JL Audio fathom F113 - Kongen på Haugen :) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 20 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 398
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke noe mere nytt å komme opp med her ?
    Måtte bare sjekke om det har kommet noe mere info siden sist...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med tcsound subwooferene i Norge??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Googla etter jlaudio og fathom i hele europa... ingen nettsider som antyder at det finnes noen forhandlere som har tatt inn fathomf113/f112

Er det noe håp at noen forhandlere tar inn denne sub'n i det hele tatt i europa? Begynner å mista trua på at det blir no fathom på meg... ikke tale om at jeg gidder å betale 10.000 kroner i frakt...

Hva tror dere ? (noen som har forhørt seg med Hjem - Audiocom as i det siste om å ta inn fathom tro ?)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Googla etter jlaudio og fathom i hele europa... ingen nettsider som antyder at det finnes noen forhandlere som har tatt inn fathomf113/f112

Er det noe håp at noen forhandlere tar inn denne sub'n i det hele tatt i europa? Begynner å mista trua på at det blir no fathom på meg... ikke tale om at jeg gidder å betale 10.000 kroner i frakt...

Hva tror dere ? (noen som har forhørt seg med Hjem - Audiocom as i det siste om å ta inn fathom tro ?)
    Sjekket litt rundt, da jeg ville importere en F113 slik som deg, men prisen ble uregelmessig høy for et produkt som ikke har garanti eller et merkeversksted i Norge (Tenk om den skulle være DOA!). Endte opp med DD-18 i steden. Det var litt halleluja-stemning i statene når Fathom kom, men etter flere har testen den ser det ut til at den definitivt ikke er noen DD-18 "killer", selv om den gir den real konkurranse med en lavere pris og mindre størrelse. Det med størrelsen var et stort pluss for meg, men nå har jeg funnet ut at det er servo, fjernkontroll og romkorreksjon også. Bytter nok ikke inn min DD-18 mot en mindre avansert F113, men en Gotham kunne vært artig å testet.....i en enebolig.

Med den hastigheten JL Audio jobber i, så ser vi neppe noe subwoofere i Norge før om minst et år.....tror jeg. Disse modellene ble første gang vist i USA for 3 år siden, og det er vel ikke så horribelt lenge siden de ble lagt ut for salg der borte. Om elementet er det samme som de bruker i bilstereo, så er det kanskje noen som tør å prøve seg på en amputert DIY versjon?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Sjekket litt rundt, da jeg ville importere en F113 slik som deg, men prisen ble uregelmessig høy for et produkt som ikke har garanti eller et merkeversksted i Norge (Tenk om den skulle være DOA!). Endte opp med DD-18 i steden. Det var litt halleluja-stemning i statene når Fathom kom, men etter flere har testen den ser det ut til at den definitivt ikke er noen DD-18 "killer", selv om den gir den real konkurranse med en lavere pris og mindre størrelse. Det med størrelsen var et stort pluss for meg, men nå har jeg funnet ut at det er servo, fjernkontroll og romkorreksjon også. Bytter nok ikke inn min DD-18 mot en mindre avansert F113, men en Gotham kunne vært artig å testet.....i en enebolig.

Med den hastigheten JL Audio jobber i, så ser vi neppe noe subwoofere i Norge før om minst et år.....tror jeg. Disse modellene ble første gang vist i USA for 3 år siden, og det er vel ikke så horribelt lenge siden de ble lagt ut for salg der borte. Om elementet er det samme som de bruker i bilstereo, så er det kanskje noen som tør å prøve seg på en amputert DIY versjon?
    Hvor har du lest at fathom ikke var noen DD-18 killer likevel ?
    Hva slags betydning har servo i en sub ?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JLAudio ser ikke for seg at det vil være en forhandler i Europa før om 1-2 år. Det er en 230V versjon av f113 men den er ikke CE godkjent og de har enda ikke startet prosedyren for å få CE godkjenning. En slik CE godkjenning av elektrisk apparatur skal vistnok være ganske tidkrevende og kostbar.

I mellomtiden er 230v versjonen tilgjengelig, men denne er myntet på uregulerte markeder. Du kan bestille gjennom Soundoctor men uten JLAudios velsignelse selvfølgelig.

Jeg allierte meg med en JLAudio forhandler i USA som skulle sende meg en f113, pris og forsendelse var mye hyggeligere enn hos Soundoctor. Men plutselig ble det ikke mulig å spore en 230V versjon lenger. Jeg har foreløpig gitt opp og bruker pengene mine andre steder.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    JLAudio ser ikke for seg at det vil være en forhandler i Europa før om 1-2 år. Det er en 230V versjon av f113 men den er ikke CE godkjent og de har enda ikke startet prosedyren for å få CE godkjenning. En slik CE godkjenning av elektrisk apparatur skal vistnok være ganske tidkrevende og kostbar.

I mellomtiden er 230v versjonen tilgjengelig, men denne er myntet på uregulerte markeder. Du kan bestille gjennom Soundoctor men uten JLAudios velsignelse selvfølgelig.

Jeg allierte meg med en JLAudio forhandler i USA som skulle sende meg en f113, pris og forsendelse var mye hyggeligere enn hos Soundoctor. Men plutselig ble det ikke mulig å spore en 230V versjon lenger. Jeg har foreløpig gitt opp og bruker pengene mine andre steder.
    Hmm Henning her på avforum skrev da i innlegg i januar/februar om at JLaudio holdt på med CE godkjenning av disse på den tiden og skulle være klar i midten av februar forstod jeg...
    Hvor fikk du denne informasjonen ?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du lest at fathom ikke var noen DD-18 killer likevel ?
    Hva slags betydning har servo i en sub ?
    Les igjennom trådene på avsforum.com. Snakket også med en over PM som påstod han hadde hørt begge. JL Audio`en er vanvittig heftig, både iht. lydkvalitet og SPL, men noen "killer" var den ikke. Kalibreringsmulighetene på F113 er latterlig enkle sammenlignet med DD-serien, så den har ikke samme mulighetene innebygget. Man må huske på at JL audio F113 har veiledende på nesten halvparten av DD-18 i statene. Spørs hvordan prisforskjellen blir her når den dukker opp på denne siden av dammen.

Jeg ville importere F113 først og fremst pga størrelsen, men da har man igjen nesten behov for en ekstern enhet for å rette på frekvensresponsen (for eks. SMS-1 eller Behringer) og fyller opp racket i steden for litt ekstra gulvplass.

Ang. servo og funksjonsmåte, så er det vel neppe noen bedre forklaring enn dette intervjuet: Bruce Hall Interview Om ikke annet så lærer man endel om subwoofere.

Kort sagt så er det en sensor som sender feedback 16000 ganger i sekundet om elementets plassering til den digitale prosessoren til DD-suben. Vanlige sub har en forvrengning på rundt 10%, skikkelige servo-systemer rundt 0,5%. Det er lett hørbart selv på forholdsvis lave volum, men systemet er en av grunnene til at de koster en del mer en tradisjonelle subwoofere. Det finnes en rekke tester av DD-serien om du ønsker litt artig sengelitteratur, blant annet på stereophile som også testet de grundig på musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutta på avs lar seg veldig ofte rive med når det kommer noe nytt, og det var heller ikke noe unntak denne gang. Det som JL subben utvilsomt gjør bedre er å levere flere db i de dypeste frekvensene samtidig som den er mindre enn DD18. Men om det er nok til å kalle den en DD18 dødare spesielt i all den tid hvor den ikke er til å få kjøpt i Europa.....

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm Henning her på avforum skrev da i innlegg i januar/februar om at JLaudio holdt på med CE godkjenning av disse på den tiden og skulle være klar i midten av februar forstod jeg...
    Hvor fikk du denne informasjonen ?
    From the horses mouth :-D Emailer med JLAudio.

Status mars:
    Sitat Opprinnelig postet av JLAudio
    They have not been sumitted for any outside certifications at this time in the 230v configuration
    Sitat Opprinnelig postet av JLAudio
    It will be one to two years before I anticipate a dealer presence in your area. Cost of this product can only increase as we start involving distribtors, local dealers, ad campaigns and anticipated pricing increases due to the rapidly rising cost of materials. A unit imported (even at full retail) will still be less expensive than waiting.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Gutta på avs lar seg veldig ofte rive med når det kommer noe nytt, og det var heller ikke noe unntak denne gang. Det som JL subben utvilsomt gjør bedre er å levere flere db i de dypeste frekvensene samtidig som den er mindre enn DD18. Men om det er nok til å kalle den en DD18 dødare spesielt i all den tid hvor den ikke er til å få kjøpt i Europa.....
    Jeg regnet med at det JL Audio elementet kan presses ganske dypt, men er det oppgitt noen sted hvor den har -3db punktet sitt? Mulig jeg har oversett noe i trådene eller på JL Audio sin hjemmeside, men jeg kan ikke huske å ha sett det. Eventuelt enda bedre om det er gjort noen uavhengige målinger på F113?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg regnet med at det JL Audio elementet kan presses ganske dypt, men er det oppgitt noen sted hvor den har -3db punktet sitt? Mulig jeg har oversett noe i trådene eller på JL Audio sin hjemmeside, men jeg kan ikke huske å ha sett det. Eventuelt enda bedre om det er gjort noen uavhengige målinger på F113?
    Home Theater Magazine, April 2007

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JLAudio's gotham er visst satt i produksjon... veier visst 'bare' 400 lbs :P
    Begynner salget av disse om 2 uker forstod jeg..

Fikk mail fra Soundoctor - Home og de bekrefter at de er eneste som selger 240V versjonen av fathom f1112/f113, og forøvrig eneste forhandler som eksporterer fathom utenfor nord amerika...

Skulle visst ta noen år før forhandlere utenfor nord amerika kan importere fathom...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan iallefall dere nyte en liten rundtur på JlAudio fabrikken
    link: JL Audio: Facility Tour Pictures « Audio Junkies
    Deriblandt Gotham og fathom

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $9000 for Gotham :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $9000 for Gotham :shock:
    $5900 for en gotham.... Er visst en kar som har bestilt seg 4 stk gotham til et rom.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $5900 for en gotham.... Er visst en kar som har bestilt seg 4 stk gotham til et rom.....
    Fra linken du la ut...

The correct pricing is…

f113 $3200 ($3300 Gloss)
    f112 $2600 ($2700 Gloss)
    f110 $2000 ($2100 Gloss)
    G213 $9000 (Gloss only)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm fikk tilbud om fathom f113 240V versjon inklusive frakt $3350
    f113 $3300
    frakt $600
    rabatt $550
    = $3350

Omregnet til nok + toll blir prisen 26.000 kroner ca.

Er jo ikke så gærent dette eller hva sier dere folkens ?
    Rabatt?? Fra Soundoctor??

Jeg fikk oppgitt følgende:
    f113 $3200 (+ $100 for lakk)
    frakt $560

Jeg spurte om avslag da flere på avsforum rapporterte lavere pris enn det Soundoctor oppga.

Sitat Opprinnelig postet av Soundoctor
    There is no "street" price. People are lying, or lying to you. As far as I know every dealer in the country is selling at the quoted price - they are in BIG demand AND, expect the price to almost double as soon as some of the people at JL come to their senses.

Now that M&K is closed down, the number of people looking to buy subs has noticably increased in the last week.

In addition, as you are among the first you will have something amazing to show off - a very high brag factor, if you will.

The price is as I quoted.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra linken du la ut...

The correct pricing is…

f113 $3200 ($3300 Gloss)
    f112 $2600 ($2700 Gloss)
    f110 $2000 ($2100 Gloss)
    G213 $9000 (Gloss only)

Beklager... leste nok den litt for fort!
    Sjekket også på google og $9000 kan nok stemme det

Side 6 av 20 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •