Trenger tips til 'precense' høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til 'precense' høyttalere

Vi som har Yamaha reciever av nyere dato har en utgang for 'sone 2'. Denne kan også brukes som 'precens' i et 5.1 eller 7.1 oppsett (det blir vel i så fall 5.1+2 og 7.1+2). Høyttalerene monteres høyt på veggen og gjengir kun 'ambiens' lyder for å øke romfølelsen. I siste Lyd & Bilde ble dette testet med stor suksess, så jeg tenkte å kline til hjemme også.

Anlegget mitt står imidlertid i stua så jeg trenger et par små høyttalere som kan henge på vegg. Prisklasse ca 1000,- per stykk tenker jeg bør holde.
    Farge må være hvit eller sølv/alu for ikke bli blikkfang på lys vegg.

Det eneste jeg har funnet så langt er Bose 161, men jeg hadde håpet å finne et par som ikke bygger så mye ut fra veggen. Tilsvarende syntes jeg PM-02 til audio pro blir for dyre for (1995,- per stk)

Noen tips?

Anlegget er forøvrig:
    Yamaha RX-V659
    5stk Audio Pro cinema precision PM09-serien
    1 Level 110 Audio Pro sub

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Precence kan du vel nær sagt bruke hva som helst, siden det ikke er mye lyd eller trykk som kommer ut av disse.
    Det blir nok ikke noe 7.1 +2 med disse, da du må velge om du skal bruke de bakerste effekt kanalene eller precence, du kan ikke bruke begge samtidig.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over begrensningen med 7.1, men det er uansett ikke aktuelt per idag grunnet rommets utforming.

Jeg er forsåvidt klar over at man kan bruke hva som helst, men jeg finner altså ikke noen fornuftige høyttalere. Det meste er for stort eller i mørke farger.

Er det forresten noen her som har erfaringer med bruk av yamahas precense muligheter?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •