Cw Dc - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48

Tråd: Cw Dc

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fordelen med CV var at du kunne få høyttalere med mye bass uten å bli ruinert. Det er jo det som er gøy, MYE bass. Og en like viktig ting var at du ikke trengte å kjøpe kolossale forsterkere for å drive dem med fordi de var så lettdrevet. Derfor kunne du få anlegg med mye lyd og bass for en rimelig penge. Det er grunnen til at Cervin Vega i kombinasjon med Denon (for det meste) var (og er vel ennå) så enormt populær. Jeg husker i min ungdomstid, alle i min omgangkrets kjøpte seg CV høyttalere sammen med DENON komponenter. Jeg selv hadde AT-100 med 15" basser. Og du verden hvor rått det var! Det glemmer jeg aldri. Lyden var så som så men helt grei. Men det var bassen som var det viktigste. Helt enormt rått var det. Jeg husker enda Michael Jackson og "Dangerous" albumet som virkelig fikk bassene til å røre seg. Mye moro hadde jeg det med folk som kom for å lytte og alle gikk med ett smil om munnen.
    Det er vel grunnen til at jeg hele tiden har ønsket meg trøkket fra 15" igjen. Men har blitt mer voksen og foretrekker nå heller fin lyd med lite bass (fordi det er dyrt med fin lyd). Men engang skal jeg ha mye bass også i tillegg til fin lyd. Det ser jeg frem til. Hver gang jeg lytter til musikk nå så føler jeg det mangler noe hver gang. Det mangler bass! Mye bass!

Da fikk jeg sagt mitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Fordelen med CV var at du kunne få høyttalere med mye bass uten å bli ruinert. Det er jo det som er gøy, MYE bass. Og en like viktig ting var at du ikke trengte å kjøpe kolossale forsterkere for å drive dem med fordi de var så lettdrevet. Derfor kunne du få anlegg med mye lyd og bass for en rimelig penge. Det er grunnen til at Cervin Vega i kombinasjon med Denon (for det meste) var (og er vel ennå) så enormt populær. Jeg husker i min ungdomstid, alle i min omgangkrets kjøpte seg CV høyttalere sammen med DENON komponenter. Jeg selv hadde AT-100 med 15" basser. Og du verden hvor rått det var! Det glemmer jeg aldri. Lyden var så som så men helt grei. Men det var bassen som var det viktigste. Helt enormt rått var det. Jeg husker enda Michael Jackson og "Dangerous" albumet som virkelig fikk bassene til å røre seg. Mye moro hadde jeg det med folk som kom for å lytte og alle gikk med ett smil om munnen.
    Det er vel grunnen til at jeg hele tiden har ønsket meg trøkket fra 15" igjen. Men har blitt mer voksen og foretrekker nå heller fin lyd med lite bass (fordi det er dyrt med fin lyd). Men engang skal jeg ha mye bass også i tillegg til fin lyd. Det ser jeg frem til. Hver gang jeg lytter til musikk nå så føler jeg det mangler noe hver gang. Det mangler bass! Mye bass!

Da fikk jeg sagt mitt.

se et par inlegg tilbake på det cv gunner skrev om at cv er lette å drive
    At man ikke kan få "fin" lyd og god bass for en grei pris virker for meg som bare tull.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    se et par inlegg tilbake på det cv gunner skrev om at cv er lette å drive
    At man ikke kan få "fin" lyd og god bass for en grei pris virker for meg som bare tull.
    Agreed!

Et par Dynavoice F6 drevet av f.eks en Pioneer VSX-916 og en XTZ 99 W10 subwoofer så har man et komplett anlegg til 7500,- som spiller meget pent i tillegg til meget bra.

Ellers selger Surround.no en komplett Dynavoice F6 surround pakke inkludert XTZ 99 W10 subwoofer til 5995,-
    Denne vil ende på rett over 9000,- med samme Pioneer forsterker. Er ingen tvil om at dette er mye for pengene.

Konevennelig er det også.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    1515 er ikke en videreføring av 1215. 1215 hører til AT-serien med AT-elementer. Så ble 1215 oppgradert til mk2 utgave og der kom det en 6,5" Peerlees mellomtone og 3/4" bakdiskant.

Er bare en høyttaler i Houseparty serien, og det er HP-215 med dobble 15" + 1" horndiskant (spiller sykelig høy!)

Så har du 1515 DC-series. De heter 1515 og IKKE DC-1515!
    Råeste CV noen gang har laget mener jeg
    Videreføring av navngivningen, altså 1515 for 2 15", akkurat som 1215 er en 12" og en 15". Ingen tvil om at de hører til DC-serien, men de heter altså ikke DC, akkurat slik 1215 ikke het AT-1215.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Videreføring av navngivningen, altså 1515 for 2 15", akkurat som 1215 er en 12" og en 15". Ingen tvil om at de hører til DC-serien, men de heter altså ikke DC, akkurat slik 1215 ikke het AT-1215.

Og det har såååååå mye å si hva de heter.. skjønner ikke at folk gidder dette engang!!! Er det så ille om noen folk tar CV 1515 under DC serien da ? 1215 er vel også mer AT serien?! design messig . Bass elementet på 1215 er vel også med den ruglete membranen AT-100 hadde.

For meg er dette DC serien:

DC-10, 12, 15, 1515.. om det står DC foran 1515 eller ei er for meg likegyldig, de ble produsert på samme tid, har samme element type... BAH! Men for noen heter ikke 1515 DC foran.. so what..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste forskjellen på 1515 og de andre i DC serien er vel at bakpå 1515 stod det DC-Series 1515 mens på de andre står det DC-10,DC-12, DC-15 etc.

Er nok ingen feil å kalle de DC-1515 men det har vel bare vært enklere å referere til de som kun 1515.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mig er DC-12 nok det bedste jeg har haft fat i, jeg har spillet med en del CVér, det er VS-12, VS-15, DC-12, DC-15, Cv 1215, AL-1000, V12-f, CLSC-12.

For mig er der ingen tvivl, DC-12 er en mere allround, jeg købte dengang jeg havde mine DC-12 et sæt AL-1000, jeg nåede ikke at afprøve mine nye AL-1000 inden jeg solgte mine DC-12, for havde jeg gjort det havde jeg aldrig solgt mine DC-12.

Der er alså bare ingen bund i en AL-1000, det har for mig altid været meget irriterende, så kan det godt være at mange har kåret den som den mest vellydende Cerwin Vega, men jeg blev feks meget skuffet over dybbassen i den.

Tjek lige engang, Bagpå har man tilladt sig at skrive fra 26hz - 20,000hz, det er simpelthen det man kan kalde markedsføring, der foregår intet under 40hz på denne højtaler du kan mærke.

Og en ting mere, DC modellerne var ikke spækket med Sikringer til dit og dat for at beskytte diskanter og bassr for at springe, de var bygget til at kunne klare mosten, og for mig idag er det ret uforståeligt at man begynder at læsse sikringer i for at beskytte mod overlast, når man før sagtens kunne bygge en god højtaler uden.

Jeg har aldrig kunne få et rigtigt svar på hvorfor man absolut skulle fylde de nye CVér med sikringer når det ikke var nødvendigt i DC-10/12 og 15 modellerne.

Er det billigere enheder/konstruktion, og så derved mere fortjeneste.

Jeg har tæsket løs i årevis, også med for små forstærker, der blinker som en sindsyg i overload og sikkert med flere % forvrængning, der skete bare aldrig noget med de enheder.

CV-Gunnar advare mod at der spilles for vildt med en NAD C370 på et sæt DC-15, og der giver jeg CV-Gunner ret, for mig er det også alt for lidt effekt, jeg kunne forestille mig at hvis han spiller som han skriver ham med den C370 så er det forvrængning der får den til at larme, men den kan tåle det, og det er jeg mener, alt af det nye idag havde sprunget det første bælte sikringer med sådan en forstærker.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Eneste forskjellen på 1515 og de andre i DC serien er vel at bakpå 1515 stod det DC-Series 1515 mens på de andre står det DC-10,DC-12, DC-15 etc.
    Det står "DC-Series" bak på alle høytalerne i DC serien, også 1515.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL1000 har ikke den dype "tunge" bassen som i de andre CV seriene nei. Men de har en diskant som er mye bedre, en mellomtone som tåler ekstermt med juling (den alene er på 150watt!!). Basselementet går ikke så dypt, men det er det beste jeg har hørt ifra CV. Det spiller utrolig godt med resten. Classic har bedre mellomtone enn AL1000, ellers syns jeg AL serien er den beste.

AL serien må ha rundt 300 watt FTC, og en VELDIG strømsterk forstekrer 1200va strømforsyning holder ofte, men alt i alt er det jo "batteripakkene" i forsterkern som gjør den store forskjellen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat har AL1000, har ikke lagt merke til at dem "sliter" med tyngre bass jeg altså, men uansett.. han kjører de neste støre embla blokkene på dem, 600 watt i 4 ohm, noe mer effekt finnes det ikke behov for!

Poul-erik: At det ikke foregår noe under 40 hz med AL1000 er jo bare tullprat!
    Vi bruker jo CV sin egen DB10B på disse høytalerne med velig merkbart resultat, den booster ved 30 hz.
    Og når vi er inne på sikringer, så har også DC serien diskantsikring, som så og si alle andre CV sine høytalere.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    En kamerat har AL1000, har ikke lagt merke til at dem "sliter" med tyngre bass jeg altså, men uansett.. han kjører de neste støre embla blokkene på dem, 600 watt i 4 ohm, noe mer effekt finnes det ikke behov for!

Vi bruker jo CV sin egen DB10B på disse høytalerne med velig merkbart resultat, den booster ved 30 hz.
    Og når vi er inne på sikringer, så har også DC serien diskantsikring, som så og si alle andre CV sine høytalere.
    Tror ikke 1515 har diskantsikring, men er ikke sikker. Har aldri klart å få den til å slutte å spille

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hej,

Hvis DC serien har sikring i diskanten, så er det jo alligevel lavet væsentligt bedre, jeg/dem der har haft og har de modeller DC 12 og DC 15 har aldrig spunget den, så det kan da ikke være andet end billigere enheder fordi de sikringer smutter så hurtigt.

Min makker spiller med en gammel NAD 2600PE på sine DC-15 så der er ved at gå ild i den og den smækker aldrig sikringerne,

Mit første møde med en NAD 218 og et sæt VS-15 varede i 5 minutter så var de sikringer væk, og det sker bare ikke på en DC-15.

Angående det med bassen som du skriver så er jeg ikke helt enig, alså er det meningen at man skal købe ekstra udstyr for at kunne mærke denne bas der skulle forkomme under 40hz, Dybbassen under 40 hz ruller totalt af på denne AL-1000.

Og når der står på den som standart 26hz til 20,000hz så er det vel ikke meningen man skal købe ekstra udstyr for at få det til at virke.

Lidt det samme som at købe en bil der skulle kunne køre 250,- det kan den så ikke, men man skal bare montere en turbolader så køre det, og det er ikke helt OK mener jeg.

Newcomer mekkal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

hehe heftig diskusjon!

men JEG mener da, at oss i alderen (ikke bare) men, vi har en god start med NAD + CV, Og det går på At Lommoboka er ganske så tynn.
    Jeg har prata med mange "Gammlinger" Som husker de berømte høyttalerne fra ungdommstia si, med Rød ring. Og var det Rød ring på elementa, så betydde det PASS ØRA hehe. Og mange som har hatt CV har jo i senere år bytta ut med feks Dali eller Bower & Wilkins. Men det er jo en god start Uansett da. har du 5000kr kommer du jo ikke langt innen Hifi verdenen, men JEG kom meg unna med 2stk Dc - 15 og en NAD 370 og selvfølgelig er det Gromt!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poul-erik
    Hej,

Hvis DC serien har sikring i diskanten, så er det jo alligevel lavet væsentligt bedre, jeg/dem der har haft og har de modeller DC 12 og DC 15 har aldrig spunget den, så det kan da ikke være andet end billigere enheder fordi de sikringer smutter så hurtigt.

Min makker spiller med en gammel NAD 2600PE på sine DC-15 så der er ved at gå ild i den og den smækker aldrig sikringerne,

Mit første møde med en NAD 218 og et sæt VS-15 varede i 5 minutter så var de sikringer væk, og det sker bare ikke på en DC-15.

Angående det med bassen som du skriver så er jeg ikke helt enig, alså er det meningen at man skal købe ekstra udstyr for at kunne mærke denne bas der skulle forkomme under 40hz, Dybbassen under 40 hz ruller totalt af på denne AL-1000.

Og når der står på den som standart 26hz til 20,000hz så er det vel ikke meningen man skal købe ekstra udstyr for at få det til at virke.

Lidt det samme som at købe en bil der skulle kunne køre 250,- det kan den så ikke, men man skal bare montere en turbolader så køre det, og det er ikke helt OK mener jeg.

Har ikke AL1000 oppgitt frekvensgrang som starter fra 28 hz ?
    Uansett, eksempelet med bassbooster var ikke at en må ha den for at det skal fungere, det jeg mente med det, er at vi merker godt at vi booster bassen ved 30 hz, ifølge dine utsagn så skulle vi ikke ha merket at vi hadde på denne bassboosteren på AL1000, for dem har jo ingenting under 40 hz som du skriver.

Diskantsikringen slo heller aldri ut på mine DC15.
    Men etter alt jeg har lest av spesifikasjoner om DC, så står det at det skal være der.
    Noen som har lest noe annet?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke AL1000 oppgitt frekvensgrang som starter fra 28 hz ?
    Uansett, eksempelet med bassbooster var ikke at en må ha den for at det skal fungere, det jeg mente med det, er at vi merker godt at vi booster bassen ved 30 hz, ifølge dine utsagn så skulle vi ikke ha merket at vi hadde på denne bassboosteren på AL1000, for dem har jo ingenting under 40 hz som du skriver.

Diskantsikringen slo heller aldri ut på mine DC15.
    Men etter alt jeg har lest av spesifikasjoner om DC, så står det at det skal være der.
    Noen som har lest noe annet?
    Av det jeg har lest så nevner ikke CV! eller Hi-Fi klubben at DC-serien har diskantsikring.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg ble komentert på det engang for lenge siden da jeg sa noe om sikring på 1515, og flere mente da ihvertfall bestemt at dette var noe den ikke hadde.

Newcomer mekkal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Manualen på høytalera, (Har begge eksemplara som ble gitt ut)
    Der står det spesifikt om både bass systemet, Diskant og mellomtone Systemet. Og DC serien har en sikring på Diskant elementa. Kan ta å scanne det inn på pcen vist noen er interissert i å se de, hehe, står mye gromt der.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mekkal
    Der står det spesifikt om både bass systemet, Diskant og mellomtone Systemet. Og DC serien har en sikring på Diskant elementa. Kan ta å scanne det inn på pcen vist noen er interissert i å se de, hehe, står mye gromt der.
    ja gjør det hadde vert fett å se

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mekkal
    Juhu, da har jeg rett kansre rett allikavel, påstår og ha lest det.
    Ta og scanne det da, hadde vært moro og sett! :-)

Revox: Hvorvidt 1515 har tempsikring eller ikke på diskanten vet ikke jeg, jeg har bare prata om DC15.
    Men jeg ser det veldig sannsynlig at 1515 også har denne tempsikringa, hvorfor skulle den ikke ha..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juhu, da har jeg rett kansre rett allikavel, påstår og ha lest det.
    Ta og scanne det da, hadde vært moro og sett! :-)

Revox: Hvorvidt 1515 har tempsikring eller ikke på diskanten vet ikke jeg, jeg har bare prata om DC15.
    Men jeg ser det veldig sannsynlig at 1515 også har denne tempsikringa, hvorfor skulle den ikke ha..
    Fordi den tåler ekstreme belastninger, hehe:P
    Er jo samme diskanten som sitter i de gamle CV Spostax med singel 15".

Mekkal: sleng ut infoen Vil se.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •