Noen som kjenner til ZU høyttalere ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som kjenner til ZU høyttalere ??

Spørsmålet mitt ligger i topic,så litt kule ut syns jeg.
    Men hvordan låter noe slik,syns de så litt tynne ut (druid),ikke at det nødvendigvis er noe galt i det da.

Vendur.no - HTPC

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ViewMaster
    Spørsmålet mitt ligger i topic,så litt kule ut syns jeg.
    Men hvordan låter noe slik,syns de så litt tynne ut (druid),ikke at det nødvendigvis er noe galt i det da.

Vendur.no - HTPC
    Jeg har en kompis som har Druid. Nå tror jeg ikke han er på dette forumet, så jeg kan kanskje si litt om hvordan jeg oppfatter dem:

Disse spiller litt ulikt 90% av høyttalerne på markedet. Med litt ulikt, så mener jeg litt - omtrent som også en Martin Logan elektrostat vil spille litt ulikt eller en hornhøyttaler for den saks skyld.

Jeg synes Druid er en kjempespennende høyttaler. Den har egentlig ingen spesielt dårlige sider, men klart at andre typer konstruksjoner i samme prisklasse nok vil overgå Druidene på enkeltpunkter. Disse går ikke veldig dypt i bassen, så jordskjelv i stua får du nok ikke. Andre høyttalere kan kanskje være enda mer oppløste og gi et enda større 3-dimensjonalt rom. Likevel er Druid meget bra både når det gjelder bass og når det gjelder oppløsning. For å si det på en annen måte: Du kan sikkert finne en høyttaler til rundt samme pris som gir deg litt mer på enkeltområder, men...

...spørsmålet er hva du da må ofre. (For vi vet vel at vi ikke kan få både pose og sekk ). Ramser opp et par punkter som taler til Zu's fordel kontra "vanlige" høyttalere som f.eks. B&W, JM-Lab, Patos og Dali:

- Lettdrevne: Passer derfor meget bra til kvalitetsforsterkere med ikke så altfor mange watt på papiret - selv om det selvfølgelig ikke er noe i veien for å koble til et 200-watts effekttrinn... Rørforsterkere er en logisk vei å gå.
    - Dynamiske: Innenfor grensene til 10-tommeren, så vil disse spille veldig "fritt og uanstrengt". Musikken kommer "bare strømmende på"...
    - Homogent/sammenhengende: Man glemmer egentlig å tenke på ting som bass, mellomtone og diskant. Istedet opplever man bare et stort lydbilde uten at ting stikker seg ut. Man vil nok neppe bli plaget av stikkende, skjærende diskant - den bare er der helt naturlig.
    - De virker å være nokså lettplasserte. Antagelig langt mindre kritisk til plassering enn f.eks. B&W, Dali og JM-Lab.
    - Passer bedre til musikkformidling enn til lydformidling, om du/dere skjønner hva jeg mener...

Litt mye skryt, så jeg kan jo til slutt si at dette sannsynligvis vil være drømmehøyttaleren for noen mens andre ville uten tvil foretrukket andre typer høyttalere. Jeg liker dem veldig godt, men klart at det også finnes andre spennende ting i denne prisklassen.

Mvh. Johan

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et veldig utfyllende svar johan

Hmm hadde det bare vært noen som forhandlet de i haugesunds området,er vel egentlig litt over mitt pris/ambisjons nivå,men hadde vært veldig kjekt å hørt de.

Mvh Helge

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Zu Druid MK4 i siste 02/07 Hjemmekino, "kongen av dynamikk"

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Druid er i 04/07 av Lyd og bilde. "Knockout - Druid" :-)

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge!

Alle pengene som går i sparegrisen for tiden skal definitift brukes på et par Zu Definition.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville personlig brukt så mykje penger(80k) på meir enn et par høyttalere.

Sikler sjølv etter JVC HD1...og da blir det og penger til eit par pene fronter..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •