Til ettertanke...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Til ettertanke...

Klippet fra AVS forum
    Tror nok mange av oss kjenner seg igjen her..

That's it, I'm done, I'm out

--------------------------------------------------------------------------------

I have had a loudspeaker obsession for a while now. The perfect loudspeaker is the Holy Grail for many of us, I'm sure I'm not the only one. Fortunately, I haven't been buying speaker after speaker until I found the right one. I have cautiously auditioned and searched every nook and cranny on the web for every piece of print put out by all the others who, like me, have been on a Grail quest. For three years. Hours and hours and hours of my life spent in pursuit of my obsession.

I was finally down to 3 choices. Brand X, Brand Y, or the elusive, once in a lifetime deal I have heard whispered about in various forums like this. I scanned audiogon and ebay multiple times daily, like an Airman reviewing satellite photograph after satellite photograph after satellite photograph, looking for hidden Soviet missile installations.

I finally found the incredible, once in a lifetime deal, or at least a very, very good deal. I will soon be the owner of a pair of Tannoy Eyris 3 fronts, Eyris 1 rears, and Eyris C center in American Walnut. There are nicer speakers and loftier goals than mine, but I satisfied my desire to rise above my humble beginnings to something that is A) a nice piece of furniture, and B) comes from an established company with a respectable hifi heritage. I realize my purchase will seem modest to many, but it's a big deal for me.

So that's it. I may glance at the occaisional av forum, but I am done. I want my time back. I want the marital tension caused by my obsession to cease. I want to listen to music, not chase an idea. I will get a new pre/pro, when they make one that has the features I want. I will probably even replace these speakers, when the kids are grown and out of the house. For now, I am going to concentrate on fixing my obsession on things that are real and quit chasing rainbows, and sit back and enjoy the music.

I'll post an in depth evaluation of the Tannoys once I have spent some quality time with them in my space with my gear. They are a rather underreviewed make here in the states so hopefully it will be of interest to someone.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, vent til abstinense setter inn

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en ting har jeg alltid lurt på, hvorfor virker det som om søken etter god lyd i 99% av tilfellene bare gjelder den mannlige del av befolkningen?
    Man ser jo ellers at de fleste kvinnemennesker gjennomgående er interessert i kvalitet, både når det gjelder klær (spesielt skotøy :twisted: ) og andre ting i husholdningen..
    Videre ser det ikke ut til at så mange av dem så mye som hever et øyenbryn når de feks. ser store luksuriøse båter i havna, som bare ligger der og blir brukt til ''kaffebord''.
    Jeg tenker som så at bruksverdien på et godt stereoanlegg må da være mye høyere, med tanke på at man gjærne bruker det mange timer hver dag..
    Eller er det kanskje bare min måte å prøve å rettferdig-gjøre mine investeringer på? :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del sitter jeg her for å diskutere,dele erfaringer,lære og lære bort. Ikke for å lete etter den perfekte høyttaler.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    For min del sitter jeg her for å diskutere,dele erfaringer,lære og lære bort. Ikke for å lete etter den perfekte høyttaler.
    Den perfekte høyttaler finnes vel ikke, men ideen bak å dele erfaringer, lære bort og selv ta lærdom er vel å få lyd som blir så nærme EGNE preferanser som mulig innenfor egne økonomiske rammer?
    I så måte kan man vel si at man leter etter den/de komponentene som passer perfekt til ens egen smak.. sånn føler jeg det ihvertfall.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den perfekte høyttaler er den høyttaleren som -du- opplever gir best lyd.. det er ingen fasitsvar her...

Tannoy var jo også et bra valg av han karen da, tipper han ikke blir så skuffet at det gjør noe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •