cls-215 og svs?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cls-215 og svs?

Trenger litt hjelp jeg.. holder på å bygge hus, og skal da samtidig bygge meg en hjemmekino. har allerede kjøpt cls215 og den største cv forsterkeren. der jeg bor nå syntes jeg faktisk ikke at cls'ene trykker så masse. nå har jeg ikke fått flyttet de så mye rundt om pga jeg bor der midlertidigt. men hører andre sier de trykker så rått. Klart jeg kjenner det jo litt i kroppen, men er liksom ikke så ekstremt som jeg syntes noen hyper det opp til. Spørsmålet mitt er, skal jeg bestille en svs pluss12/2 i tillegg eller ville dere ventet til jeg kommer i hus og får testet skikkelig, nå går jo den subben lavere enn cls'ene men kjøper den ikke hvis jeg ikke vil merke så stor forskjell. Noen som har prøvd denne kombinasjonen? og ja, jeg liker masse bass osv......hehe

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV og SVS må jo være en god kombinasjon da SVS'en tar for seg bassen lenger ned som CV'ene ikke greier, og CV'ene tar for seg lengre opp, men for å matche CV'ene som har 4 15" så må du sikkert ha et par SVS subber ialfall.

Men jeg ser du skriver at du har den største CV forsterkeren på dem, dem krever mer effekt enn det skal du få skikkelig trøkk, skaff deg en til og kjør to forsterkere brokoblet på dem, da snakker vi..

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert dumt å spørre om, men hvorfor trenger alle Cerwin Vega høyttalerne så mye effekt når de har så høy følsomhet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ventet en uke.. plassert de rundt omkring og hørt på lyden.
    Hvis du fortsatt ikke er helt fornøyd, ikke vent med å kjøp SVS. Det er valuta for pengene!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Sikkert dumt å spørre om, men hvorfor trenger alle Cerwin Vega høyttalerne så mye effekt når de har så høy følsomhet?
    CLSC/CLS serien har "bare" 97dB følsomhet iforhold til de andre dobble 15" modellene som har 103 som oftest.

Krever uansett MYE forsterker for å holde gang i 4x15"

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi de en uke eller to til.Jeg var også skuffet når jeg kjøpte mine,men de bruker laaaang tid på å bli innspilt.Begynte med en nad208 ,så 2stk.Spilte jo høyt,men nå har jeg alto mac 2.4 og da våknet de til liv:-)
    Men den dyyyype bassen må du nok uansett belage deg på å få fra en sub. Spørsmålet er om det finnes noe som kan matche volumet det blir av overnevnte oppsett?
    Men,så er det jo ofte slik at man skrur opp volumet for å få tynt ut den dypbassen man har ,med det resultat at høyere frekvensområder blir ubehagelig høyt. Ser for meg at jeg hadde klart med med lavere volum på hjemmekinoen om jeg hadde hatt en kraftig sub for bassen i "kjelleren".
    Men det optimale er jo selvsagt noe som drar på all the way
    Er spent på folks erfaringer med sub-løsninger kombinert med 215!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har no hatt høytalerene siden de kom ut, men har kanskje ikke fått spillt så utroligt mye med de. Har merket forbedring. Men hadde håpet på litt mer. vi får se når jeg kommer hjem fra sjøen igjen. er noen uker til det enda. måtte ut en ekstra uke. Så peng er i boks. Men kan prøve å flytte litt på de først. Men liker jo den dype bassen og. så kanskje det blir to svs. cls'ene spiller ihvertfall høyt nok, piper jo i ørene når en drar skikkelig på

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hører mange sliter litt med dypbass i 215 og 1515.det er sikkert mye dårlige pre surround amper si skyld og rom som det er vanskelig å få dypbass i.jeg har funnet en god plassering til mine 1515,og sub kunne ikke falle meg inn.jeg synes dem spiller mer en dypt nok

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dårlig pre amp ja, har en H/K avr 635 og den skal vel være bra? får prøve litt bedre plassering kanskje

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Gi de en uke eller to til.Jeg var også skuffet når jeg kjøpte mine,men de bruker laaaang tid på å bli innspilt.Begynte med en nad208 ,så 2stk.Spilte jo høyt,men nå har jeg alto mac 2.4 og da våknet de til liv:-)
    Men den dyyyype bassen må du nok uansett belage deg på å få fra en sub. Spørsmålet er om det finnes noe som kan matche volumet det blir av overnevnte oppsett?
    Men,så er det jo ofte slik at man skrur opp volumet for å få tynt ut den dypbassen man har ,med det resultat at høyere frekvensområder blir ubehagelig høyt. Ser for meg at jeg hadde klart med med lavere volum på hjemmekinoen om jeg hadde hatt en kraftig sub for bassen i "kjelleren".
    Men det optimale er jo selvsagt noe som drar på all the way
    Er spent på folks erfaringer med sub-løsninger kombinert med 215!
    "Innspilt" du....jeg merka forskjell i diskantområdet, bassen er der med en gang

Jeg synes 215 går bra dypt egentlig, med tuning på 26 hz så synes jeg ikke det er så ille.. så egentlig klarer du deg godt uten sub med 215 vil jeg påstå.
    Ser du skriver at du må spille høyt på film for å få fram trøkket ja, jeg skjønner problemstillingen din, har du DB-10B egentlig? Den fungerer utrolig godt til 215 og filmbruk, utrolig stor forskjell !

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    "Innspilt" du....jeg merka forskjell i diskantområdet, bassen er der med en gang

Jeg synes 215 går bra dypt egentlig, med tuning på 26 hz så synes jeg ikke det er så ille.. så egentlig klarer du deg godt uten sub med 215 vil jeg påstå.
    Ser du skriver at du må spille høyt på film for å få fram trøkket ja, jeg skjønner problemstillingen din, har du DB-10B egentlig? Den fungerer utrolig godt til 215 og filmbruk, utrolig stor forskjell !
    215 er vel tuna til 24hz?
    Spiller ihvertfall helt klart dypere enn 1515.
    Har vurdert en SVS til min hjemmekino, men pga bilprosjekt så blir det utsatt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm er sikkert mye jeg kunne gjort på innstillingene på forsterkeren. men føler liksom ikke helt at jeg får det til. noen tips? Hva mener du med Db-10b?
    Hvorfor blir det mer trøkk på filmen da?

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke db 10 nei,var noe fellesinnkjøp på gang,men jeg hørte aldri no mer.(så om noen har til salgs,så skrik ut)
    Det spiller jo dypt,for all del ikke missforstå,men det spiller ikke nok!:-D
    Plasering er alfa og omega! Men nå flytter de seg sjøl og da.Måtte dra de drem 15 cm i dag

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en DB-10B så må du ikke spille like høyt for å få frem den dundrende tunge bassen som er mye brukt i film om du forstår.

Det er en gammel bassbooster som CV solgte før i tiden, den booster valgbart 5 eller 10 dB ved ca. 30 Hz.
    Kobles imellom signalkilde og forforsterker, eller imellom forforsterker og effektforsterker.

Denne fungerer særdeles godt ved 15" CV og film !!

@CV-Gunnar, dem har oppgitt frekvensrespons fra 24 - 20.000, men tuningen ligger litt høyere enn nedre grense, "reimers" fikk svar fra CV at dem er tunet til 26 hz.

@Cls215: Det med DB10B var ikke rettet spesielt til deg egentlig, men den er en morsom sak, særlig om du har tenkt og bruke 215 i hjemmekino.
    Og du burde kanskje skaffe deg mer effekt, det er aldri feil. Selv har jeg 600 watt på hver av mine 215 og dem hadde nok tatt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktigt. en bassforsterker ja. kanskje jeg skal prøve å få fatt i en sånn jeg og?Men jeg kan ikke si å ha sett at høytalerene flytter på seg selv. hehe. Forsto det sånn at de hadde sluttet å selge de? må vel være å oppdrive ett sted vel? har tenkt å bruke de i hjemmekino sammenheng ja, så skrik ut hvis noen vet om noen boostere tilsalgs

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke slikt att Cls går ned til 26hz
    og Clsc går ned til 24hz?

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbel post

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte en gang et aktivt subfilter hos biltema en gang som ble brukt til noen passive pa 18 tommere jeg hadde.og der var det en justering på hz og en til bassbost,og den funka som bare juling til å booste bassen ekstra men så er det vell ikke alle som aksepterer biltemakomponenter i sitt system.hehe

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clsc-215
    er det ikke slikt att Cls går ned til 26hz
    og Clsc går ned til 24hz?
    Aner ikke, men det kan jo stemme siden cls har litt mindre kabinett, om det ikke er kompansert for med evnt. lengre porter da.

Angående db10b:
    Jeg og en kompis kjøpte vel en sju stykker fra usa på ebay.com, vi beholdt en hver og solgte resten. Kan hende det dukker opp en og annen på finn.no, eller så får du søke på ebay, dem lages ikke mer nei.

@naboklikk: Joda, et sånt aktivt filter fungerer vel helt greit det, men du kan jo ikke bruke en sånt på samme måten som du bruker en db10b, da du ville delt vekk alt utenom bassen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •