"knitring" i mine triangle?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"knitring" i mine triangle?!

Hei!

En kveld her da jeg hadde vorspiel ble anlegget brukt lenge og godt. Volumet ble ganske høyt utpå kvelden. Har satt maksgrense på 82dB på arcamen min. Brukte creative eksternt lydkort med optisk overføring til receiver.

Plutselig "knitret" det i høytalerne, litt samme som man får hvis høytalerkabelen ikke sitter ordentlig i terminalen. Jeg skrudde straks ned volumet, og knitringen forsvant.. Hva har dette seg? Spilte jeg på grensen til hva trianglene/arcamen takler?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke opplevd knitring hos meg og mine Triangle Altea, men ett sent nachspiel med høyt inntak medfølger ofte høy dB og lav kontroll :-) Er det mulig utgangsignalet fra PC har vært ytterligere forsterket? Dårlig kabel/kontakt? MP3 av dårlig kvalitet?

Kan jo også tenkes at Arcam'en fikk litt pusteproblemer..?!

Newcomer wakka sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Triangle Altea ESw og har også hørt knitring. Det var på relativt høyt lydvolum mens jeg kjørte et spor for innspilling av høyttalere.

Oppdaget da at basselementet på den ene høyttaleren "blaffret" og ga fra seg en knitrelyd.

Mulig at forsterker ikke er kraftig nok og forvrenger...
    Bruker Denon 3805

Dette har jeg ikke hørt flere ganger (har ikke prøvd å fremprovosere det heller) og det ser ikke ut til at høyttaleren ble skadet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det var på kanten høyt ja, og tror alle høytalerne var i drift, så det var nok en prøve for forsterkeren. Arcamen skal jo være strømsterk og, så tenkte ikke den ville få vansker med trianglene. Men kan også ha vært dårlig kontakt no sted, lydkortet har fått seg et par trykker i det siste så..

Men trianglene ble ikke skadd, så satser på det ikke skjer flere ganger!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •