Cw Dc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48

Tråd: Cw Dc

Newcomer mekkal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cw Dc

Skrevet av Hifiklubben for noen år siden

"DC-serien er den gamle utgaven av Classic serie og er nok den mest kjente serien fra Cerwin Vega, og etter manges mening den beste. Det blei bygd 4 modeller i DC-serien: DC-10, DC-12, DC-15 og DC-1515. DC-1515 er nok den mest kjente av disse 4 modellene, og det er ikke så rart, for når Cerwin Vega kommer med sine populære 2 x 15 høyttalere så går bølgene høyt, og naboene flyr i taket"

Hva synes Folket på forumet om Cerwin?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her på forumet er det nokk en del cervin fans ja, de spiller vel forferdelig høyt og med masse bass. Problemet er vel i mine ører at de i tilegg spiller forferdelig dårlig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV har som alle andre merker, sterke og svake sider. Men på sidene dem er sterke, så er dem også overlegene (til prisen).

DC serien har jeg ikke noe sansen for, siden jeg syns det er en serie som låter skikkelig dårlig, men har masse trykk og bass.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Because nobody screams out for more treble" sier vel det meste

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

Hehe. jeg synes mange har den instillinga til cerwin. Ok jeg skal være enig, Når jeg drar mine Dc-15 Heeelt til max, så blir det grøt og skrik, men ikke på andre nivåer. Hører jo og endel på rock, Jhonny cash osv, synes de er yppelige

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen har like ører, men det er jo ganske åpenbart at du ikke kan bruke CV til klassisk musikk og forvente deg all verden..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Cerwin-Vega!:D

for meg er CV! det som paser best, hører på techno, rock, RnB og litt pop.
    Jeg synes at CV! har god bass og spiller høyt men ikke så fint i kvaliteten, CV! er ingen lyttehøyttalere.
    Jeg har hørt at en kar her på forumet sier at CV! E, VS og V er jalla høyttalere, men jeg er ikke enig i det men kan si at E, VS er ikke så gode serier men de er CV!.
    Jeg synes at DC, AT, AL, LS og kansje litt CLSC er serier som jeg liker godt, men AT er gode gammle CV! men kansje litt for gammle CV!, det er ikke mange strøkne par som er igjen.

Og det er en ting som jeg ikke er så glad i og det er at nye CV! er laget i china:-|

Har hørt en "historie" om CV! ifra 70-tallet: I 1973 kom det en film som het "eartquake", den gikk på kino med et CV! kinooppsett, da den var begynnt løp folk ut forde de trodde det var en EKTE jordskjeelv

Cerwin-Vega!

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg vil flexe pedant-moden min og påpeke at det ikke er noe som heter DC 1515. Skulle jeg mene. At de bare heter 1515 altså, en videreføring av navngivningen fra 1215. Tror jeg.

Cerwin Vega pleier forøvrig ikke å ha underdimensjonerte diskanter heller, for den saks skyld.

Jeg liker Cerwin Vega, og synes de er glitrende produkter som gjør det de skal og som ungdom har råd til. Det er fullstendig uinteressant om en person som har brukt tilsvarende prisen for et CV-anlegg på bananplugger og bruker all fritiden sin på å høre på lyden av en buss som kjører forbi i en av sangene til Kari Bremnes rakker ned på disse høyttalerne. Den diskusjonen er litt 1998.

Apropos 1998, så savner jeg disse: Vedlegg 16887

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mekkal
    Hehe. jeg synes mange har den instillinga til cerwin. Ok jeg skal være enig, Når jeg drar mine Dc-15 Heeelt til max, så blir det grøt og skrik, men ikke på andre nivåer. Hører jo og endel på rock, Jhonny cash osv, synes de er yppelige
    Så du drar DC-15 max med en C370? Er jo forsterkeren du drar max, vær forsiktig så du ikke sprenger høyttalerne med høy spilling, da du mangler en del kontroll.
    Er derfor det kommer grøtete og skrikende lyd.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å fortsette med å handle CV bare for å irritere CV-hatere

Nei,nyt det dere liker folkens! Jeg har sett over 300 tmer film siden PJ"n kom i taket litt før jul og må si at CV funker fett til film!

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så veldig fasinert over CV.. Men det funker til fest som folk flest sier

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV suger enkelt å greit.
    Og hvorfor skriver folk CV! hele tida, irriterende.
    Hifisentralen kom tilbake

PK

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jøss

Sitat Opprinnelig postet av PKS
    CV suger enkelt å greit.

PK
    CV = CERWIN VEGA

Tenkte du kanskje var oppdatert på sånt no. Ja selfølgelig drar jeg forsterkeren min ut max. men det jeg mente verd å nevne det er jo det at, Det må jo djævel høyt før du synes det er hard diskant da. som mange sier at de synes det er "tragisk" diskant osv, men da har det jo og kanskje en grunn? Prøv å spill like høyt med dali 800 serien a.

Sitat Opprinnelig postet av cax
    Jeg tror jeg vil flexe pedant-moden min og påpeke at det ikke er noe som heter DC 1515. Skulle jeg mene. At de bare heter 1515 altså, en videreføring av navngivningen fra 1215. Tror jeg.
    '

Du tenker kanskje på Cerwin vega Houseparty serien? de blei ogte bare kalt 1515. Men de heter altså hp215. Dc - 1515 er Dc - 1515, med mine Dc15 så følgte også med cerwins lille røde bok, og der beskreiv de og, Toppserien sin, DC1515

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV = CERWIN VEGA

Tenkte du kanskje var oppdatert på sånt no. Ja selfølgelig drar jeg forsterkeren min ut max. men det jeg mente verd å nevne det er jo det at, Det må jo djævel høyt før du synes det er hard diskant da. som mange sier at de synes det er "tragisk" diskant osv, men da har det jo og kanskje en grunn? Prøv å spill like høyt med dali 800 serien a.
    skal jeg si det rett som det er så er de dårligste anleggene jeg har hørt bestådd av cerwin vega høyttalere. Men hvorfor i allverdne skal man spill så inn ihælvette høyt, ønker å beholde hørsla til jeg er over 30 jeg..

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV = CERWIN VEGA

Tenkte du kanskje var oppdatert på sånt no.
    Hvor oppdatert på sånt no er du da, som forkorter Cerwin Vega CW? ;-)

Utropstegnet brukes vel bak CV og Cerwin Vega nettopp fordi merkenavnet ER Cerwin Vega! og ikke Cerwin Vega.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKS
    CV suger enkelt å greit.

PK
    Det er nok DU som suger her!! Hold deg på hificentralen du der de med "perfekte" anlegg holder seg! Det finnes få anlegg som skaper så mye liv som Cerwin Vega og det spiller mindre rolle for meg ihvertfall om hvor detaljert de er.Grunnen til at mange synes CV er dårlig er rett og slett at det ikke er brukt kraftig nok forsterker.De trenger minst 200 watt før de våkner til liv,men da blir det faktisk brukbart også på lave volum.AT man ikke kan spille klassisk er bare ren bullshit.Når orkesteret virkelig trøkker til skal jeg si deg at det er helt konge og kunne vri opp så man virkelig føler man er på konserten.Om man hører hvor mange trompetister som er på høyresiden spiller da ingen rolle!!! Har hørt en del på Wagner i det siste på mine DC 12 og det er skikkelig moro skal jeg si deg og alle dere andre tvilere.......,men nå stikker jeg.Skiskytingen begynner....i'll be back!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Det er nok DU som suger her!! Det finnes få anlegg som skaper så mye liv som Cerwin Vega og det spiller mindre rolle for meg ihvertfall om hvor detaljert de er.Grunnen til at mange synes CV er dårlig er rett og slett at det ikke er brukt kraftig nok forsterker.De trenger minst 200 watt før de våkner til liv,men da blir det faktisk brukbart også på lave volum.AT man ikke kan spille klassisk er bare ren bullshit.Når orkesteret virkelig trøkker til skal jeg si deg at det er helt konge og kunne vri opp så man virkelig føler man er på konserten.Om man hører hvor mange trompetister som er på høyresiden spiller da ingen rolle!!! Har hørt en del på Wagner i det siste på mine DC 12 og det er skikkelig moro skal jeg si deg og alle dere andre tvilere.......,men nå stikker jeg.Skiskytingen begynner....i'll be back!
    så går du faktsik over til personangrep her(regner med en eller annen administrator reagerer på slike kommentarer), er vel typisk for folk som mangler saklige argumenter. Hva iallvernde mener du med : "Hold deg på hificentralen du der de med "perfekte" anlegg holder seg!"
    Tipper stort sett de fleste som er her på forumet er på jakt etter det ultimate anlegg, lyd er fatkisk subjektivt og hvis ikke du tåler andres meninger f.eks kritikk av CV (som jeg tipper du har) så er det faktsik du som bør finne deg en annen plass å diskutere.
    At du ikke synes det er nøye at man hører vilke instrumenter som er i sving for være din sak, men for noen er selve poenget å få frem det som faktisk ligger på plata.
    trenger seriøst alle cv høyttalere minst 200watt for å spille "bra", isåfall er det joe noen jævlig tungdrevne høyttalere.

ps. da jeg fikk den liten demo på cv var de koblet opp med to brokoblede NAD c272, og det var absolutt den værste demoen jeg har fått. (nå må du legge skylda på alt annet enn høyttalerne!!!)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV = CERWIN VEGA

Du tenker kanskje på Cerwin vega Houseparty serien? de blei ogte bare kalt 1515. Men de heter altså hp215. Dc - 1515 er Dc - 1515, med mine Dc15 så følgte også med cerwins lille røde bok, og der beskreiv de og, Toppserien sin, DC1515
    1515 er ikke en videreføring av 1215. 1215 hører til AT-serien med AT-elementer. Så ble 1215 oppgradert til mk2 utgave og der kom det en 6,5" Peerlees mellomtone og 3/4" bakdiskant.

Er bare en høyttaler i Houseparty serien, og det er HP-215 med dobble 15" + 1" horndiskant (spiller sykelig høy!)

Så har du 1515 DC-series. De heter 1515 og IKKE DC-1515!
    Råeste CV noen gang har laget mener jeg

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    så går du faktsik over til personangrep her(regner med en eller annen administrator reagerer på slike kommentarer), er vel typisk for folk som mangler saklige argumenter. Hva iallvernde mener du med : "Hold deg på hificentralen du der de med "perfekte" anlegg holder seg!"
    Tipper stort sett de fleste som er her på forumet er på jakt etter det ultimate anlegg, lyd er fatkisk subjektivt og hvis ikke du tåler andres meninger f.eks kritikk av CV (som jeg tipper du har) så er det faktsik du som bør finne deg en annen plass å diskutere.
    At du ikke synes det er nøye at man hører vilke instrumenter som er i sving for være din sak, men for noen er selve poenget å få frem det som faktisk ligger på plata.
    trenger seriøst alle cv høyttalere minst 200watt for å spille "bra", isåfall er det joe noen jævlig tungdrevne høyttalere.

ps. da jeg fikk den liten demo på cv var de koblet opp med to brokoblede NAD c272, og det var absolutt den værste demoen jeg har fått. (nå må du legge skylda på alt annet enn høyttalerne!!!)
    CV krever mye effekt for å spille bra, det er sant! På 15" eller dobble 15" CV så må du mulig opp i 500++ kvalitetswatt. Holder ikke med brokobla C272 ditten å datten.
    Alle sier at CV er så lettdrevne med den høye følsomheten å det er jo sant, MEN det krever kontroll når du skal svinge igang flere 15" som skal spille opp mot 130dB. CV spiller helt ræva på små forsterkere. Klumpete og hard mellomtone, slapp buldrebass og en diskant som nesten ikke spiller fordi thermo sikringa har gått.

Selv kjører jeg et par CV! 1515 med MA Oberon 6.1 å det spiller overraskende pent! NAD kan bare gå å legge seg...
    Har klar og ren lyd med stram bass og en diskant som ikke skriker opp over 120dB. På lave volumer spiller det også greit, ingen problemer med å lytte til vanlig spilling

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Selv kjører jeg et par CV! 1515 med MA Oberon 6.1 å det spiller overraskende pent! NAD kan bare gå å legge seg...
    Har klar og ren lyd med stram bass og en diskant som ikke skriker opp over 120dB. På lave volumer spiller det også greit, ingen problemer med å lytte til vanlig spilling
    At det fungerer bedre med midgard oberon enn med NAD tviler jeg ikke på, grunnen til at jeg nevnte NAD i denne sammenhengen er at jeg har sett og hørt veldig mange som "skryter" av CV og NAD kombinasjonen og hvor fantastisk det er. Og ser man inne på min hjemmekino er det vledig mange med denne kombinasjonen.
    mvh

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •