Pioneer S-VLF3: Flate, stilige ...og dårlig lyd??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer S-VLF3: Flate, stilige ...og dårlig lyd??

Hei

Ser etter relativt tynne/flate surround pakker og fant de nye seriene til Pioneer (S-VLF3 og S-VLF5)

http://www.pioneer.no/no/product_ove...onomy_id=62-99

Leste i siste utgave av DVD&Hjemmekino at S-VLF5 ikke akkurat var noe å samle på. Har noen erfaringer med S-VLF3? Sikkert samme ulla, men...

Andre aktuelle. B&W VM1 og Kef 2005.2 (Kef'ene er dog egentlig for klumpete, men egentlig de jeg har mest lyst på)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en viss sammenheng mellom lyd og størrelse. Det er ikke lett å spille mellomtone fra et membranareal på 30 kvcm. Det er under halvparten av en Seas 5" mellomtone. En 4" har et areal på ca 50 kvcm.

Jeg har heller ikke noen sinne ansett Pioneer som en seriøs leverandør av lydutstyr i noe som helst prisleie, selvom de selger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk snickers-is for synspunktene dine. Hva med NXT-membraner? De bygger på en annen teknologi. Flopp eller fancy? Finner ikke at disse har vært diskutert i forumet så vidt jeg ser...

PS: Er det ikke litt drøyt å utelukke Pioneer selv om det er main-stream? Er til og med de største receiverene deres ikke seriøst nok?
    Eller går det kanskje kun i high-end hos deg... Da forstår jeg det :-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NXT er en flopp av de helt store. Årsaken er rett og slett at de ikke har spredning, noe som resulterer i at det er kun rett foran høyttaleren at frekvensgangen er nogen lunde rett. De er også svært udynamiske på grunn av den korte slaglengden.

Når det gjelder Pioneer så er det fler årsaker til at jeg sier som jeg gjør.

Forsterkerne til Pioneer har vært forbundet med svært dårlig leveranse av effekt. Spesiellt i forhold til det som er oppgitt. Merk deg i den sammenhengen at mine observasjoner i forbindelse med Pioneer forsterkere begynner å få mange år på baken.

Pioneer CD-spillere har gjennom tidene hatt 2 kjente spesialiteter. Det ene er "stable-platter"-drivverket, og det andre er "legato-link"-kodingen. Begge hadde en sofistikert bakgrunnsteori men de spilte etter min mening ikke bedre enn en standard Philips til 5000, selv om pioneeren kostet 15-20 000.

Jeg har fortsatt til gode å høre en CD-spiller fra Pioneer, Sony eller Denon som jeg liker lyden fra. Derimot har jeg hørt mange billige spillere fra Arcam, Micromega, Marantz osv som spiller utmerket.

Dette er mine personlige meninger, men NXT er rent teknisk en flopp sett utifra et objektivt synspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen, snickers-is for opplysningene. Er greit for de av oss som ikke har hørt på så mye forskjellig anlegg. Sitter selv med eldre Dali 107 + NAD 3100 (begge kjøpt i 1993). Fant nettopp ut at ved å koble fra Sony CD-spilleren og heller bruke PS2 til musikkmaskin gjorde lyden 10 ganger bedre. Sier litt om Sony CD-spilleren, eller hva?!. Jaja, den er jo gammel og var billig, så...

Uansett, svarene dine gjorde valg av høytalere mye enklere. Takker!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •