plassering av bakhøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

plassering av bakhøyttalere

Hva er egentlig best? Ser mange som setter de oppunder taket bak. Men jeg skulle vel tro det måtte gi bedre resultat nede på sideveggene i "hode" høyde, vendt rett mot øra. Eller er det noe annet som spiller inn her?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt så finner du svaret på dette i manualen til høytalerene dine. Hos meg (dali - suite) stod det ca 20-30 cm over ørehøyde.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Hva er egentlig best? Ser mange som setter de oppunder taket bak. Men jeg skulle vel tro det måtte gi bedre resultat nede på sideveggene i "hode" høyde, vendt rett mot øra. Eller er det noe annet som spiller inn her?
    Mange har ikke plass til å ha flere meter fra der man sitter, til bakhøyttalerne. Da er det en god mulighet å ha de høyere for å kompensere på avstanden. Det er også god spredning på de fleste bakhøyttalere, slik at det ikke går mye ut over lydkvaliteten. Det vil heller ikke bli like lett å lokalisere nøyaktig hvor høyttalerne står og man vil få en mere "difus" lyd som bare kommer bakfra, i stedet for fra en bestemt retning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •