10.000k, gulv eller stativ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

10.000k, gulv eller stativ?

Har nesten bestemt meg for enten Ikon eller CM7, da jeg kommer på at en stativhøyttaler i 10.000kroners-klassen kanskje kan bli like bra. Da blir jo Mentor2 og B&W705 aktuelle kandidater. Har en SVS SB12-plus i bunn uansett. Rommet er omtrent 24m2, musikksmaken er allsidig-men er jo veldig glad i metall da. 50/50 film og musikk. Noen som har noen meninger om stativht. i prisklassen kan gjøre folk like glade som en gulvht.?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt den selv, men mentor2 har fått god kritikk, og de skal prestere som en gulvhøyttaler sier de. Tror jeg ville vurdert de sterkt... er jo lekker da :-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg vil si er at min erfaring tilsier at stativ-ht er lettere å plassere. Dersom du får til integreringen med suben, så blir det kanon. Jeg har nevnt flere ganger at jeg ble mektig imponert av Eisa-vinner CM1 når jeg hørte de på HFK i Ålesund. Da stod de på ingen måte optimalt plassert. De er jo endel billigere enn de som er nevnt. Mentor har jeg ikke hørt, men 705 er et trygt kjøp. (det er sikkert Mentor også )
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du elektronikk? Ligger det ikke et par 705 ute til god pris på lagersalget?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt om andre sjapper enn Hifi klubben?

Jeg ville valgt en stativhøyttaler, eller en liten gulvstående i det prisleiet der.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Jeg ville valgt en stativhøyttaler, eller en liten gulvstående i det prisleiet der.
    lol :-D

Visste det kom! Hehe. Problemet for mange er at de ikke har tilgang på så mange andre butikker. Storbyene har jo bedre utvalg. Her i Ålesund har vi jo HFC også, men kan i farten ikke komme på så mange spennende stativere derfra.....

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He he Alshus, du liker jeg !! Så faktisk her forleden en tråd om "Outsideren" System Audio......., noen ganger tror jeg bare der eksisterer noen få forskjellige merker audio i Norge.
    Jeg skal som regel kaste inn Dynaudio, du får ikke bedre, men de krever en kvalitets forsterker , ikke noen plastic watt her takk !
    Eller, du kan sige, javel, 10K, hvorfor ikke sige ca. 20K nå, istedet for å skifte ut igjen om 6 mdr, da kjøber jeg et sett Gallo Reference !!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt Patos 402 med den musikksmaken og i det prisleiet der. :wink:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe. Ingen som har andre alternativer enn HFK da? Skal passe meg for å anbefale HFK-produkter i fremtiden Christian.

Og Niels; hvor blir det av den stolen du skulle bygge til meg....?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neinei, Hifiklubben har mange interessante produkter de, objektivt sett.

Kanskje jeg bare er sær?

Fortell hva slags andre produkter du har; CD-spiller, forsterker og slikt, så får du sikkert bedre svar.

Husk også at du kan kjøpe fra andre forhandlere og få dem sendt hjem til deg.

Norsk Hifi Center har vel også en slik ordning at de leverer produkter på døra de fraktfritt med egen varebil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så ditt svar på en annen tråd her, og ser mange gode forslag fra ulike leverandører av stativhøyttalere. Bor langt unna store byer, så hifi-klubben Trondheim er den plassen som kan gi meg en lyttedemo på flere aktuelle kandidater. Må jo få lyttet skikkelig før man peiser i vei lappene, ikke sant... Hvorfor ville du valgt stativhøyttaler i dette prisleiet? Det er jeg veldig interresert i å høre litt om. Anbefal gjerne reciever til samme pris med det samme, da det blir kjøpt i samme slengen.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hehehe. Ingen som har andre alternativer enn HFK da? Skal passe meg for å anbefale HFK-produkter i fremtiden Christian.

Og Niels; hvor blir det av den stolen du skulle bygge til meg....?
    Det var da fabelaktig hukommelse du har !
    Nei, dette er ikke så alvorligt ment som det ser ut, det er bare det at man noen ganger får fornemmelsen av mange her på forum ikke har vært andre steder så de vet ikke om andre produkter, og de tror gjerne at er det over 2 år gammelt er det håbløst foreldet. Beklager....
    Jeg har dog flere ganger kjøpt høyttalere, forsterkere og dvd spillere UTEN å ha lyttet til de først....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det var da fabelaktig hukommelse du har !
    Nei, dette er ikke så alvorligt ment som det ser ut, det er bare det at man noen ganger får fornemmelsen av mange her på forum ikke har vært andre steder så de vet ikke om andre produkter, og de tror gjerne at er det over 2 år gammelt er det håbløst foreldet. Beklager....
    Jeg har dog flere ganger kjøpt høyttalere, forsterkere og dvd spillere UTEN å ha lyttet til de først....
    Jeg er ikke skeptisk til å kjøpe effekt og ht som har noen år på baken. Sikler litt på noen gamle 802 og 801 som ligger til salgs her og der. Men helt ærlig så prøver jeg å tilegne meg kunnskap på andre merker, men det er vanskelig å få hørt Usher, JMlab osv uten å reise til østlandet.(tror jeg.) Har ikke satt meg inn i hvor forhandlere holder til. Får fyre opp MC-en og toure landet til våren. :-D

ps: vil gjerne ha stolen i sort skinn og kirsebær treverk.....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    801 ?, da skal du snakke med Flageborg...., disse har jeg bare hørt med en Marantz 70 watter og det glemmer jeg ikke, gud det var dårligt...

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heij!

jeg har nylig vært hos tonart å hørt diverse stativhøytallere, dette er noen forslag fra meg:

klipsch
    Klipsch RB35 stativ høyttaler

Klipsch RF82 gulvstående høyttaler

Tannoy

Sensys DC2

jeg syntes stativmodellen til klipsch spilte utrolig bra, det er jo tross alt en 8" som står i den så den engasjerte virkelig!

ellers så engasjerer jo gulvstående modellen med 2x8" enda mere! satt å hørte på en cd av ben harper, utrolig gode høytallere bare de blir forsynt med nok krefter

Tannoy var ikke helt min smak, vet ikke helt va d var men de hadde ganske klar diskant og en veldi bra mellomtone i mine ører, manglet liksom punchet som jeg er ute etter, men siden du har en svs er de kanskje ikke så dumme

mvh
    stian

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    Hvorfor ville du valgt stativhøyttaler i dette prisleiet? Det er jeg veldig interresert i å høre litt om. Anbefal gjerne reciever til samme pris med det samme, da det blir kjøpt i samme slengen.
    Om du bor i Trondheim, kan du også stikke innom Ton Art. (?)

Hvorfor stativhøyttaler? Du får bedre kvalitet på kassen, høyere kvalitet på elementene, siden man kan bruke færre. Iallefall gjør B&W det. Enklere delefilter med færre komponenter.

Du har jo en knallgod sub som kan seg av bassen de siste oktavene.

Reciever kan jeg ikke en døyt om, for hos meg går det kun i tokanals musikk.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    801 ?, da skal du snakke med Flageborg...., disse har jeg bare hørt med en Marantz 70 watter og det glemmer jeg ikke, gud det var dårligt...
    Blir mye OT en sen lørdagskveld, men men. 70 watt er vel i minste laget for disse vil jeg tro Niels? Alt er relativt, men likevel. Har ikke hørt de selv, men de er jo klassikere da. Hadde tenkt å nevne Flageborg selv. Kunne tenkt meg å oppleve frontrekka hans engang. :-D Dynamikk er vel et stikkord der.

Topic: CM7 skuffa meg litt i forhold til CM1. (pris/ytelse) Rommet får ta litt av skylden. (jada. nok en HFK-ht)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns forresten at SA 1750 kom godt utav en demo på HFC her for litt siden. Vet ikke om det er forenelig med musikksmaken din, men siden du har godt med trøkk i bunn fra før av, så burde det gå fint.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    70 watt er vel i minste laget for disse vil jeg tro
    Hvorfor det?

En 70watts forsterker kan være så mangt.

Dette er en 75watts forsterker:

Denne forsterkern yter bare 25 watt mer, men er en annen verden strøm og kvalitetsmessig:

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger noen Dynabel Exact på hifisentralen. Hvis du ønsker å gå for en stativhøytaler er jo ikke denne dum. 5000 SEK skal han ha for de , pluss frakt

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •