Cerwin Vega V-serie, fordeler og ulemper

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Cerwin Vega V-serie, fordeler og ulemper

Hei, jeg har foruroligende lest tråden om Cerwin Vega cls215 høytalere som lager klakkelyder og diverse ulemper med de.

Selv har jeg Cerwin Vega V-12F, V-5C, V-5M og CLSC-15S sub med en Nad t763 receiver og synes det anlegget spiller ganske bra.

Jeg hadde sånn smått planer om å bygge ut anlegget med effektforsterkere og CLS serie høyttalere, noe som jeg faktisk ikke tror jeg blir å gjøre pga at mange har hatt problemer med de...

Så det jeg lurer på er om noen har hatt problemer med sine V-serie høyttalere? Jeg tror jeg kan ha for svak forsterker til å kjøre V-12F'erne for hardt til å oppdage noe rart...

Og så lurer jeg på om noen har grunnlag for å sammenligne V-serien mot Ve-serien eller andre i Cerwin Vega høyttalere i gamlere serier (samme prisklasse, størrelse)

Mvh Cerwin Vega fanatiker 4 life!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har tenkt og kjøpe 215, men mindre modeller i cls serien, så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal gjøre det.

Synes mine clsc215 låter bra, til å være CV, såklart.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vurdert og kjøpe cls 215 men tviler sterkt nå, men nysgjerrigheten tok meg og imorgen skal jeg innom hifiklubben og teste de ut for å høre hvor høyt man kan spille før det kommer klakkelyder.

Men uansett cls 215 blir det nok ikke, V-15F deriomot kunne jeg tenkt meg, da kunne jeg bruke mine V-12F som bakhøyttalere og hatt komplett V-F serie hjemmekino! :-D

Jeg synes V-F serien låter fint og er utrolig lettspilte, jeg har bare 2x100 watt og driver min V-12F sånn passelig brukbart, men jeg synes å huske at mine LS 12 som jeg hadde for ca.5 år siden hadde mere bass... Eneste forskjellen i spesifikasjoner er mer powerhandlig. Hmmm...

Skriv PM hvis noen har et par strøkne V-15F å selge!

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Så det jeg lurer på er om noen har hatt problemer med sine V-serie høyttalere? Jeg tror jeg kan ha for svak forsterker til å kjøre V-12F'erne for hardt til å oppdage noe rart...

er vell lettere og oppdage ulyder om man har for svak forsterker vil jeg tru, dette er vell en av de største grunnene til at høytalere blir sprengt o.l.
    har selv hatt v15f, clsc15 og at100... likte best v15f, vet ikke hvorfor men ga de juling som fyyy og de tok imot alt de fikk hadde en 2x500w gemsound forsterker på alle 3 parene..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg har Nad c372 og c272 brokoblet (2x400w rms) på hver sin V-15F, og de takler dette veldig bra, jeg blir nok og å kjøpe en Nad c272 til mine V-12F. Men jeg skal få han til å prøve sine forsterkere på sine V-12F og høre hvor bra det blir, så kanskje jeg heller kjøper to c272? :grin:

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V-15F er vel helt greie dem, eneste spesielle svakheten er at mellomtonene tåler ikke mye guffe, hver og en på dette forumet som har hatt V-15F har vel knekt en mellomtone eller to

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er stor, stygg og klumpete.... Det kan kansje legges inn under ulemper :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    V-15F er vel helt greie dem, eneste spesielle svakheten er at mellomtonene tåler ikke mye guffe, hver og en på dette forumet som har hatt V-15F har vel knekt en mellomtone eller to

skjedde aldri med meg og jeg guffa på som F***..:P hadde vell flaks, men hadde oxo byttet alle kablene inni til noen langt dyrere noen + ++ diverse ting til

Newcomer Fc-Sonny sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bare være vanvittigt:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan nok stemme! Kompisen min som har V-15F sprengte mellomtonene sine, og den delen av delefilteret hvor ledninga ut til mellomtonen kommer fra gikk nok å... Men nå har jeg vært på demo og hørt CLS 215 og jeg må si at blandingsforholdet mellom bass og mellomtone-diskant på V-15F er mere i min smak! Jeg blir nok å gå for de, og heller bygge enda en aktiv-sub med to cls 15 element og en 1000w aktiv-sub forsterker fra Keiga i etter hvert, pluss den clsc suben jeg har. Da har jeg ihvertfall bassen fra cls serien! Hehe... :-D

Noen som kan linke til et kasseberegningsprogram?

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Den er stor, stygg og klumpete.... Det kan kansje legges inn under ulemper :twisted:
    There's no replacement for displacement! Hehe...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    skjedde aldri med meg og jeg guffa på som F***..:P hadde vell flaks, men hadde oxo byttet alle kablene inni til noen langt dyrere noen + ++ diverse ting til
    +++ hva? Nå ble jeg nysgjerrig! Delefilter? Forsterkning av kasse? Demping?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt V-15F. Solgte mine akkuratt pga. den ekstremt dårlige mellomtonen, skifta de 3 ganger. Men det skal sies at de gangene de røk var på vors :P Merka det ikke før dagen derpå though. Har cls 215, bortsett fra klakkelyden i det øverste basselementet er jeg meget fornøyd. Men jeg vurderer å bytte dem ut med noe PA høytalere siden jeg er ute etter enda høyere lyd og lydtrykk. Men for all del, V-15F er veldig gode til den latterlig billige summen!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krissern89
    Jeg har hatt V-15F. Solgte mine akkuratt pga. den ekstremt dårlige mellomtonen, skifta de 3 ganger. Men det skal sies at de gangene de røk var på vors :P Merka det ikke før dagen derpå though. Har cls 215, bortsett fra klakkelyden i det øverste basselementet er jeg meget fornøyd. Men jeg vurderer å bytte dem ut med noe PA høytalere siden jeg er ute etter enda høyere lyd og lydtrykk. Men for all del, V-15F er veldig gode til den latterlig billige summen!
    Kjøp CV! 1515 om du skal ha mere trøkk

Har hørt V-15F hos en kompis. Spiller ok de, men han hadde bare en NAD C352 å den er jo altfor svak. Merka uansett på lavt volum at mellomtonen ikke var så bra. Spilte ikke så pent syntes jeg.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Kjøp CV! 1515 om du skal ha mere trøkk

Har hørt V-15F hos en kompis. Spiller ok de, men han hadde bare en NAD C352 å den er jo altfor svak. Merka uansett på lavt volum at mellomtonen ikke var så bra. Spilte ikke så pent syntes jeg.
    Hmmm, rart det der... Min kompis som har V-15F kjører med Nad C372 og Nad C272 på 2x400 watt på de, og mellomtonen har bare røket en gang, og han spiller høyt, veldig høyt! Og det hver dag.... Tro om det har noe å si at hans eksemplar ikke er laget i malaysia?

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så glad i diskanten i v-serien, litt for hard syns jeg.

Selv har jeg høyttaler fra ve-serien, som er oppfølgeren, og der skal det visstnok være gjort forbedringer med diskanten.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    +++ hva? Nå ble jeg nysgjerrig! Delefilter? Forsterkning av kasse? Demping?
    Bytta alle kabler, Forsterka kassene, dempa de litt bedre, bytta bassrefleks pga støy fra de, gjorde kassene tyngre pga når jeg hadde de på gulvet og guffa på slo de seg 5cm bakover for hvert basslag

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytallere som de Devilej har, eller feks andre dyre modeller som 802D osv, tåler disse like mye eller mer juling enn CV?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Bytta alle kabler, Forsterka kassene, dempa de litt bedre, bytta bassrefleks pga støy fra de, gjorde kassene tyngre pga når jeg hadde de på gulvet og guffa på slo de seg 5cm bakover for hvert basslag
    Du får lønn i himmelen for litt utfyllende info/guide om hvordan du gjorde dette, spesielt i forhold til hvodan du forsterket kassene! Gjerne med bilder/tegninger/animasjon!

Spennende! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på en ting.. Fikk min clsc 12sx får noen dager siden.. Var "papp" lyd i den.. Men fikk fiksa det med mye om og men.. Men det jeg vil spørre om er hvorfår elementet er på 27.5cm? En 12" sub skal være på 30.5.. Disse 27.5 cm tilsvarer en 10.89" sub.. Disse siste 3 cm har en del å si i diameter da. Hvorfår "lyger" di om størrelsen?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maXiaZ
    Jeg lurer på en ting.. Fikk min clsc 12sx får noen dager siden.. Var "papp" lyd i den.. Men fikk fiksa det med mye om og men.. Men det jeg vil spørre om er hvorfår elementet er på 27.5cm? En 12" sub skal være på 30.5.. Disse 27.5 cm tilsvarer en 10.89" sub.. Disse siste 3 cm har en del å si i diameter da. Hvorfår "lyger" di om størrelsen?
    du har målt helt fra kanten på chassiet ja? bassene blir målt fra ene kanten av chassiet til den andre

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •