nye høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nye høytalere

hei. har noen spm. og lurte på om noen kunne hjeple ?:-D
    jeg har planer om å kjøpe meg nye høytalere, høytalerne vil bli brukt med en denon-pma1500 forsterker. har sett meg rundt på internett og i lokale butikker (har bare hifi-klubben og center her) og er blitt ganske keen på system audio 1550 / 1750, har vært og hørt på de og likte de ganske godt men jeg lurer på om de passer til mitt oppsett og om noen har noen erfaringer med disse parret med denon forsterker. lurer også på om noen kan svare meg om de passer til film og til hip-hop osv, har en veldig variert musikksmak, går i alt fra queen til bun-b.
    hadde også vært et pluss om de var gode for at jeg dro skikkelig på en gang iblandt.
    funker disse sjangrene også til denne høytaleren ? vet at den mangler en del i bunn men tenkte etterhvert å gå til innkjøp av sa subelectro 200. er den kapabel til å riste litt fra seg under film og holde følge når jeg drar på litt med musikk ?
    hvis dere har forslag som dere syns passer bedre til rundt 10-12 000 så bare rop ut.:-D men jeg er forelsket i SA`ene, men hvis de er gale for mitt bruk må jeg vel se meg om etter noe annet. :cry:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et par B&W 603, synes at B&W passer Denon bra iallefall.
    Ville vel tenkt litt på PSB også, (siden jeg har det selv) T55 eller T65. Med T65 er det ikke sikkert at du vil savne sub med det første heller, selv om det gjør seg til film.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prisklassen pluss minus 12000 burde du også få en lytt til B&W sine CM7.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen til AVforum yowz

Jeg lurer litt på hva slags lyd er du ute etter, hva synes du var bra med SA? Synes selv at de er meget kjapp-spillende, men som du sier er lite i bånn. Samtidig synes jeg at de er litt kvasse i toppen.. Men hvis du synes lyden er meget bra så er det vell ikke noe i veien for å gå til innkjøp av disse.. Hvordan SA vil låte med denon vet jeg ikke. men tror nokk at det ikke blir så aller værst, tror at den ekstreme diskanten (etter mine ører) vil forsvinnne litt. Prøv å få med deg høyttalerene hjem, det er det beste, hvis ikke så prøv å ta med deg denon'en din å sammenlign med f.eks. primare eller hegel..

Lykke til!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Klipsch rf-82? De kan jeg annbefale. Spiller bra med Denon. Trenger ikke like mye power som feks B&W.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar , hm, som sagt har jeg bare hifiklubben og center her så blir vanskelig for meg å få lyttet til noen av de andre høytalerne dere foreslår, var å hørte på SA, men dro ikke noe spessielt på. jeg likte den åpne spillestilen de hadde, de ble testet sammen med primare i21. men kan disse høytalerne etter at de har hatt innspilling tåle at en drar på en gang iblandt med litt diverse musikk, forventer ikke noe spess med bass, derfor jeg tenkte på SA sub`en, men klarer denne å ryste meg under film ? :-? vet den er nydelig til musikk.
    var å hørte på b&w 703 med forsterkeren min og syntes d var en fin match, men den var i en prisklasse over det jeg hadde forestilt meg ;/. skal så absolutt sjekke ut cm7, men er d noen som har erfaringer med ikon 7 her ? hvordan er den ?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denonforsterkeren din som har en ganske mørk klang, er jo som skreddersydd for Dali Ikon-serien! Har selv hørt PMA1500 sammen med Ikon6 (årets anlegg i Lyd og bilde) og ble imponert! Særlig til pop og rock! B&W har en litt mer dempet diskant, og der har jeg dårligere erfaring med Denon som kombinasjon. Syns ikke CM7 passet til Denon PMA1500 (selv om jeg endte opp med disse høytalerne, men til en annen forsterker!) og har tidligere hatt PMA2000 sammen med B&W P5. Kan godt hende at System Audio funker, men mitt tips er altså å prøve en av Ikonene!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette lukter veldig klipsch. For en tid tilbake var rf35 en av mine favoritter in klassen 12k. Klipsch funker ikke bra i alle oppsett, men når det fungerer så fungerer det som regel bra. (untakene finnes der også selvsagt).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Denonforsterkeren din som har en ganske mørk klang, er jo som skreddersydd for Dali Ikon-serien! Har selv hørt PMA1500 sammen med Ikon6 (årets anlegg i Lyd og bilde) og ble imponert!!

oioi, høres lovende ut , skal så absolutt prøves en gang timeplanen tillater en god lytterunde , blir å teste 5 og 6 isåfall, får se om det ligger noe i å legge mer i 6`ern, jobber med et litt begrenset budsjett siden jeg ligger å lurer litt på sub også, men regner med ikon`ene spiller pent til musikk så vel som film med en god sub ? tenkte da på velodyne cht-12r ? blir å bruke den til å gi et lite løft til musikk hvis d behager men først og fremst film....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •