Finnes der gulvhøytalere som går like dypt ? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 146 av 146
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Toffy

Eller har ingen gjenngivelse mellom 20Hz og 35Hz, det er bare helt forferdelig å høre på.
    Jasså sier du det...

Hadde du skrevet: "Eller har jeg ingen gjenngivelse mellom 20Hz og 35Hz, det er bare helt forferdelig å høre på" så hadde det vært greit, men dette tyder bare på at du kanskje ikke har hørt et anlegg som kan gjenngi det godt.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toffy
    det kan nok tenkes att du vil digge dypere bass, så lenge den ikke blir skrudd op 6db i forhold til resten.

Eller har ingen gjenngivelse mellom 20Hz og 35Hz, det er bare helt forferdelig å høre på.

Tja, har hatt en god sub de siste åtte år som klarer seg fint ned til 20Hz.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kult med dyp bass så lenge den er riktig. Er den ikke det så er det bedre å slippe.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Takk for "skittkastinga". Tar meg ikke så veldig nær av det. Det har desverre lett for å bli slik når man (jeg) står på sine meninger inntil det motsatte er bevist. Jeg støtter meg mye til uttalelser som har kommet, og kommer fra den professionelle bransje, og det er faktisk der lyden på platene vi har kommer fra.

Jeg betegner meg ikke på noen måte som expert. Jeg baserer mine meninger på erfaringer gjort i over 35 år med lyd som hobby. Over tid opperbeider man seg det som kalles lytteerfaring, og jeg vil hevde at det er viktigere enn å lese seg til hva som er god lyd. Tekniske spesifikasjoner er en ting, men det er nå engang slik at det er det vi hører som er det viktigste.

I løpet av den tiden har jeg hørt mye forskjellig utstyr, hørt mange uttalelser, både riktige, gale og noen "helt på jordet".

Det er tydligvis noen her på forumet som føler seg støtt av noe jeg skriver, og det har i alle fall ikke vært meningen. Det jeg har forsøkt å gjøre oppmersom på er hva som er/ikke er viktig for en god lytteopplevelse ...
    Jeg er faktisk en av dem som synes påstandene dine er på grensen til støtende. Du kommer med synspunkter, samtidig som du ikke godtar at andre ikke mener det samme. At du har 35 års lytteerfaring og dermed tror du har rett i alt du kommer med blir rett og slett for dumt. Er det virkelig så vanskelig for deg å forstå at andre (MANGE) setter pris på det som finnes under 30hz, dataprodusert eller ei? Er det opp til deg å fortelle resten av verden hva som gir en god lytteopplevelse? Som du selv sier så har du 35års lytteerfaring og på den tiden burde du virkelig ha funnet ut at opplevelsen av lyd er subjektiv. Skulle ønske at man på like linje med folk som er nærsynte eller langsynte, også kunne hjelpe folk som var trangsynte. Da hadde du fått et gavekort på brilleland fra meg på dagen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jasså sier du det...

Hadde du skrevet: "Eller har jeg ingen gjenngivelse mellom 20Hz og 35Hz, det er bare helt forferdelig å høre på" så hadde det vært greit, men dette tyder bare på at du kanskje ikke har hørt et anlegg som kan gjenngi det godt.
    Jeg snakket ikke om mitt anlegg.
    Men om du kun leser ett innlegg, uten å lese hav som blir svart på, så vil ikke poenget komme fram.
    Han hentydet til att 30Hz var av det dypere han hadde sansen for. Og da mer en nok.

Jeg sier da att han vil nok like dypere toner.
    Så sant de dype tonene er skrudd opp 6db.
    Og ikke mangler f.eks gjenngivelse mellom 20 - 35Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Tja, har hatt en god sub de siste åtte år som klarer seg fint ned til 20Hz.
    Forsto ikke den jeg. Hva hadde det med hva jeg sa?

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •