Finnes der gulvhøytalere som går like dypt ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 146
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det er svært få som laster opp frekvenskurver på AVforum som har med målinger over 200Hz, det virker som interessen for målinger over dette er meget liten. Hvorfor?

Det er selvfølgelig ingen ulempe at anlegget fungerer godt på de dypeste toner, men prøv å tenk i litt andre bananer en bass bass og atter bass!
    En god grunn er at mange bruker en EQ til å få ønsket kurve under 80 hz, jeg ville IKKE koblet en EQ som f.eks Behringer til hele frekvensspekteret mitt. Grøss.

For min del satt lydbildet godt med høyttalere godt trukket ut fra side og bakvegger, men dypbassen manglet. Da kommer sub, REW og eventuelt en eq inn i bildet.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    En god grunn er at mange bruker en EQ til å få ønsket kurve under 80 hz, jeg ville IKKE koblet en EQ som f.eks Behringer til hele frekvensspekteret mitt. Grøss.
    Har du prøvd siden du grøsser bare ved tanken?

Frode

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke jeg heller, men som subwooferkorrigering er Behringer meget bra.

Selv om enkelte later til å ha fasiten for hva som kan falle under definisjonen musikk, så er det fortsatt lov å være uenig. Musikk er så mangt, og det spenner fra kirkekor til elektronica. Musikk har med rytme å gjøre, og de første rytmene som (sannsynligvis) kom fra Afrikas urbefolkning kom verken fra akustisk gitar eller kontrabass. Derfor blir det i beste fall bare en mening blant alle andres når man hevder at noe som produseres på en datamaskin ikke er musikk. Utviklingen setter nye grenser - grenser vi må akseptere (men ikke nødvendigvis like)

Den tyske DIN-standarden som Deutsches Institut für Normung har gitt nummeret 45 500 forteller oss om frekvensspekteret lydreproduserende utstyr skal følge for å havne i kategorien høy troverdighet. Der er det stadfestet en frekvensgang fra 20 Hz til 20 kHz, og hva en musikkinteressert nordmann eventuelt måtte mene om den er vel relativt uinteressant med tanke på at grensene allerede er satt.

Grunnene til at mange laster opp måleresultatene fra subkalibrering kan være mange. Det kan være at tråden omhandler subkalibrering, det kan være at dette området er det desidert vanskeligste å få til, og det kan være fordi erfaringsvis har mange problemer med å høre problemer i de andre områdene. All den tid de fleste høyttalerene på markedet ikke måler lineært er det heller ingen hensikt å måle dette med mindre man mistenker at noe er forferdelig galt. (Edit; så sant en ikke bygger høyttalere eller annet utstyr selvfølgelig)

Bass er en viktig del av musikken, og deler vi bass opp i oktaver mens vi går ut i fra at alt under 120 Hz er bass vil vi ha 3 oktaver ned til 15 Hz mens vi vil ha ca 7 oktaver opp i det hørbare området. Tipper man hadde sett seg om etter nytt utstyr den dagen man mistet en oktav fra det øverste hørbare området.
    - "Nei, høyttalerne mine spiller kun opp til 9000 Hz, jeg er ikke interessert i de høyeste tonene skjønner du"
    For min del gjelder det samme nedover. Da blir det meningsløst også med en høyttaler som kun spiller bra mellom 50 og 5000 Hz.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Vet ikke om jeg skal le eller gråte over denne tråden.

Det første man burde tenke på er jo hvilke frekvenser forskjellige instrumenter har. Det instrument som går dypest i vanlig bruk er et flygel (piano), og den tonen er 42Hz. Det finnes susafon og kirkeorgel som går dypere, men hvor mange (skikkelige) inspillinger finner man med disse? og hvor mange av dere lytter til dem?

På en vanlig pop/rock plate/konsert er det normalt ikke en tone under 30Hz. Stopper som regel på 50Hz.

Jeg kan forstå den akademiske interesse av å ha mulighet til å gjenngi dypere toner, men det er som regel rommet anlegget er plassert i som setter begrensninger. En annen ting er at de fleste høyttalere vil ha er adskillig høyere output på 40-50Hz enn på 20Hz (eller dypere), slik at disse dype toner ofte vil bli uhørbare på grunn av dette.

For å sitere den professjonelle bransje så er et frekvensområde så rett som mulig fra 30Hz til omkring 18000Hz det som er av betydning. Etterhvert som man blir eldre hører man neppe over 15000Hz. Hva som er over blir da også akademisk, og som sagt før det er ikke mange instrumenter som har noe under 42Hz.

Med hi-fi hilsen
    Her må jeg arrestere deg på et par svært vesentlige punkter:

1: Flygel har normalt 88 tangenter. Den laveste av disse skal på et riktig stemt flygel være A2, og den ligger på 27,5 Hz. Imidlertid har man på noen utvalgte dyre konsertflygler og pianoer ytterligere 9 tangenter hvorav 5 heltoner. Den laveste av disse blir da selvsagt C2, og den skal riktig stemt ligge på 16,3516Hz. Dette gitt at man bruker en temperert skala med enstrøken A på 440Hz.

2: Alle instrumenter er, med untak av enkelttoner med singelfløyter spilt på pipeorgel, samt plystring, alt annet enn sinustoner. Det betyr i prinsippet ikke mer enn at de øvrige tonene er overtoner, og for selve tonene eksisterer liten eller ingen grad av subharmoniske. Imidlertid må man ta med i betraktningen at en tone har en definert stopp og start. En sinustone er definert som en tone uten start og stopp, altså snakker vi om transienter selv for pipeorgel og plystring. En transient har den egenskapen at den dekker et frekvensområde fra DC til uendelig høye frekvenser. Det er innspillingskvaliteten som avgjør kvaliteten på den informasjonen som ligger lagret i transientene, men ikke desto mindre er det viktig å ha med informasjon ned i bassområdet. På en god innspilling vil man selv med fløyter og fioliner kunne oppleve en markant forskjell på et høyttalersystem som går ned til 20Hz og ett som kutter ved 40Hz. Dette er lyder som bidrar til å skape dybde, ro og følelse av stillhet mellom tonene osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Har du prøvd siden du grøsser bare ved tanken?

Frode
    Nei. Har ikke prøvd. Gutta på hometheatershack, som må være noen av guruene på bruk av Behringer og REW til sub EQ, har prøvd og lyden ble svært dårlig. På grunn av dette og mange andres negative erfaringer med å koble en EQ til hele frekvensspekteret, ser jeg det ikke nødvendig å teste ytterligere selv.

Grunnen til at en kan bruke en EQ til subområdet er den lave følsomheten til det menneskelige øret i dette området.

For å fjerne topper i de øvrige frekvensene ville jeg heller dempet rommet og jobbet med plassering av høyttalerene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Har ikke prøvd. Gutta på hometheatershack, som må være noen av guruene på bruk av Behringer og REW til sub EQ, har prøvd og lyden ble svært dårlig. På grunn av dette og mange andres negative erfaringer med å koble en EQ til hele frekvensspekteret, ser jeg det ikke nødvendig å teste ytterligere selv.
    Det er tydligvis delte meninger om dette. Her er for eksempel to tester:

Behringer Ultracurve Pro 8024 Digital Equaliser by Thorsten Loesch
    Behringer's Ultimate Tone Control Ultra High-Precision Digital 24-Bit/96 kHz EQ/RTA Mastering Equalizer Review By A. Colin Flood

Jeg har selv prøvd Behringer fullrange med godt resultat, og kjenner flere som har erfart det samme.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg ikke har prøvd er som du forstår pga alle negative erfaringer jeg har lest om. Er selvsagt åpen for å prøve når noen likevell opplever positive erfaringer med bruk av EQ fullrange.

Hvilken Behringer testet du med? Jeg har Behringer FBQ2496. Kvaliteten på EQ vil ha stor betydning, og sikkert større betydning enn når den kun brukes til sub området.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et svar på et innlegg der personen spurte om eq fullrange:

"The DEQ has decent specs, but the signal that you will be running through a full analog to digital and back to analog conversion can never be as good as the original. There is also the theory that equalization at anything above the subwoofers frequency range has minimum benefit. Simple room treatments are considered best for full range signals. Treatments would also include a benefit to the multichannel speakers that will be left out if you only equalize the mains with a DEQ.

My suggestion is to equalize the sub with an inexpensive BFD and leave your prisine mains signal alone.

brucek"

Brucek er en av administratorene på BFD/REW forum, som er et eget forum under hometheatershack.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg ikke har prøvd er som du forstår pga alle negative erfaringer jeg har lest om. Er selvsagt åpen for å prøve når noen likevell opplever positive erfaringer med bruk av EQ fullrange.

Hvilken Behringer testet du med? Jeg har Behringer FBQ2496. Kvaliteten på EQ vil ha stor betydning, og sikkert større betydning enn når den kun brukes til sub området.
    Jeg har kun erfaring med DSP8024 og DEQ2496, altså helt andre produkter enn FBQ2496.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegget jeg refererte til over dreide seg om DEQ2496.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et svar på et innlegg der personen spurte om eq fullrange:

"The DEQ has decent specs, but the signal that you will be running through a full analog to digital and back to analog conversion can never be as good as the original. There is also the theory that equalization at anything above the subwoofers frequency range has minimum benefit. Simple room treatments are considered best for full range signals. Treatments would also include a benefit to the multichannel speakers that will be left out if you only equalize the mains with a DEQ.

My suggestion is to equalize the sub with an inexpensive BFD and leave your prisine mains signal alone.

brucek"

Brucek er en av administratorene på BFD/REW forum, som er et eget forum under hometheatershack.
    DEQ2496 har digital inn- og utgang, og man kan derfor trenger derfor ingen konvertering inni enheten. Selvsagt er behandling av rommet best, det gjelder også i bassen. Brukt analogt er det kanskje ikke så enkelt å få full klaff. Hvis du leser testene jeg linket til, ser du at slett ikke alle er enig med brucek.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessante tester! Alltid nyttig å lese flere sider av en sak. Kanskje på tide å revurdere bruken av eq fullrange, hvis kvaliteten er så god som hevdet... ? På receiver fronten er jo eq på god vei inn, men ikke tatt helt over ved stereolytting så vidt jeg forstår.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Her må jeg arrestere deg på et par svært vesentlige punkter:

1: Flygel har normalt 88 tangenter. Den laveste av disse skal på et riktig stemt flygel være A2, og den ligger på 27,5 Hz. Imidlertid har man på noen utvalgte dyre konsertflygler og pianoer ytterligere 9 tangenter hvorav 5 heltoner. Den laveste av disse blir da selvsagt C2, og den skal riktig stemt ligge på 16,3516Hz. Dette gitt at man bruker en temperert skala med enstrøken A på 440Hz.
    Selvfølgelig har du helt rett i dette. Det som gikk mellom hodet når jeg skrev 42Hz er den høyeste "rene" tone fra et piano, 4186Hz, alså ca 4200Hz, noe som jeg der og da husket som 42Hz Min feil, beklager.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    2: Alle instrumenter er, med untak av enkelttoner med singelfløyter spilt på pipeorgel, samt plystring, alt annet enn sinustoner. Det betyr i prinsippet ikke mer enn at de øvrige tonene er overtoner, og for selve tonene eksisterer liten eller ingen grad av subharmoniske. Imidlertid må man ta med i betraktningen at en tone har en definert stopp og start. En sinustone er definert som en tone uten start og stopp, altså snakker vi om transienter selv for pipeorgel og plystring. En transient har den egenskapen at den dekker et frekvensområde fra DC til uendelig høye frekvenser. Det er innspillingskvaliteten som avgjør kvaliteten på den informasjonen som ligger lagret i transientene, men ikke desto mindre er det viktig å ha med informasjon ned i bassområdet. På en god innspilling vil man selv med fløyter og fioliner kunne oppleve en markant forskjell på et høyttalersystem som går ned til 20Hz og ett som kutter ved 40Hz. Dette er lyder som bidrar til å skape dybde, ro og følelse av stillhet mellom tonene osv.
    Dette er jeg klar over. Mitt egentlige poeng er at mange tar det for gitt at et oppgitt frekvensområde f.eks. fra 16 - ?000Hz tar det for gitt at man kan høre eller føle veldig dype toner, og det er ikke tilfelle da rommet spiller en avgjørende rolle i denne sammenheng. Ikke minst med hensyn til rommets størrelse. Såvidt jeg husker er vel en 20Hz tone ca 17 meter bred. Dessuten skal det utrolig mye kraft (flytting av mye luft) for en høyttaler som skal spytte ut en f.eks. 20Hz tone med et nogenlunde output.

Med hi-fi hilsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiofrustrert
    Sitter å tenker på audio som vanlig :-D skulle jeg skaffe meg et par nye gulvhøytalere så ville jeg gjerne hatt et par som går like dypt som SVS osv:-D er dette mulig å få til for en fornuftig pris på høytalere, tips, linker mottas med takk
    For å få hoved høyttalere å spille som en sub.
    Så ville jeg bygd helehøyttaleren.
    Og intregert sub i bunn av den.

Altså bygd en "4veis" høyttaler. Med egen aktsiv sub i bunn.
    noe alle B&W 605 S2.
    dem spilte dypt, selv med 8" bassere.

Du kan bygge med diskant mellomtone bass og sub.
    bass og sub kan begge væra 12", men bass kan være beregnet for frekvenser rundt 400hz og ned til 35Hz.
    og en sikkelig sub beregnet for 150Hz til 15Hz om mulig.

Da får du det du er ute etter.

Alt. er å kjøpe 2 SVS som du sikter etter, og plassere vanlige mellomstående høyttalere oppå.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toffy
    For å få hoved høyttalere å spille som en sub.
    Så ville jeg bygd helehøyttaleren.
    Og intregert sub i bunn av den.

Altså bygd en "4veis" høyttaler. Med egen aktsiv sub i bunn.
    noe alle B&W 605 S2.
    dem spilte dypt, selv med 8" bassere.

Du kan bygge med diskant mellomtone bass og sub.
    bass og sub kan begge væra 12", men bass kan være beregnet for frekvenser rundt 400hz og ned til 35Hz.
    og en sikkelig sub beregnet for 150Hz til 15Hz om mulig.

Da får du det du er ute etter.

Alt. er å kjøpe 2 SVS som du sikter etter, og plassere vanlige mellomstående høyttalere oppå.
    1.) Hva er det som får deg til å tro at DU (og andre) kan bygge en "kasse" bedre enn de som har laget elementer og "kasser" i et system?

2.) Du snakker om 8" ere. Vet du hvor mye et 8" element skal flytte seg for å produsere 30Hz ved f.eks. 90db? i forhold til (samme lydtrykk) som "resten" av toneområdet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.) Hva er det som får deg til å tro at DU (og andre) kan bygge en "kasse" bedre enn de som har laget elementer og "kasser" i et system?

2.) Du snakker om 8" ere. Vet du hvor mye et 8" element skal flytte seg for å produsere 30Hz ved f.eks. 90db? i forhold til (samme lydtrykk) som "resten" av toneområdet?
    1. Det trur jeg blir svært vanskelig. Men sikkert mulig hvis du alierer deg med snickers-is el.:-D

2. Det er av logiske årsaker mye mere. Men det er på ingen måte umulig. Jeg var å hørte på Totem høytalere av typen Wind forrige helg. Disse spillte VELDIG dypt, og det gjorde de når det ble spillt VELDIG høyt. Oppgitt til 24Hz. Disse er utstyrt med 1 stk. 8" i bassen.
    De er forøvrig noen veldig imponerende høytalere.

B&W 605 (s2) har 2 stk. 7" og ikke 8".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Om jeg lager bedre en hva som er i system.
    Jeg lager i vertfall godt nok for de fleste som har kjøpt hos meg, både til bil og hjemme bruk.

Om jeg lager bedre en B&W til 99 000,- tvilsomt.
    Men om jeg lager bedre en Dantax til 400,- selvsagt.

Men igjen, hvem skal høre?

Jeg har ikke noe problemer med å lage en sub, som spiller 21Hz med 2 stk 15" i 50L kasse. Uten å få "mave/søkk" i frekvensgangen mellom 24Hz og 50Hz

Men jeg må da velge ellementer selv.

Jeg har ikke noe problem med å lage bokhøyttalere som klarer 42Hz og 92db.

Det er ikke den delen som er problemet.

Men det å bygge selv, gir deg muligheten til ett bedre lydbilde, enn Dantax og Dali uten å måtte kjøpe Dali Grand.

jeg sier ikke att jeg er værdensmester.

Men med simulerings prog, og måle utstyr, så kommer en ganske langt.
    Selv om ting tar tid.

Og ved å bygge inn sub i front høyttalere, så kan han kjøpe ett sub kitt, og ett frontsett kitt, og "spikre" dem i sammen, lage overgangs "list".

Eller få tegninger av meg

2.
    Som Biffig sier, B&W 605 har 2 7" bassere, ikke 8" som jeg nevnte.
    Og ja, dem gikk lavere en 30Hz, om jeg ikke husker feil greide dem ned mot 25Hz.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne noen eksempler fra min liste om dybeste toner på noen cd :
    The Big Picture, Telarc cd 80437, Space Shuttle Launch. ( 0.30 to end) 2 hz
    Flim & The BBs, DMP cd 454 ( sangen Big Notes 5:14-5:15) Shockwaves from cannon shots and door slam 5 hz
    St. Eustache Organ, Paris ( all) Dorian DOR-90134 6 hz (Note: Dette er faktisk motoren der blæser luft til pipene, denne lekker og gir denne frekvens, normale 64 fot piper er "bare" 16 hz)
    Linda Ronstadt Winter Light ( All) Asylum 61545-2 11 hz
    Star Trek 6 ( side 1 5:02) Shock Wave from explosion hitting Excelsior 24 hz
    Enya Watermark, The Longships 27hz
    Dark side of The moon, Speak To Me 27 hz
    T2 judgment day, Chapter 3, gate Crash 29 hz
    Ace of Base, The Sign, track 4, 37 hz.
    Det siges at noe av det vanskeligste for en refleks sub bil være :
    The Short Tempered Clavier, PDQ Bach, telarc cd-80390
    Track no: 19-25 , denne har 5 hz, men dette er den nederste delen av en 12 hz tone der når minus 5 db av full utstyring ved opptagelsen.
    Dette er noe akademisk, man siger gjerne at hvis høytttalerne eller subben når 30 hz vil det være ok til musikk, 25 hz til film, men vi liker å sette grensene litt lavere idag...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toffy
    1. Om jeg lager bedre en hva som er i system.
    Jeg lager i vertfall godt nok for de fleste som har kjøpt hos meg, både til bil og hjemme bruk.

Om jeg lager bedre en B&W til 99 000,- tvilsomt.
    Men om jeg lager bedre en Dantax til 400,- selvsagt.

Men igjen, hvem skal høre?

Jeg har ikke noe problemer med å lage en sub, som spiller 21Hz med 2 stk 15" i 50L kasse. Uten å få "mave/søkk" i frekvensgangen mellom 24Hz og 50Hz

Men jeg må da velge ellementer selv.

Jeg har ikke noe problem med å lage bokhøyttalere som klarer 42Hz og 92db.

Det er ikke den delen som er problemet.

Men det å bygge selv, gir deg muligheten til ett bedre lydbilde, enn Dantax og Dali uten å måtte kjøpe Dali Grand.

jeg sier ikke att jeg er værdensmester.

Men med simulerings prog, og måle utstyr, så kommer en ganske langt.
    Selv om ting tar tid.

Og ved å bygge inn sub i front høyttalere, så kan han kjøpe ett sub kitt, og ett frontsett kitt, og "spikre" dem i sammen, lage overgangs "list".

Eller få tegninger av meg

2.
    Som Biffig sier, B&W 605 har 2 7" bassere, ikke 8" som jeg nevnte.
    Og ja, dem gikk lavere en 30Hz, om jeg ikke husker feil greide dem ned mot 25Hz.
    Sier bare en ting til deg og andre som bygger. Skjøner ikke at dere ikke er sjefskonstuktører i et stort firma som f.eks. JBL. MEN ... det skal jo noe til å gjøre det samme som G.T. Les litt. Finnes mye på nettet om dette som burde gjøre dere ydmyke.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Kan nevne noen eksempler fra min liste om dybeste toner på noen cd :
    The Big Picture, Telarc cd 80437, Space Shuttle Launch. ( 0.30 to end) 2 hz
    Flim & The BBs, DMP cd 454 ( sangen Big Notes 5:14-5:15) Shockwaves from cannon shots and door slam 5 hz
    St. Eustache Organ, Paris ( all) Dorian DOR-90134 6 hz (Note: Dette er faktisk motoren der blæser luft til pipene, denne lekker og gir denne frekvens, normale 64 fot piper er "bare" 16 hz)
    Linda Ronstadt Winter Light ( All) Asylum 61545-2 11 hz
    Star Trek 6 ( side 1 5:02) Shock Wave from explosion hitting Excelsior 24 hz
    Enya Watermark, The Longships 27hz
    Dark side of The moon, Speak To Me 27 hz
    T2 judgment day, Chapter 3, gate Crash 29 hz
    Ace of Base, The Sign, track 4, 37 hz.
    Det siges at noe av det vanskeligste for en refleks sub bil være :
    The Short Tempered Clavier, PDQ Bach, telarc cd-80390
    Track no: 19-25 , denne har 5 hz, men dette er den nederste delen av en 12 hz tone der når minus 5 db av full utstyring ved opptagelsen.
    Dette er noe akademisk, man siger gjerne at hvis høytttalerne eller subben når 30 hz vil det være ok til musikk, 25 hz til film, men vi liker å sette grensene litt lavere idag...
    Kommentare egentlig ikke nødvendig. 2-5-6Hz. Uansett er det nesten ingen høyttaler som gjengir under 30Hz ... med samme power som 50Hz. ... Nå gidder jeg ikke mer med dette, så kan man tro så mye man vil at deres høyttalere kan slik og slik. Ta de (høyttalerne) med til meg så skal dere høre hva som er virkeligheten.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •