Burde avforum teste budsjetthøyttalere? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 92
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nu er det vel påtide å stenge denne tråden. Alt om testing av budjett høytalere har vel blitt nevnt, og hvilket utstyr wiewsonic har, har vel ingen ting i denne tråden å gjøre.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, makan til person.. muligens rik, men hva hjelper det når en oppfører seg slik.. må betale for å "få" seg venner.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Pass deg, ellers så kjøper jeg deg opp.. og slår deg konkurs Kunn middelmådige mennesker later som de er noe mer..
    Ha,ha knallbra (y)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avforum kan jo som nevnt, teste hva de vil. Forumet består av brukerne og de som tester kan jo publisere sine egne omtaler.

Bladet "Hjemmekino" har denne gang en test av Dynavoice-høyttalere, så da er vel behovet for slike tester imøtekommet denne gangen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere får som Jørn sier prøve å ikke ta alt i denne tråden seriøst, men jeg er enig i at det kanskje har gått litt langt nå.

Tenker vi sier at persondiskusjonen slutter nå, så pendler vi tilbake til det opprinnelige temaet.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Off-topic

Sitat Opprinnelig postet av wiewsonic
    Jeg simpelthen må få lov til å påpeke at etter å ha lest igjennom tråden her, så ser jeg at det faktisk er DERE som kommer med spydigheter, og det mot meg. Alt jeg har gjort er å skrive om hvilken prisklasse JEG mener budjettklassen for høyttalere bør starte på, hva for slags merke elektronikken og høyttalerene mine er av, og ikke minst sågar ymtet frempå at jeg ikke nødvendigvis er av de helt ubemidlede. Er DET spydige og nedlatende innlegg, i forhold til de tarvelige forsøkene deres på å være nedlatende mot meg, som en klikk med mobbere på barneskolen, alle mot en, så mon dieu.
    Misunnelsen råder!!
    Beklager at jeg er off-topic, men jeg tror jeg vet hvem denne wiewsonic er. Har gått gjennom trådene og basert på skrivemåte og tanker som kommer til uttrykk kan det bare være vår alles kjære Astrid Anker-Hansen.
    Sjekk linken:
    http://avforum.no/forum/generell-chi...-audiofil.html

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dere får som Jørn sier prøve å ikke ta alt i denne tråden seriøst, men jeg er enig i at det kanskje har gått litt langt nå.

Tenker vi sier at persondiskusjonen slutter nå, så pendler vi tilbake til det opprinnelige temaet.
    Ja, nå er jeg ferdig:-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Pass deg, ellers så kjøper jeg deg opp.. og slår deg konkurs Kunn middelmådige mennesker later som de er noe mer..
    Kunne ikke ha sagt det bedre...
    Hadde han hatt muligheten så hadde han sikkert rulla opp med sin 2000kubikker for å yppe seg på 3hjulingene til 2åringen i gata.
    At man har ett anlegg til millionen sier ikke noe om man er entusiast eller ikke.
    De som er inne på dette forumet, kjære viewsonic, er ikke her pga. hvor mye av pengene man har brukt på anlegg, men sin kjærlighet til musikk.
    Ett godt anlegg er ett alter hvor man på hver sin måte tilber sine guder: Mr. Gilmour, Mr. Young, Frk. Jones og gud vet hvem andre man tilber.
    Ett anlegg kjøper man ikke for å feire sin egen forfengelighet og suksess!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen med AVforum er, noe som jeg liker.. at folkene her inne selv kan legge inn tester ang. høyttalere.. Derfor oppfordrer jeg alle som har interesse for det, ta dere en testrunde og legg den inn i forumet.. Dette gjelder billige som dyre høyttalere..

AVforum - Av folk.. Til folk..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en gang en test på et par Visonik til 2600,-

Modellen heter Revo 2

Biampet med 2 stk Nakamichi PA7EII så spilte dette så latterlig bra at flere av oss bare satt og flirte. Sammen med Meridian CD og Nakamichi CA5EII pre - elektronikk til godt over 100k - var det jo en viss mismatch når det kommer til balanse mellom komponentene, men du verden som det rocket.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste billige høyttalere er konstruert for å treffe en viss målgruppe kjøpere.
    Hvem kjøper flest billige høyttalere?
    Jo ungdommer.
    Og hva slags lyd liker de? Hva slags musikk spiller de?

Vel de fleste tenåringer synes pappa's dyre hifi høyttalere på stativ rett og slett låter tynt, spinkelt og kjedelig.

Så la de kjøpe Proson, CV osv. Det er jo den lyden de liker, i en prisklasse de faktisk kan oppnå.
    La lyd være moro for alle aldre, i alle prisklasser! :-D

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste posten var jo bare genial

Jeg synes ikke SA høyttalere låter spinkelt men men....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    De fleste billige høyttalere er konstruert for å treffe en viss målgruppe kjøpere.
    Hvem kjøper flest billige høyttalere?
    Jo ungdommer.
    Og hva slags lyd liker de? Hva slags musikk spiller de?

Vel de fleste tenåringer synes pappa's dyre hifi høyttalere på stativ rett og slett låter tynt, spinkelt og kjedelig.

Så la de kjøpe Proson, CV osv. Det er jo den lyden de liker, i en prisklasse de faktisk kan oppnå.
    La lyd være moro for alle aldre, i alle prisklasser! :-D

Ja, la de ubemidlede og/el ukritiske kjøpe Proson, CV og-jeg-vet-ikke-hva...

CV forresten, hva i all verden er det? Her i finansverdenen betyr det Curricilum Vitae.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CV forresten, hva i all verden er det? Her i finansverdenen betyr det Curricilum Vitae.

Så flink'a kan latinsk å greier.. DU har lang vei å gå på den sosiale Livets pensum...

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt mulig CV betyr Curricilum Vitae i din verden, i resten av verden er Curriculum Vitae riktig skrivemåte. Skal du imponere med fremmedord, bør du forsikre deg om at du i det minste kan riktig stavemåte.

Viewsonic, som andre før meg har påpekt at er et billigmerke innen pc-skjermer, skrives Viewsonic, og ikke Wiewsonic.

Vi er nok ikke de eneste av de du omgås, som ler av din selvsikre uvitenhet.

...det lukter troll her....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foreslår at du lager en egen tråd med de budsjett høytalere som står til ditt budsjett, så kan vi andre ubemidlede få diskutere de tingene som er så lang under din verdighet at du ikke skjønner hva vi skriver om en gang i denne tråden.

Håper du skjønner hva jeg skriver på tross av alle stavefeilene, har dessverre ikke råd til et tastatur som virker skikkelig, samt at det er vel så som så med rettskrivings prosessoren jeg er utstyrt med fra fødselen. Er det rart jeg bare jobber som en fattig ingeniør....

Vi er vel her på forumet delvis for å få hjelp og delvis for å hjelpe og lære av hverandre. Ser du sliter litt med forkortelsen CV.
    Ja det kan som du er inne på bety både Curricilum Vitae (godt å kunne klippe og lime inn Curricilum Vitae fra noen som vet hvordan det staves) eller som det ofte betyr her i forumet, navnet på en Amerikansk høytaler produsent som heter Cerwin Vega!. Dette merket er nettopp populært blant ungdom fordi det har ganske gode høytspillende egenskaper til en gunstig pris, men de lager også profesjonelle PA løsninger, så sannsyneligheten for at også du har hørt CV høytalere er vel ganske stor.

Litt rart at du ikke har fått med deg denne andre formen for CV her i forumet tidligere, det har vært skrevet nesten plagsomt mye om disse her på forumet.

Mvh.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ryddet opp i bartediskusjonen. Wiewsonic, nevner du et eneste ord om din inntekt, verv eller andre totalt irrelevante emner i denne tråden stenges du ute i 4 uker, jeg har ikke tid til å være barnevakt for voksne (?) folk.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom en del konstruksjoner i prisklassen 0-4000 kr for noen år siden, pluss at nå spiller jeg midlertidig på Kef iQ3 mens nye er til bygging.

Min erfaring etter dette er at kvaliteten i denne prisklassen varierer enormt! Man får alt fra store håpløse CV kloner til små stativhøyttalere som spiller f.eks aukustisk musikk tett opp til langt dyrere konstruksjoner...

Jeg vil derfor si at i denne klassen, mer enn i noen annen, gjelder det å lytte til flere alternativer før man slår til!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har inntrykk av at store produsenter med bredt spekter av høyttalere lar ofte R&D som har gått med til "high-end" modellene dryppe ned til de lavere modellene når de lanserer nye høyttalere..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg hadde en gang en test på et par Visonik til 2600,-

Modellen heter Revo 2

Biampet med 2 stk Nakamichi PA7EII så spilte dette så latterlig bra at flere av oss bare satt og flirte. Sammen med Meridian CD og Nakamichi CA5EII pre - elektronikk til godt over 100k - var det jo en viss mismatch når det kommer til balanse mellom komponentene, men du verden som det rocket.
    Har lignende erfaring nettop med "billige" og forholdsvis små toveis høytalere fra Monitor Audio , Dali, Rega ELA osv, og at de egenskapene som forsterkerene og kilde elektronikk besitter ofte kommer fint igjennom selv på små og relativt billige konstruksjoner, bare de er konstruert riktig, og man ikke ber de om å spille med meget høye lydtrykk osv.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •