Burde avforum teste budsjetthøyttalere? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 92
    Newcomer Lunix sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wiewsonic
    Nuja... mitt relativt kostelige anlegg koster ikke en full månedsgasje, eller rettere skrevet, overskudd av omsetningen for min del. Snarere 1/3 av midlene som kommer inn til min personlige disposisjon. Mark Levinson og Revel er ikke SÅ kostbart da, må vite. Iallefall ikke for meg.
    Hvilken tannlege skal leie inn wiewsonic som erstatter for lystgass?? :-)

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nuja... mitt relativt kostelige anlegg koster ikke en full månedsgasje, eller rettere skrevet, overskudd av omsetningen for min del. Snarere 1/3 av midlene som kommer inn til min personlige disposisjon. Mark Levinson og Revel er ikke SÅ kostbart da, må vite. Iallefall ikke for meg.

Men, tvi tvi... det kunne kanskje være interessant å lese hva "gutta på gølvet" må lære seg å leve med.
    Så da har du budsjettanlegg med andre ord?

Trekker en konklusjon her om at "budsjett" er veldig subjektivt og at wiewsonic har tatt seg en vestkantpille for mye.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Javel? Kom med en test da!

Men, tvi tvi... det kunne kanskje være interessant å lese hva "gutta på gølvet" må lære seg å leve med.
    Hyggelig å se at du har funnet din prisklasse. Det er alle forunnt. Regner med det er en hvis forskjell på dine inntekter og trådstarters. Trådstarter er forøvrig en 14 år gammel kar (unnskyld meg hvis det er feil, men mener å ha fått med meg det) som nok ikke har mulighet til å handle på samme hylle som deg. Kanskje han kjører avisen som jeg gjorde, og spinkler og sparer? Da smaker virkelig produktene godt når man for dem i hus Og selv om man ikke kan handle fra topp hylla, kan det være greit å ha noen tester/bruker erfaringer å lese. Det høres sikkert ufattelig latterlig ut med så penger som du har, men selv med en liten sum penger kan må få veldig mye penger!

Nå er heldigvis lyd subjektivt. Dvs at vi alle har hver vår oppfattning etter at lydbølgene har tatt veien inn i hodet. Og faktisk, tro det eller ei, så er noen av oss fornøyde med det beskjedene nivået vi ligger på. Jeg er strålende fornøyd med nivået på mitt anlegg som i dag ligger like over 50 000,- komplett med tv, høytalere, reciver, dvd-spiller, dvd-opptaker, kabler og styring av pc'en fra stua. Faktisk litt over hva jeg synes er nok penger å bruker i vår situajson her hjemme, mendet eller ei: jeg er så fornøyd. Meget fornøyd!

Håper trådstarter finner noen tester. Men hvorfor kan du ikke ta deg en lytte runde og komme med tilbakemeldinger? Kommer en liten test, kommer garantert med slike tester etter deg. Jeg ser frem til du kommer med teste!

Wiewsonic-> Kan ikke du skrive en fyldig test av det uhyre flotte utstyret du har? Skulle gjerne ha likt hvordan lønnsadelen har det der oppe på toppene. Ser veldig frem til det! Kan du ikke opprette en profil på min hifi eller hjemmekino og legge ut noen bilder vi kan sikkle på?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wiewsonic sine synspunkter her er tydeligvis ment for å provosere, og så lenge han får svar, tror jeg han er ganske fornøyd. Det er som med trassige unger... jo mere oppmerksomhet de får, jo mere sytete blir de!

Hmm, obs... der fikk han litt oppmerksomhet fra meg også gitt

Hilsen en lykkelig eier av et par ht til 4k...

Newcomer olejonny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Makan

Skulle vært mulig for moderatorene å stenge ut enkeltpersoner fra tråder.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn har jeg i denne tråden fått noen assosiasjoner til denne...

Når det gjelder høytalere, er vel det et kjent fenomen at det er mange faktorer som bestemmer ytelser, lydkvalitet og pris osv. Det å konstruere og lage en relativt billig høytaler med høye lydreproduserende ytelser, er vel en ganske krevende jobb for en høytaler konstruktør og produsent, men det har vel skjedd at det har kommet noen gode budgett høytalere i hifi historien, et godt stykke under 30 000kr grensen i allefall.

Det er vel også faktorer som tilbud/etterspørsel, produksjons volum, firma filosofi hos produsent osv, enn rene bygge kvalitet og audio ytelser som bestemmer prisnivå. I en brangsje der avangsene spesiellt i salgsleddet er såpass høy som i hifi brangsjen. Da synes jeg i alle fall det er litt uheldig å sette = tegn mellom pris og ytelse, selv om det selfølgelig også er sammenhenger med hvor store kompromisser konstuktøren trenger å ta for å få et produkt som er til å betale for folk flest.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke med dere andre, men jeg leste innleggene til Viewsonic karen som ironiske fra første stund. Får håpe de var ment slik, de var jo tilogmed litt artige. Jeg tar det for gitt at dette var litt dårlig skrevet ironi

Kan jo ikke ta noe som er så "over the top" for seriøst?

Spør du meg så er det jo et bilde på hvordan enkelte forummedlemmer snobber seg over de som faktsik eier et sett eltax høyttalere. Jeg har sett det flere ganger; "deg vil vi ikke leke med fordi du har ikke dyrt nok leketøy". Det synes jeg er synd. MEN! De kraftige motreaksjonene viser jo tydelig at sånn vill vi ikke ha det, her er det tydeligvis rom for alt fra creative pc speakers til ypperste high end. :-D

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Av en eller annen grunn har jeg i denne tråden fått noen assosiasjoner til denne... .
    Omg! Jeg er egentlig i mot vold og sånt men hun fortjener virkelig bank :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Mtp at alle de 10 innleggene hans er spydige og nedlatende så, ja?
    Dessuten burde han vel kunne skrive på engelsk, med et slikt nick skulle en tro det var en fleipete unge som har gått hen og fått seg to nick.
    Jeg simpelthen må få lov til å påpeke at etter å ha lest igjennom tråden her, så ser jeg at det faktisk er DERE som kommer med spydigheter, og det mot meg. Alt jeg har gjort er å skrive om hvilken prisklasse JEG mener budjettklassen for høyttalere bør starte på, hva for slags merke elektronikken og høyttalerene mine er av, og ikke minst sågar ymtet frempå at jeg ikke nødvendigvis er av de helt ubemidlede. Er DET spydige og nedlatende innlegg, i forhold til de tarvelige forsøkene deres på å være nedlatende mot meg, som en klikk med mobbere på barneskolen, alle mot en, så mon dieu.
    Misunnelsen råder!!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for å være litt OT:
    Personelig er jeg selv mest opptatt av tester av ht i prisgruppe 5-15k, da jeg vet at i denne gruppen er det realistisk for meg å invistere ved en utskifting. Og ser man på flertallet av antall Hvilken-høytaler-skal-jeg-kjøpe-tråder, så tror jeg de fleste vil falle i denne priskategorien. Tester av ht til feks 40-50k kan jo være morsomme å lese og drømme om, men for min del helt urealistisk. Men for all del, det bør og skal være noe for alle, enten man hører på Eltax eller Logan.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

feil

Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    Blæh, tester av billig rask er det vel nok av i Hjemmekino/Lyd og Bilde.. De tester jo titt og ofte "jalla" produkter som dynavoice, proson osv..

Syns heller de burde fokusere på og teste mere ordentlig Hi-Fi, slik at mannen i gata skjønner at god lyd koster!
    du sier at eltax og proson er samme dritt. eltax er et billig merke fra danmark mens proson er et billig merke fra sverige. men selv om de er billige så spiller de mye bedre enn det man tror!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Men for å være litt OT:
    Off-topic eller On-topic?
    Syns det er morsomt å lese omtaler i alle prisklasser.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WIEWSONIC
    Det er faktisk ingen her inne som er interessert i hva du tjener. Har du et vellydende oppsett i high-end klassen er jo det supert for deg. Presenter gjerne anlegget ditt. Hva har du av ht-modell, elektronikk til å drive disse og hva bruker du som kilde?
    Personlig er jeg veldig interessert da jeg bruker utrolig mye av min tid til lyd og bilde. Alltid gøy å se hvordan andre setter sammen sine anlegg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Off-topic eller On-topic?
    Syns det er morsomt å lese omtaler i alle prisklasser.
    Øh... var ment som en ON, men slik som tråden er utartet, er den vel blitt mere OFF

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Beklager at denne diskusjonen går langt utenfor trådstarters emne, men jeg kan ikke la være å reagere overfor hva denne karen (wiewsonic) kan prestere å sette på trykk!!! Han påstår selv at det er VI som er angripende og nedsettende overfor ham, men hvordan er det mulig når det er han som kommer med spydigheter og nedsettende kommentarer?

Han skriver for eks.: "Men, tvi tvi... det kunne kanskje være interessant å lese hva "gutta på gølvet" må lære seg å leve med."

Hvis ikke dette er en nedsettende måte å indirekte si: "haha, jeg har bedre anlegg enn dere", så vet ikke jeg! :evil:

Og en ting til: hvis du er så stolt av det dyre anlegget ditt, hvorfor har du da "wiewsonic" som nick? Såvidt jeg vet er Viewsonic (slik skrives det) kjent som et billigmerke innen flatskjermer....

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg simpelthen må få lov til å påpeke at etter å ha lest igjennom tråden her, så ser jeg at det faktisk er DERE som kommer med spydigheter, og det mot meg. Alt jeg har gjort er å skrive om hvilken prisklasse JEG mener budjettklassen for høyttalere bør starte på, hva for slags merke elektronikken og høyttalerene mine er av, og ikke minst sågar ymtet frempå at jeg ikke nødvendigvis er av de helt ubemidlede. Er DET spydige og nedlatende innlegg, i forhold til de tarvelige forsøkene deres på å være nedlatende mot meg, som en klikk med mobbere på barneskolen, alle mot en, så mon dieu.
    Misunnelsen råder!!
    Jeg holder meg for god til å svare på dette. Hadde du Hatt den fjerneste anelse om min tilnærming til AV, hadde du vel ikke nevnt ordet misunnelse. Ballen er død, den har blitt skutt nok frem og tilbake.

/OT->OFF

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere får ta humoren til wiewsonic som det det er, humor:-D Le eller la være
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    WIEWSONIC
    Det er faktisk ingen her inne som er interessert i hva du tjener. Har du et vellydende oppsett i high-end klassen er jo det supert for deg. Presenter gjerne anlegget ditt. Hva har du av ht-modell, elektronikk til å drive disse og hva bruker du som kilde?
    Personlig er jeg veldig interessert da jeg bruker utrolig mye av min tid til lyd og bilde. Alltid gøy å se hvordan andre setter sammen sine anlegg.
    Telefonér Eivin hos min importør Eufonia, hils fra moiseur Figenskaug og han vil informere deg om mine Revel Performa F-50, mener jeg å memorere, og tar jeg ikke feil er modellbetegnelsen på dvd/cd-spilleren noe så som ML51, eller liknende. Amplifieriet husker jeg imidlertid ikke betegnelsen på, men gi meg litt tid så kommer jeg snart hjem fra forr.reise i Paris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næh... 4000,- pr meter høyttalerkabel kanskje... Det er svært vanskelig å finne kapable høyttalere til under 30.000,-, så budsjetthøyttalere kan kanskje starte på 30 laken, og så opp til 50 laken, for å være relativt nøktern.
    Med all respekt til alle her, jeg tror wiewsonic her prøvde seg på å være ironisk til de som faktisk kjøper seg kabler til 99000 for 2x2 meter.

Når det er sagt, er innspillene hans totalt usaklige og upassende i denne diskusjonen, og jeg synes tullpratet vedkommende bedriver er helt bak mål. Trolig har han selv aldri verken sett eller hørt utstyr i den prisklassen han fabler om. Dersom han faktisk ikke er ironisk, og har slike synspunkt, er dette en helt vanvittig arrogant uttalelse.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pass deg, ellers så kjøper jeg deg opp.. og slår deg konkurs Kunn middelmådige mennesker later som de er noe mer..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •