JL Audio fathom F113 - Kongen på Haugen :) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 20 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 398
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er jeg bare et tastetrykk fra å bestille denne subwooferen...
    MEN savnet jo kommentarer fra dere kjære avforum medlemmer om jeg skal 'GO FOR IT!' eller om det er noe som taler imot for å slå til på dette tilbudet ?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    MEN savnet jo kommentarer fra dere kjære avforum medlemmer om jeg skal 'GO FOR IT!' eller om det er noe som taler imot for å slå til på dette tilbudet ?
    Noen må jo være den første?
    Det later jo til at dette er en potent sub j.fr de glimmrende omtalene rundt om. Dessuten må du gjerne stille opp med JL'n i en shoot out, mange lurer på hvor god den egentlig er. Kanskje Flageborg har interesse av å få leke litt med den også? Jeg sier nå kjør på. Etter all tiden du har brukt på å faktisk erverve deg muligheten til å få fingrene i den - burde du nettopp ikke la det være med å erverve deg bare muligheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Noen må jo være den første?
    Det later jo til at dette er en potent sub j.fr de glimmrende omtalene rundt om. Dessuten må du gjerne stille opp med JL'n i en shoot out, mange lurer på hvor god den egentlig er. Kanskje Flageborg har interesse av å få leke litt med den også? Jeg sier nå kjør på. Etter all tiden du har brukt på å faktisk erverve deg muligheten til å få fingrene i den - burde du nettopp ikke la det være med å erverve deg bare muligheten.
    Hehe er jo ikke akkurat noe å dra med seg rundt lett kasse dette da :P
    Men kan jo teste denne på hjemmekino magasinet... eller om det er mulig å teste denne på hifiklubben i marcus thranes gate i oslo siden jeg bor 500 meter derfra...
    Vet ikke om naboene ville satt pris på dunk dunk dunk lyder i blokka hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre det haster så ville jeg ha avventet mere informasjon om den nye Ultraen før jeg sendte avgårde en bestilling. Den vil vel komme til å koste ca det halve, og vil nok i det minste kunne levere flere db nede i det dypeste. Alt annet er fremdeles ute i det blå...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Med mindre det haster så ville jeg ha avventet mere informasjon om den nye Ultraen før jeg sendte avgårde en bestilling. Den vil vel komme til å koste ca det halve, og vil nok i det minste kunne levere flere db nede i det dypeste. Alt annet er fremdeles ute i det blå...
    Er ikke interessert i noe subwoofer monster i rommet da
    Og samtidig skal den kunne spille musikalsk som jo JLaudio sine fathom sub har fått skryt for.

Fikk mail akkurat nå der det står at INGEN i Norge har kjøpt fathom sub enda... Er folk så skeptisk eller ?
    Det finnes 240V versjon av disse og det skulle visst ta noen år før det kom noen forhandlere utenfor nord amerika....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis størrelsen er en avgjørende faktor så er det ingen grunn til å nøle, jeg tror ikke det er noe annet på horisonten som kombinerer ytelse og størrelse på samme måte som JL'en

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den da vel...........

Det er dine penger - og det er MYE penger...........

Men du kan bli Norges første Fathom???

Jeg syns vi absolutt skal prøve å lage en event i Hjemmekinos hjemmekino med noe a la "vi sleper med egne subber - og har det moro sammen"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

Jeg syns vi absolutt skal prøve å lage en event i Hjemmekinos hjemmekino med noe a la "vi sleper med egne subber - og har det moro sammen"
    Var noe slikt jeg hadde i tankene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

DD18 koster jo mere enn totalsummen en fathom f113 kommer på da.. så om du hadde hatt valget mellom DD18 og Fathom f113 hva ville du valgt ?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DD18 koster jo mere enn totalsummen en fathom f113 kommer på da.. så om du hadde hatt valget mellom DD18 og Fathom f113 hva ville du valgt ?
    DD-18 bør du klare å få for under 30k, så forskjellen er ikke så stor som den høres ut som.

Fathom er mindre, men elementet tåler nok mer juling (noe som er nødvendig i et så lite kabinett). Alle som har vært borti JL Audio elementene vet at de er ekstremt bra, og tåler vanvittig mye før de gir opp. Skal man tro folk som har testet F113, får du vanvittige ytelser i et lite kabinett, uten at det går på bekostning av kvaliteten. Siden kabinettet er forholdsvis lite, er det også lett å plassere, noe som gjør plasseringsjobben/kalibereringen enklere.
    Igjen så mister du den flotte innebygde EQ`en og servoen. Selv syntes jeg størrelsen er et kjempepluss. Flere av folka på avsforum har i allefall tatt helt av i sine beskrivelser av denne godsaken, men det har du sikkert lest allerede.

Hadde vært heftig om du hadde bestilt en slik, og vært den første i Norge med JL audio F113. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillingen er sendt. Litt vanskelig å si når jeg får den i hus... Soundoctor bruker visst ikke kreditt kort betaling/visa...
    Via paybal eller direct bank transfer tar det noen dager før soundoctor får bekreftet at det er blitt betalt... tungvint :P

Eneste problemet nå er vel forsåvidt at jeg ikke har noen form for surround receiver preamp/integrert ... er det bare å sette sub på vanlig signal utgang til stereo/effekt forsterker og sette crossover punkt til 30 Hz .. B&W 802D har som jeg har forstått 30 Hz -3 dB
    Får vel klare meg med denne løsninga til denon's nye surround processor preamp kommer...
    Tar gjerne imot noen forslag da til hvordan jeg skal koble opp sub...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillingen er sendt. Litt vanskelig å si når jeg får den i hus... Soundoctor bruker visst ikke kreditt kort betaling/visa...
    Via paybal eller direct bank transfer tar det noen dager før soundoctor får bekreftet at det er blitt betalt... tungvint :P

Eneste problemet nå er vel forsåvidt at jeg ikke har noen form for surround receiver preamp/integrert ... er det bare å sette sub på vanlig signal utgang til stereo/effekt forsterker og sette crossover punkt til 30 Hz .. B&W 802D har som jeg har forstått 30 Hz -3 dB
    Får vel klare meg med denne løsninga til denon's nye surround processor preamp kommer...
    Tøft gjort. Ser veldig frem til å høre tilbakemeldinger fra deg angående denne, og også bilder selvsagt. Er helt sikkert rå denne suben

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt bra. Blir utrolig spennende å høre om dine tilbakemeldinger. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Sinnsykt bra. Blir utrolig spennende å høre om dine tilbakemeldinger. :-D
    Noen tips om tilkobling av subwoofer når jeg bare har en stereo preamp ? NAD 116 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende å høre resulatet både forsendelse og lyd når den kommer! Jeg har ligget veldig lavt i terrenget i det siste, tobarnsfar tilværelsen er krevende og det vanskelig å argumentere for de største innkjøpene når en ikke har noe særlig tid hverken til å høre på musikk eller se bilde, dvs at jeg holder an i alle fall til høsten med mine planlagte oppgraderinger.

Morsomt blir det i alle fall å høre resultatene fra dine investeringer, Stenvik! (Slo du til med to stk med en gang eller ble det ett lite monster?)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Spennende å høre resulatet både forsendelse og lyd når den kommer! Jeg har ligget veldig lavt i terrenget i det siste, tobarnsfar tilværelsen er krevende og det vanskelig å argumentere for de største innkjøpene når en ikke har noe serlig tid hverken til å høre på musikk eller bilde, dvs at jeg holder an i alle fall til høsten med mine planlagte oppgraderinger.

Morsont blir det i alle fall å høre resultatene fra dine investeringer, Stenvik! (Slo du til med to stk med en gang eller ble det ett lite monster?)
    Det får holde med en i første omgang. Penger vokser jo ikke på trær heller

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har betalingen skjedd kan jeg se i nettbanken. Krysser fingrene for at jeg har gjort det på riktig måte...
    Ble faktisk ikke så ille prisen...
    $3350 (Fathom F113 + frakt) = 20.173 kroner + påslag av moms = 25.216 kroner.

Ikke så ille faktisk. Noen hevdet jo at transport kostnaden alene ville komme på 10.000 kroner...
    Det klør i visa kortet mitt.... Det er jo sjelden god kurs på dollaren for tiden... Gleder meg til å høre hva du synes når du har fått vidunderet!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere stenvik:-D
    Har lest utrolig mye bra om denne på avs Blir moro og høre hva du synes når den er i hus. Vet du noe om når du får den?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Det klør i visa kortet mitt.... Det er jo sjelden god kurs på dollaren for tiden... Gleder meg til å høre hva du synes når du har fått vidunderet!!!
    Hehehe desverre tar de ikke VISA...
    Måtte betale med direct bank transfer eller paypal.

Fikk bekreftet at betalingen har gått iorden og at forsendelsen er snart ivei

Side 7 av 20 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •