Revel Concerta F12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Revel Concerta F12

Var på A-varer i Sandnes å hørte disse i går. Jeg fikk før lyttesesjonen servert "hvordan ting er og ikke er" i HiFi-verdenen:

Det er f.eks kun amerikanerne som kan lage høyttalere (og forsåvidt forsterkere, cd-spillere, platespillere, kabler osv). Its all about Silicon Valley og utviklingsteknologi fikk jeg høre. Greit nok at Harman har et enormt apparat som gjør at de kan bruke penger på utvikling, men jeg prøvde meg såvidt med "det er jo flere som kan lage hifi-utstyr enn amerikanerne" uten å føle at jeg kom igjennom ;-). Men, men, der er jo lov å ha sine preferanser!

Over til høyttaleren. Jeg hadde på forhånd lest at den gjør det bra. I Stereophile sammenlignes den med høyttalere i 10k ($) klassen og er topplistet som budsjetthøyttaler. (Den koster 16k der jeg kikket på den).

Jeg rakk å høre på den i ca 10min på musikk jeg egentlig hører svært lite på (jazz), men jeg hørte at den:
    - ikke hadde noen områder der den var "rå" eller frampå, men bra lyd fra bunn til topp. Den gikk dypt.
    - generelt bra lyd.

Noen andre som har hørt Concerta F12 og har gjort seg opp sin mening om den?

DrErling

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kjedelig at de var så "Amerikavennlige" da.
    Men nå livnærer vel A-varer seg hovedsakelig av produkter fra harmangroup så det er vel forståelig.
    Concerta F12 Spiller med stor funfaktor og går dypt til prisen, men har litt slitsom diskant.
    Som alle Revel produkter så trenger de ganske mye kraft da det er en 6ohms konstruksjon.
    De er også ganske overpriset i Norge, men jeg har skjønt det slik at de er greie mtp. pruting hos A-varer.
    Litt o.t, men Performa serien er i en helt annen klasse. kanskje du burde skjekke ut F32 også?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var satt opp med Rega utstyr såvidt jeg forsto. Rega cd-spiller som ble nevnt i samme artikkel som Concerta i (tror det var) siste 2006-utgave av Stereophile.

Forsterker var i samme serie som cd-spiller og jeg mener å huske han sa den var på 2x50w, men så så jeg to forsterkere, så det kan godt være at det var to monoblokker på 50W hver... usikker her!
    Uansett, jeg er avhengig av at høyttalerne klarer å drives av XTZ classA 100 (som er oppgitt til 2x50W i KlasseA). Vil dette være nok?

Anbefalt forsterkerkraft fra "skrytearket" om F12 anbefaler forsterkerkraft fra 20W og opp, men det er jo litt bob bob kanskje. Oppgitt effektivitet tipper såvidt over 90dB.

DrE

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg jo ikke fått mine Revel Ultima Studio enda så jeg skal ikke være superbastant, men på grunnlag av erfaring med senterkanalen Ultima Voice, så kan jeg vel si at den gjærne skulle hatt mer enn 125 Parasound Halo watt.
    Nå har jo Ultima serien en følsomhet på 87.5db så det kan jo ha noe med saken å gjøre...
    Hvor mye må du gi for F12?
    Det flotte med Revel er at de tar senterkanalen og bakhøyttalerene like alvorlig som fronthøyttalerene, så hele lydbildet får samme trøkk.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hvor mye må du gi for F12?
    16k i følge første post...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    16k i følge første post...
    Jupp, han sa så. 16k. Vet ikke om det er prutbart men...

Btw, veldig ryddig og fin signatur du har Hellnoob. En av de få jeg har tenkt det om etter å ha sett den!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Btw, veldig ryddig og fin signatur du har Hellnoob. En av de få jeg har tenkt det om etter å ha sett den!
    Takk for det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hey

Jeg har disse, men jeg har ikke forsterker.... eller CDspiller..... eller forforsterker så jeg tør ikke helt si noe særlig. Bruker dem på en onkyo 803 reciver. Funker brukbart. Fin å se film på øh... med..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet dem med Atoll Cd-spiller,for-og effektrinn. Og dem er etter min mening deilige i lydbildet. Ingenting er direkte dårlig ingenting er hevet fram eller tonet ned. Veldig balansert og engasjerende lydbilde.

alle de gode CDene mine er enten vekk eller ødelagt om dagen, og atoll utstyret måtte jeg lever tilbake, men det var en smak på hvordan det muligen kan bli. Ingen grunn til å bytte dem ut i alle fall.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner dem alltids viss jeg leter, men syns det er kjekt om man legger ved en link til produktet man snakker om. Ser denne er fra i fjor, men DrErling fikser det sikkert i første post.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •