Offisiell tråd om Yamaha NS-serien (NS-777/555/444/333) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du får nok lyd ja. Hvis du har mulighet til å teste før du kjøper er det en fordel, men det blir nok grei nok lyd vil jeg tro.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg skal selge mine NS-777 grunnet bytte til andre ht. Har en C-225 senter også. NS-777 er brukt ca. 2 mnd. ikke vert over -25 dB. Senteren kjøpte jeg nye nå nettop. Har hat den i i
    1 mnd. Frontene kjøpte jeg tidligere i høst. Følger ikke med embalesje med frontene, men med senter. Selges rimelig, skal se om jeg får lagt ut annonse, men ta for all del kontakt hvis noen har lyst på disse!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver og leter etter anlegg til 10-15000 og har bl.a vurdert Yamaha.Vurderer Ns-555 eller 777 til og begynne med og bygge ut anlegget etterhvert. Nå har jeg lest og hørt mye godord om RX-V863, men lurer på om denne er mer enn det jeg trenger til et brukbart anlegg. Tar imot tips og synspunkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går disse sammen med en Pioneer forsterker?
    Tenker på bakhøytalerne og centern.
    Har en Pioneer VSX-LX51

Newcomer jankristian sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips til konfig

Hei!

Jeg poster dette her fordi jeg er usikker på om svaret ligger i kunnskap om HT eller receivere... Begge deler er Yamaha.

Jeg har et 5.0-sett med 777, 444, 333 - altså ingen sub.
    Har bestilt en Yamaha RX V3900 receiver og en Sony S350S Blue-ray spiller

Ettersom jeg ikke har 7 stk HT, men fronthøyttalerne (777) har Bi-wire tilkobling, tenkte jeg å utnytte de ledige teminalene.

Spørsmålet mitt er: Skal jeg stille inn noe manuelt for å justere frekvensene på utgangene, eller er det bare å skru på Bi-wire funksjonen og smile?

Ettersom bass-elementene på bak og senter HT er under 16cm (de er 13), skal da størrelsen settes til small på disse, eller er grensen for small lavere på disse i forhold til front? Ta hensyn til at jeg ikke har sub.

Anlegget blir brukt 90% til film/TV og 8% til Xbox

Andre tips til konfig i dette oppsettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jankristian
    Hei!

Jeg poster dette her fordi jeg er usikker på om svaret ligger i kunnskap om HT eller receivere... Begge deler er Yamaha.

Jeg har et 5.0-sett med 777, 444, 333 - altså ingen sub.
    Har bestilt en Yamaha RX V3900 receiver og en Sony S350S Blue-ray spiller

Ettersom jeg ikke har 7 stk HT, men fronthøyttalerne (777) har Bi-wire tilkobling, tenkte jeg å utnytte de ledige teminalene.

Spørsmålet mitt er: Skal jeg stille inn noe manuelt for å justere frekvensene på utgangene, eller er det bare å skru på Bi-wire funksjonen og smile?

Ettersom bass-elementene på bak og senter HT er under 16cm (de er 13), skal da størrelsen settes til small på disse, eller er grensen for small lavere på disse i forhold til front? Ta hensyn til at jeg ikke har sub.

Anlegget blir brukt 90% til film/TV og 8% til Xbox

Andre tips til konfig i dette oppsettet?
    Mener å lest meg til at HT "skal" settes til Large når du ikke harr sub. Mener denne definisjonen på Small og Large går på hvorvidt du ønsker at en sub som kan ta over HT's lavfrekvenser. Det er slik jeg har forstått det, ikke skyt meg hvis jeg er helt på jordet, ganske fersk på dette området.
    Bi-wire skal jeg snart teste selv på mine 555 så dette er jeg litt nysgjerrig på selv, men regner med at Audessey fixer dette hvis jeg bare definerer det..?

Ellers ville ha anbefalt sub til dette settet, gjør underverker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen av dere erfaring med Yamaha NS-9900 PF serien?

jeg har en pioneer forsterker vsx-1015. vil den funke greit overens med yamaha?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom tilfeldigvis over et splitter nytt sett (NS-777, NS-444 og NS-333) til en relativt billig penge. Noen som har noen erfaringer eller tips å komme med når det gjelder innspilling av disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin321
    Kom tilfeldigvis over et splitter nytt sett (NS-777, NS-444 og NS-333) til en relativt billig penge. Noen som har noen erfaringer eller tips å komme med når det gjelder innspilling av disse?
    Om du sikter til Finn.no annonnsen, så vil jo settet med NS-777 x2 (4 høyttalere) og NS-444 være et bedre kupp... Da kun 6000 kr.. (Samme som 7, 4 og 3 koster på finn.no)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, jeg formulerte meg kanskje litt feil. Jeg fikk settet av en venn som bare har hatt det stående uåpnet. Jeg har nå fått høytalerne i hus og lurer på om noen har tips eller erfaringer ang. inspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det er gammel tråd :P

Men jeg lurer på hvor jeg kan få kjøpt diskant element til NS-333 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne, siden vi sikkert prøver å begrense tråder om disse høytalerne.

Vurderer om dagen og kjøpe et enkelt hjemmekinoanlegg som skal passe inn i en forholdsvis liten leilighet (60-80m2) og er derfor ikke ute etter hverken de fysisk største eller de lydmessig største enda.

Har vurdert Yamaha NS-555 eller NS-777 i front. Jeg spør igjen som alle andre, er det stor forskjell på disse? NS-777 er jo nesten dobbelt så dyre, er de verdt det?

Tenker da også NS-333 bak og NSC-444 som senter.

Men når det gjelder sub, så er det jo her også litt begrenset hvor mye man kan spille, men det er jo dumt å kjøpe for smått dersom det er stor ytelsesforskjell på de. Noen som har erfaring med Yamaha sine subber? Tenker da spessielt på YSTSW315PF og NSSW700PF, skiller rundt en tusenlapp på de.

Yamaha subwoofer - Elkjøp

Elkjøp har jo også en god pakkepris på Yamaha høytalere nå, hvis det hadde vært NS-555 jeg hadde gått for :

Yamaha høyttalerpakke 5.0 - Elkjøp

Jeg har også hørt at disse fronthøytalerne gjerne krever litt trøkk i forsterkeren for å låte godt. Har tenkt litt på RXA-1020, RXA-820 og RXV-573, alle fra Yamaha. Gir alle disse nok til dette settet?

Takk for svar og synspunkter!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett tillegsspm. Hvis RXV-573 oppfattes som _noe_ liten i forhold til fronthøytalerne, så kan jeg vel bruke to av kanalene for bi-amping og få litt mer trykk til frontsettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimso
    Bumper denne, siden vi sikkert prøver å begrense tråder om disse høytalerne.

Vurderer om dagen og kjøpe et enkelt hjemmekinoanlegg som skal passe inn i en forholdsvis liten leilighet (60-80m2) og er derfor ikke ute etter hverken de fysisk største eller de lydmessig største enda.

Har vurdert Yamaha NS-555 eller NS-777 i front. Jeg spør igjen som alle andre, er det stor forskjell på disse? NS-777 er jo nesten dobbelt så dyre, er de verdt det?

Tenker da også NS-333 bak og NSC-444 som senter.

Men når det gjelder sub, så er det jo her også litt begrenset hvor mye man kan spille, men det er jo dumt å kjøpe for smått dersom det er stor ytelsesforskjell på de. Noen som har erfaring med Yamaha sine subber? Tenker da spessielt på YSTSW315PF og NSSW700PF, skiller rundt en tusenlapp på de.

Elkjøp har jo også en god pakkepris på Yamaha høytalere nå, hvis det hadde vært NS-555 jeg hadde gått for :

Yamaha høyttalerpakke 5.0 - Elkjøp

Jeg har også hørt at disse fronthøytalerne gjerne krever litt trøkk i forsterkeren for å låte godt. Har tenkt litt på RXA-1020, RXA-820 og RXV-573, alle fra Yamaha. Gir alle disse nok til dette settet?

Takk for svar og synspunkter!

Heisann litt tregt svar men la gå.

For å si litt om yamaha Ns-5 og 7 serien.
    Først å fremst vil jeg si at det å gå for 777 er bare fornuftig hvis du utelukker bruken av sub. Jeg skulle egentlig gå for 777 selv men etter mye fornuftig tenking landet jeg på 555. Grunnen til dette er at elementene er like i begge høytalerene, og spiller helt likt. Det er bare bass elementene som er større i 777.

Om du ikke går for sub, vil jeg heller anbefale å trå til med kjøpet av 777 grunnet bedre bass.
    Og det du skriver om og kjøre i Bi modus, vil jeg anbefale da de er litt "kravstore". Pluss du vil få mer utav bass elementene. Jeg kjører de nå på en ganske standard yamaha reciever 100*5 watt. Og de spiller utrolig bra, men har hørt de bedre for og si det slik.
    Derfor skal jeg ha meg en ny forsterker som klarer å levere mer watt til høytalerene. tenkte på en Yamaha RX-V773BL for watten og Bi-amp funksjonen sin del.

Siden du spør om sub og. Jeg kjøpte meg en XTZ 99 W12.16 og er kjempe fornøyd med det. Bruker oppsettet mitt til musikk og film, og jeg vurderte å gå for Yamaha der og. Men var aldri fornøyd med de på pris kontra watt.
    Det jeg fant ut av omsider, etter mange uker med research for sub. Landet jeg på XTZ 99 W12.16 for det var den mest anbefalte, og mye "bang for the buck". Yamaha sine var litt for flat iforhold til pris (Bare lest har ikke hørt yamaha sub). XTZ'en har og mye mer funksjoner bl.a EQ der den øker med 7 dB på enten 50 eller 25 Hz. Og spiller der etter! ligger på rundt samme prisklasse for noe av de "beste" til Yamaha men er i en annen klasse. Ganske allsidig sub presis og meget god på alle områder.

Last but not least, siden disse høytalerene har bass porten bak. Sørg for å la de få litt pusterom.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •