Senteren det svake punktet i B&W CM-serien?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senteren det svake punktet i B&W CM-serien?

Jeg vurderer B&W sin CM-serie opp og ned. Av en eller annen grunn er jeg litt skeptisk til senterhøyttaleren? Hørte også en AV-kompis referere en test hvor gulvhøyttaleren CM7 og stativhøyttaleren CM1 fikk strålende omtale, mens senterhøyttaleren ikke nådde opp. Noen som har erfaringer med dette?

Skal uansett ha dipole bakhøyttalere, og ettersom CM-serien ikke tilbyr det, må jeg velge fra en annen B&W-serie eventuelt annet merke. Hvis heller ikke senteren holder helt mål i CM-serien, kan jeg vel like godt se meg om etter et annet alternativ for innkjøp av høyttalere. Ønsker samme merke/serie i frontrekka av høyttalere iallfall.

Anyone? :???:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfart det samme 700 serien.. centeren her når ikke helt opp til 703. Men da kan man bare sjekke ut centerene i 800 seirien da. Men de koster jo 20k og opp da .

EDIT: Men så er det mange som forretrekker 704 sin litt mer rampete spillestil også, så dem har en god center å ta av.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test selv, og finn ut hva du syns selv.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mange å velge mellom.

blandt mine favoritter utseende messig er focal 800 serien, de vil nok gi deg det du er på jakt etter.

Ellers så kommer det jo ann på hva slags høytaler du er på jakt etter lydmessig, om du er på jakt etter noe annet enn en rocke høytaler ville jeg vurdert ProAc om du skal ha mye lyd og det skal brukes mest til film så syns jeg Klipch gir valutta for pengene.

om du har noen flere ønsker eller krav til høytalerene så hadde det vert lettere om du utdypte det litt.

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

om du har noen flere ønsker eller krav til høytalerene så hadde det vert lettere om du utdypte det litt.
    Gjerne det
    Rommet mitt er ca 14 kvm. Høyttalerne skal brukes både til film og musikk.

I musikkens verden må de spille godt på alt fra tungrock til akustiske innspillinger. Med "godt" mener jeg et klart og oppløst lydbilde hele vegen fra diskant, via mellomtone og en akseptabel fyldig bass. Spesielt bassen må være tydelig og klart definert, for å ungå at lydbildet gror sammen. Men jeg sier ikke at jeg har behov for Cervin Vega-bass. Lybildet må være riktig balansert, rett og slett.

Til film gjelder mye av det samme, egentlig. men i og med at senterhøyttaleren er så sentral her, er det viktig at jeg finner en høyttalerserie med en virkelig god senterhøyttaler.

Budsjettet er litt opp og ned etter dagsformen, men jeg tror neppe jeg kommer til å strekke meg lenger opp i pris enn CM-serien til B&W.

Sist, men ikke minst, hos oss er det ikke bare kona som setter pris på at høyttalerne er pene å se på - i tillegg til å by på godlys. I tillegg må de ikke være altfor store. Noe større enn B&W 604 tror jeg neppe er aktuelt som fronter.

Av bakhøyttalere ønsker jeg gode dipole høyttalere. Synes muligens B&W DS6 er litt dominerende på vegg. Har derfor sett med interesse på Audiovector K-X. Audiovector er for øvrig et merke jeg gjerne skulle hatt en lyttedemo på, men har problemer med å finne forhandlere nært meg.

Til nå har jeg hørt både Patos, System Audio, B&W, Dali, Kef, Canton, Martin Logan (litt dyrt for meg kanskje) og flere andre.

Du nevnte Klipsch. Tviler ikke på at det er gode høyttalere, men utseendemessig tiltaler de dessverre ikke meg.

Må innrømme at jeg er svak for B&W... Kanskje så svak, at jeg ikke gir andre merker en god nok sjanse ) med 600-serien kan jeg få satt opp en løsning hvor samtlige høyttalere er i samme serie, hvilket teller en del.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •