Valg av komponenter til hjemmekino. Ser dette greit ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av komponenter til hjemmekino. Ser dette greit ut?

Har nå begynt å nærme meg hvilke komponenter jeg ønsker å kjøpe til hjemmekino. Det er følgende:

Skjerm: Pioneer 507xa
    Receiver: Pioneer VSX-1016
    Høytalere: Infinity Primus System

Skal kjøre Canal Digital HD, Oppo 971 (foreløpig), samt sikkert PS3 og en HD-DVD etterhvert.

Da jeg ikke har så stort forhold til lyd (som jeg har til bilde) kunne jeg i utgangspunktet kjøpt en pakke med surround-anlegg, men føler at mange av disse pakkene faller litt utenfor behovet mitt.
    Ønsker muligheter til å bygge på med tilkoblinger av ymse slag, så derfor har jeg valgt å kjøpe egen receiver. Når det gjelder høytalere, så ønsker jeg 5,6 eller 7.1 (har ikke så stort forhold til dette) av samme "serie" så bak og front spiller greit ilag. Har ingen butikker rundt meg som gir meg mulighet til å dra på lytterunde, så må belage meg på erfaringer andre har gjort, og magefølelsen.

Noen som har noen store innvendiger mot matchingen av receiver / høytalere?
    Alle innspill tas da selvsagt imot med en stor takk :-)

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Beta (serien over Primus) på Pioneer reciever et par hakk under den du har valgt og det spilte meget behagelig!

Men jeg lurer på om HK er et bedre valg som reciever (de kommer jo tross alt nesten fra samme fabrikk )

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg så på HK 340? tidligere, men den ligger ikke hos hificenter-kjeden nå. Tror ikke den hadde HDMI heller. Har sett litt på HK AVR 245 nå også. Absolutt aktuellt, men har lest litt her på forumet at HK har hatt litt problemer. Endel returer o.l?

Kravet til receiver er vel at det skal ha tilfredsstillende med innganger, HDMI og ligge i prisklassen rundt 5-7 tusen. Og selvfølgelig matche høytalerene (andre alt til høytaler tas imot) på en fin måte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •