Elektra 1027 VS helicon 400

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elektra 1027 VS helicon 400

Går det ann og forsvare prisforskjellen mellom Elektra 1027/helicon 400? Skal de være så mye bedre. Forskjellen er ca 15000kr.
    Blir glad for inspill...
    Hvor mye bedre er eventuell Elektra 1027?

Har hørt meningen fra en på forumet her og jeg stoler på denne men greit og høre fra andre også

Elektronikken består av Hegel

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at den reelle prisforskjellen er 15K...

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener vel at prisforskjellen er på brukt går jeg ut fra? Prisen på Dali ligger vel på ca 20.000,- mens 1027 er på +-30-tallet et sted.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Mener vel at prisforskjellen er på brukt går jeg ut fra? Prisen på Dali ligger vel på ca 20.000,- mens 1027 er på +-30-tallet et sted.
    Jeg snakket om nypriser. Helicon 400 koster 31.800,- og 1027 koster tilsynelatende 47.000,- Skal ikke legge meg så mye borti hifihusets prispolitikk, men jeg vet om veldig få som har betalt veil. pris i bærum.
    Det er også sikkert derfor det er vanskelig å selge JMlab brukt...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Går det ann og forsvare prisforskjellen mellom Elektra 1027/helicon 400? Skal de være så mye bedre. Forskjellen er ca 15000kr.
    Blir glad for inspill...
    Hvor mye bedre er eventuell Elektra 1027?

Har hørt meningen fra en på forumet her og jeg stoler på denne men greit og høre fra andre også

Elektronikken består av Hegel
    Nå kan jeg ikke sammenligne Helicon med Electra 1027, men jeg har hørt mye både på Profile og på Micro-Utopia, denne har forøvrig samme Berrylliums-diskant som Electra så noen likhetstrekk er det da. Helicon 400 har jeg hatt selv. Mine erfaringer er følgende:

Diskanten er luftigere og mere detaljert på både Profile serien og Micro-Utopia enn H400, selvom bånddiskanten på de er svæært bra. Helicon har derimot ett vanvittig trykk i bånn. Skikkelig hurtig og kontant bass, som slår godt i brystkassa. På dette området henger ikke de Focal-modellene jeg har hørt med, men som sagt jeg har ikke hørt Electra 1027 BE, det er mulig det er annerledes på disse. Jfinnerud har forøvrig hatt både H400 og Electra 1027, så jeg vil tro han skulle være den rette til å komme med konkrete sammenligninger. Mine erfaringer med de andre modellene, mere trykk i bassregionen på Helicon, mere detaljer og luftighet på Focal. Så det blir mest en smakssak spør du meg:-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for inspill...

Det er det jeg er litt redd for, at det ikke skal være den samme trøkket. SKal uansett høre på de før jeg eventuellt bestemmer meg for Helicon..

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Takker for inspill...

Det er det jeg er litt redd for, at det ikke skal være den samme trøkket. SKal uansett høre på de før jeg eventuellt bestemmer meg for Helicon..
    Blir nok ikke misfornøyd uansett hva du velger

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lite å si på trykket på 1027. De har enda et element mer enn helicon 400. Spør Akto, han har hørt 1027 hjemme hos meg. Tror han ble relativt overbevist for å si det sånn
    1027 har også en høyere følsomhet. 88,5 på H400 og 91 på 1027,uten at det har mye å si
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Er lite å si på trykket på 1027. De har enda et element mer enn helicon 400. Spør Akto, han har hørt 1027 hjemme hos meg. Tror han ble relativt overbevist for å si det sånn
    1027 har også en høyere følsomhet. 88,5 på H400 og 91 på 1027,uten at det har mye å si
    Kan du si noe om 1027´s styrker og svakheter? Er de ganske kompromissløse angående innspillinger?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye Electra serien bruker Berylliumsdiskant, men det er ikke samme Berylliumsdiskanten som sitter i Utopia serien.
    Se de side ved side så skjønner du hva jeg mener.
    Lydmessig så er begge to veldig luftige. 1027 har flott mellomtone og mellombass, men den går ikke så dypt. Til gjengjeld er bassen rask og detaljert, 1027 trenger heller ikke allverden med effekt for å yte bra.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende skrivning her...

Veldig usikker på hva det blir. Da gjenstår det bare en ting og det er og lytte til den. Har pratet med Andre og det blir en tur bort om ikke altfor lenge. Håper da at all tvil blir borte. At det klart faller den ene eller den andre veien. Fristende og ta med elektronikken. Noen som har gjort dette?

Må le litt av meg selv også...Begynnte egentlig med at jeg skulle ha noen nye høytalere i prisklasse 15000-20000+ Lett og bli revet med. Nå ender vel hele visa med en oppgradering på ca 50000+
    Men herregud så bra innvesterte penger!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •