Dynavoice Magic F6 - Tweaks - Bilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice Magic F6 - Tweaks - Bilder

Har nå hatt Dynavoice Magic F6 en stund og til prisen spiller de overraskende bra. Dersom de plasseres ut fra bakvegg og sidevegg, samt plugger den nederste bassporten bak så spiller de "renere".

Har åpnet en av høyttalerne for å se delefilteret og den ene elementet. Se vedlagte bilder.

Spørsmål: Hva skal til av tweaks for å få dem til å spille enda bede?

- Fylle bunnen i høyttaleren med sand? Vil det påvirke lyden positivt eller negativ da man "spiser av" volumet.
    - Montere en tykk stål/aluminiumplate på frontbaffel og eventuelt bak for å stive av ytterligere?
    - Modifisere delefilteret?
    - Andre tips?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også en haug me F6, som jeg tenkte å oppgradere delefilter til. Har også tatt en titt på filteret og de her jo en enorm oppgraderings potesiale. Jeg tenkte å putte inn no bedre kondiser(Supreme fra Eltek) og ikke minst bytte motstanden til flere i paralell slik at vi får bedre kontroll på bassen. Samt bytte kabler til bassene til noe med mere kvadrat, 4 kv massiv kobber for eks. og kablene fra terminal til filter.

Om du ikke fyller i mye sand i bunn vil du nokk få et noe døere kabinett, du vill nokk tune høyttaleren noe annerledes ved å redusere volumet men det blir kanskje ikke veldig merkbart spesielt om du alikevel har en deling på 60 eller 80 på surr reciver slik jeg bruker ivertfall. Den vill kanskje iikke spille like dypt, men det vil jeg tro du kompenserer med filter/kabel oppgraderingen.

Om det er mulig ville jeg som avstiving av kabinett heller prøv å limt inn non avstivere inni kabinettet enn å begynt me no utvendig avstiving. Non hjørner som er s små at de kan puttes inn i element hullene skulle nokk duge. Bruk da gjerne no lim som blir stivt, og ikke elastisk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabinettet er ikke det mest solide nei. Asfaltplater muligens? Sikker rimelig trøblete å få inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •