plassere sub nært lytteposisjon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

plassere sub nært lytteposisjon?

Har vurdert å flytte sub bak i hjørnet ved sofan, så lurer på hvordan det blir siden den blir stående 20 cm fra øret mitt når jeg ligger å ser på film. Noen som har erfaring med sub så nært? spør her først fordi at jeg har ikke så lang kabel, så det må jeg først kjøpe, men vil ikke kaste bort penger vist det viser seg å funke dårlig.

edit: XTZ 99 W12s right, så elementet blir rett i ansiktet mitt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tlysaa
    Har vurdert å flytte sub bak i hjørnet ved sofan, så lurer på hvordan det blir siden den blir stående 20 cm fra øret mitt når jeg ligger å ser på film. Noen som har erfaring med sub så nært? spør her først fordi at jeg har ikke så lang kabel, så det må jeg først kjøpe, men vil ikke kaste bort penger vist det viser seg å funke dårlig.

edit: XTZ 99 W12s right, så elementet blir rett i ansiktet mitt
    bortsett fra veldig dominerende bass kan du havne i en situasjon der lyden ikke er i fase. de fleste woofere kommer med anvisning til plassering, oftest i et hjørne med litt luft rundt. bør plasseres noenlunde like langt borte som frontene. sett fra der du sitter å hører. mange recievere har romkorreksjon som hjelper til med å justere dette med faserespons osv..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å pröve.
    Hvis det ikke fungerer for deg, kan du jo bare kjöpe en lengre kabel siden.
    Skal du ha så subben så närme, er det viktig å sette crossover/delefrekvens til under 80hz.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det som er problemet. vist jeg skal prøve så må jeg flytte hele anlegget til sofan pga av for kort kabel. Derfor jeg er ute etter deres erfaringer først, så slipper jeg å måtte kaste bort penger på lang kabel vist det viser seg å være en dårlig idè..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har min sub. stående ved siden av sofaen og det fungerer helt udmerket og samtidig godt intregrert med hoved høytalerne.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den kommer så nærmes som 20cm fra deg, tror jeg ikke suben vil integrere seg noe bra da du nok vil høre bassen direkte fra kassa.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå koster det ikke mange kronene for en veldig rimelig phono kabel da. Den vil nok gjøre susen, i hvertfall til testingene dine... Så står du litt friere til å teste.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan selfølgelig by på problemer å nermest ha hode inne i subwooferen når man ser på film, men så har man jo ganske gode juserings muligheter for å dempe lydtrykket fra den ved slike situasjoner, problemet er vel å kombinere riktig sub lydtrykk for en som sitter mye lenger unna når det samtidig skal være riktig for en med 20cm avstand . da tror jeg eneste løsning er å benytte flere subwoofere med forskjellige avstander til lyttepossisjonen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha subben såpass nærme bør den deles lavt, 40hz eller lavere om mulig. Ellers vil den tiltrekke seg for mye oppmerksomhet. Dette er iallefall min erfaring for øyeblikket.

pt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får vel bare ta meg en tur på butikken å shoppe kabel:neutral: Grunnen til det hele er at denne xtz er så høy så den påvirker tv`en, crt skjermen blir grønn nede i hjørnet når sub står for nært. Å ikke får jeg flyttet fronthøytaler noe særlig lengre ut heller...:?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •