10.000k, gulv eller stativ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Exact er meget tungdreven. Man trenger et kraftverk av en forsterker for å drive dem bra, etter det jeg har lest og hørt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bare presisere at den 70 watter jeg hørte var en vanlig kino receiver.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig klar over kvalitetsforskjeller på watt Christian. Det var vel mest tonen i Niels sitt innlegg som tilsa at det ikke var rare greiene det var snakk om.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte høyttalere jeg selv har hatt i 10.000 krones klassen er: Audio Pro Bravo FX-10, Sonus Faber Concerto Grand Piano, Canton Ergo 1002DC System Audio SA2K og Dali Helicon 300(som jeg har nå). De 2 beste jeg har hatt i denne klassen er helt klart de to stativht. Helicon og SA2K. Heliconen var til min store overaskelse veldig lett å plassere, og har et utrolig bredt lydbilde og faktisk god dyp bass. Jeg har selv vært på HFK og hørt på Mentor 2, og det må jeg si er en veldig god høyttaler til prisen, og er ikke mye dårligere enn Helicon. Syns ikke SA1750 er noe godt kjøp. Har testet disse opp mot mange høyttalere, og syns ikke disse er noe å skryte av. De kom seg vel og merke etter mye demping med asfaltplater, og demping av diskanten. Flisete i toppen og langt fra balsam for ørene. En blir sliten av å høre på de i lengden.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Veldig klar over kvalitetsforskjeller på watt Christian. Det var vel mest tonen i Niels sitt innlegg som tilsa at det ikke var rare greiene det var snakk om.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da skal jeg bestille en lyttedemo på Hifiklubben på CM1 og 7, Mentor 2, Ikon 6 og B&W705. Har lest meg til at Denon 3806 er et trygt kjøp, så jeg tenker å høre alle på denne. Noen jeg har glemt da? Senterht. kjøper jeg nok i den serien frontene jeg velger tilhører. Er selgeren i storslag blir det kanskje med en platespiller også. 5000? Tips? Da er budsjettet sånn passe sprengt! ......og det var på Hifiklubben ja, sist surret vi rundt i Trondheim og var innom alt av hifibutikker. Kom hjem mer forvirret enn da vi dro. Satser derfor alt på ett kort her, regner med at det går an å gjøre en god, sikker handel der.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hører Mentor 2 opp mot 705 så tror jeg du vil få hakeslepp. Jeg hørte Mentor 2 opp mot 805S, og for å si det sånn så ble min gamle hete drøm om 805S knust. Mye mer engasjement og spilleglede i Mentorene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    Er selgeren i storslag blir det kanskje med en platespiller også. 5000? Tips?
    For 5000 får du mye kult brukt.

Platespiller kjøper du brukt.

På hifisentralen.no er det en som selger en ProJect Debut II for 1200 kroner. Det er en god nybegynnerspiller.

En annen selger en ProJect Debut III med Vincent riaa for 2200 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får jo selføgelig mer for pengene med brukt...men det finnes ganske mye heftig i den prisklassen av nye spillere, pro-ject har mye bra ja

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Hvis du hører Mentor 2 opp mot 705 så tror jeg du vil få hakeslepp. Jeg hørte Mentor 2 opp mot 805S, og for å si det sånn så ble min gamle hete drøm om 805S knust. Mye mer engasjement og spilleglede i Mentorene.
    Interessant. Vi var to som stakk innom HFK for å høre 805S opp mot Mentor 2. Førstnevnte spilte langt bedre enn Mentor 2. Men, dette viser ikke annet enn at det ikke finnes noe fasitsvar i denne hobbyen.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    dette viser ikke annet enn at det ikke finnes noe fasitsvar i denne hobbyen.
    Det er sant:-) Og det er det som kan være vanskelig med å handle noe brukt som man ikke har anledning til å lytte til først. Selv har jeg alltid vært heldig med bruktkjøp.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte dine Sonus Faber en stund. Synes du de var OK?

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte dine Sonus Faber en stund. Synes du de var OK?
    Var kjempefornøyde med de, men når jeg tenker tilbake nå i ettertid, så var de nok litt vel layed back og kanskje litt i varmeste laget. Føler at de kanskje manglet litt detaljer i toppen. Men dette er jo smak og behag. Og det er jo en høyttaler du kan lytte til i timevis uten å bli sliten i ørene. Kunne godt tenkt meg SF igjen, men da måtte det blitt Cremona. Neste høyttaler blir Selvbygg:-) http://www.troelsgravesen.dk/diy_lou...pella%20SE.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    For 5000 får du mye kult brukt.

Platespiller kjøper du brukt.

På hifisentralen.no er det en som selger en ProJect Debut II for 1200 kroner. Det er en god nybegynnerspiller.

En annen selger en ProJect Debut III med Vincent riaa for 2200 kroner.
    Mener du dette er gode og sikre kjøp? Hvor kjøper man disse nye da, så jeg kan lese litt om spillerne? Riaa ja, det vet jeg lite om. Er det noe man må ha?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er gode spillere ja, men i den billige enden av skalaen.

Hi-fi Center Kjeden har spillerne.

En RIAA er en platespillerforsterker. Om forsterkern din ikke har det, må du kjøpe dette løst. Koster fra 500 kroner og oppover. RIAAen senker diskanten med 12dB og forsterker bassen med 12 dB. Dette er fordi man må spare plass på plata.
    Cambridge 640P er en rimlig, men god RIAA. Koster 1000 kroner.

Virker som om den til 1200 kroner er det beste kjøpet.

Men det nytter ikke å sitte for lenge på gjerdet. Da forsvinner slike ting.

Mitt tips til deg er å kjøpe den spillern, hvis den fortsatt er til salgs og kan sendes, kjøpe en RIAA til 1000 kroner og spille i vei.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte CM7 i forrige uke og var kjempefornøyd i butikken. Kom hjem og kobla opp til min Denon 2805 og det låt rævva. Lurer på om 3805 klarer å drive disse bedre. Jeg fikk da låne med meg en Thule PA100 effektforsterkes som jeg kobla til Pre Out på DEnonen og det gjorde susen. Etter litt testing og plassering av CM7 så er jeg enormt fornøyd. Disse høyttalerne spiller bare helt utrolig bra. Hørte samme dag på SA1550 og JBL L890 og 880 på en eller anna hegel forsterker, men det var ikke i nærheten. SA1550 var veldig tam , mens JBL var litt bedre men hardere lyd. Anbefaler virkelig å teste CM7 men spørs om det låter bra på DEnon 3805.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Vi var to som stakk innom HFK for å høre 805S opp mot Mentor 2. Førstnevnte spilte langt bedre enn Mentor 2. Men, dette viser ikke annet enn at det ikke finnes noe fasitsvar i denne hobbyen.
    åå trykka feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grisefornøyd med mine Monitor Audio RS 8. Utrolig åpne og med ett trøkk og dybde som forundrer ut fra størrelsen!:-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •