JL Audio fathom F113 - Kongen på Haugen :) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 398
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jeg var i kontakt med Audiocom på mail i dag, de inporterer også Sunfire og er tydligvis mest innteresert i å selge det: Svaret var:

"JL Audio har nok ingen planer om å lage en 230V versjon. Så det tror jeg du kan glemme.
    Hva med å sjekke Welcome to Sunfire.com
    Mulig det ligger noen priser på hjemmesiden vår www.audiocom.no"

Jeg svarte tilbake at jeg hadde vært i kontakt med Carl Kennedy "Director of Home and Professional Products" hos JL som har bekreftet at de har 230 volt utgave under CE godkjenning til meg på mail, og at dette skulle være klart om omntrent nå.

Jeg har ikke fått svar på dette.

Jeg har også prøvd å deale på frakten hos forhandleren i USA uten at jeg har fått noe napp på dette enda.
    Tragisk at ikke importøren ikke følger med da :P
    Får håpe de setter igang å undersøke fortere enn svint...
    Du får fortelle disse gutta at sunfire ikke er verdt å heve et øyebryn for engang :P
    (håpløs plassering av eq da.. på siden av kasse der elementet sitter i front... MÅ være bak vel...)
    We WANT fathom we want fathom

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    ...........ARO systemet til JLAudio hjalp til med en flatere respons enn tidligere..............
    Leste mer i Stereophile fra November 2006 som skriver at ARO systemet bare er en 1-bånds equalizer..................

Ble litt skuffet...........

For meg så betyr det at testeren i Stereophile har hatt enda mindre å jobbe med..............så hvor grundig er denne testeren i sin generelle "research"

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Carl Kennedy

Jeg svarte tilbake at jeg hadde vært i kontakt med Carl Kennedy "Director of Home and Professional Products" hos JL som har bekreftet at de har 230 volt utgave under CE godkjenning til meg på mail, og at dette skulle være klart om omntrent nå.

Jeg har ikke fått svar på dette.

Jeg har også prøvd å deale på frakten hos forhandleren i USA uten at jeg har fått noe napp på dette enda.
    Har også vert i kontakt med ham tidligere, kan være omtrent en måned siden og da jobbet de med godkjenningen, han sa også at de ikke hadde noen forhandlere for de nye subbene i europa i det heletatt og at de ville se mer på den saken etter at utstyret var godkjent.
    Disse kommer ikke til å bli solgt online og ikke hos de samme som selger subbene deres for bil bruk.
    Hans ord er sikkert ikke loven, men om det ikke er noen endringer siden da så må de vel lete etter inportører og forhandlere rundt om.

noen som har hørt noe nytt?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Har også vert i kontakt med ham tidligere, kan være omtrent en måned siden og da jobbet de med godkjenningen, han sa også at de ikke hadde noen forhandlere for de nye subbene i europa i det heletatt og at de ville se mer på den saken etter at utstyret var godkjent.
    Disse kommer ikke til å bli solgt online og ikke hos de samme som selger subbene deres for bil bruk.
    Hans ord er sikkert ikke loven, men om det ikke er noen endringer siden da så må de vel lete etter inportører og forhandlere rundt om.

noen som har hørt noe nytt?
    Audiocom.no har både bil og hjemme utstyr på sin liste, men det virker ikke som de er veldig interesert, men det kan jo hende at de kommer på banen. Jeg var i kontakt med JL for to uker siden cirka og da forsto jeg det sto på å få dokumentert at subben ikke innholdt enkelte kjemikalier (som en del av CE godkjenneingen).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiocom.no har både bil og hjemme utstyr på sin liste, men det virker ikke som de er veldig interesert, men det kan jo hende at de kommer på banen. Jeg var i kontakt med JL for to uker siden cirka og da forsto jeg det sto på å få dokumentert at subben ikke innholdt enkelte kjemikalier (som en del av CE godkjenneingen).
    Virker noe useriøst av audiocom dette her da....
    Men på en annen side mulig at JL Audio vil ha mere seriøse forhandlere på banen for å selge mere...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fått noe svar på siste mailen til audiocom ?
    Du sendte en mail om at JL audo faktisk skulle komme med 230 volt versjon med EU godkjennelse... Nysgjerrig

Registrerer at Audicom har sunfire subwoofere på lager og at de muligens sliter med å selge disse... har iallefall ikke sett så mange som har diskutert disse på avforum, og da passer det nok audiocom dårlig om vi heller vil handle JL Audio's fathom f113...

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at siste utgave av The Absolute Sound - AVguide.com Har testet den.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noen tilbakemelding fra Audiocom desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noen tilbakemelding fra Audiocom desverre.
    Hvis det er tilfellet at audiocom velger å ikke ta inn jlaudio's fathom... sjekke om det finnes svensk importør/forhandler? Også for å eventuelt sammenligne prisene

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Registrerer at Audicom har sunfire subwoofere på lager og at de muligens sliter med å selge disse... har iallefall ikke sett så mange som har diskutert disse på avforum, og da passer det nok audiocom dårlig om vi heller vil handle JL Audio's fathom f113...
    Sunfire har manglet norsk importør noen år. Audiocom fikk agenturet en eller annen gang i høst. Dette kan også være litt av grunnen til lite omtale.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sent mail til et par svenske forhandlere av JL Audio bilstereo, ikke fått svar enda. Har ikke funnet ut hvem som er den svenske inportøren til JL Audio. Hvis jeg finner den så skal jeg sende dem en forespørsel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye koster det å sende varer med container/skip/billigste fraktmåte? Om en av opptrer som importør/forhandler og samle bestillinger og bestille rett fra jl audio til innkjøps pris... så kan det jo bli billig for oss vel ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er siste info fra Audiocom:

"Det er riktig at det i løpet av forholdsvis kort tid vil komme JL Audio hjemme sub'er i 230V versjon, og vi vil få tilbud om å distribuere dette i Norge NÅR de blir tilgjengelige.
    Her er svaret som kom på mail i morges fra vår kontakt hos JL Audio: "I have looked into it and we are starting to produce the higher voltage units now. However, we are not yet ready to begin distribution of these units in Europe.""

Det ser ut som det er håp for at de tar dem inn. For min del betyr det at jeg holder litt ann til at en ser hva pris vil ligge på gjennom offesiell import siden den prisen jeg har fått på frakt er så høy, det og at en JVC-HD1 er under finansiering. Jag var også i kontakt med et par svenske forhandlere av JL audio bil utstyr men de hadde ingen planer om å ta inn hjemme utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye koster det å sende varer med container/skip/billigste fraktmåte? Om en av opptrer som importør/forhandler og samle bestillinger og bestille rett fra jl audio til innkjøps pris... så kan det jo bli billig for oss vel ?
    JetCarrier.com - magnum no AS, Export & Import solutions.

går på vekt eller volum, spørs hva som er høyest.
    en vanlig bil går i container for ca. 1000$, iflg FAQ, men de har regnestykker der om du lager deg en konto (gratis å lage konto).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    JetCarrier.com - magnum no AS, Export & Import solutions.

går på vekt eller volum, spørs hva som er høyest.
    en vanlig bil går i container for ca. 1000$, iflg FAQ, men de har regnestykker der om du lager deg en konto (gratis å lage konto).
    Hmm svenskene har ikke planer om å ta disse subbene inn... svenske hifi entusiaster må da grine nå :P
    Rart at det ikke finnes en hoved importør i EU som tar inn store kolli og sprer disse videre til smålandene...

Ser ut som hjemmekino må få til en demo/test med disse godbitene og samle inn bestillinger på disse og få stort nok antall og videresende dette til audiocom.no slik at de kan bestille større antall subber... slik at transport kostnaden per enhet blir vesentlig lavere..... Så mulig at audiocom kan gi noe kvantums rabatt da siden det blir flere bestillinger.... Men.. da må vi først få vite hva audiocom skal ha per sub eks frakt.. evt diskutere kvantums rabatter... om det lar seg gjøre.
    Bare et forslag...

Stenvik

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er siste info fra Audiocom:

"Det er riktig at det i løpet av forholdsvis kort tid vil komme JL Audio hjemme sub'er i 230V versjon, og vi vil få tilbud om å distribuere dette i Norge NÅR de blir tilgjengelige.
    Her er svaret som kom på mail i morges fra vår kontakt hos JL Audio: "I have looked into it and we are starting to produce the higher voltage units now. However, we are not yet ready to begin distribution of these units in Europe.""

Det ser ut som det er håp for at de tar dem inn. ...
    Sitat Opprinnelig postet av Carl Kennedy
    It will be one to two years before I anticipate a dealer presence in your area. Cost of this product can only increase as we start involving distribtors, local dealers, ad campaigns and anticipated pricing increases due to the rapidly rising cost of materials. A unit imported (even at full retail) will still be less expensive than waiting.
    Mitt "area" som jeg forhørte meg om var Nederland, Tyskland og UK.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jo veldig flott og spennende disse subene fra JL Audio! Det kommer tydeligvis masse snacks på subfronten!

Blir spennende å se hvordan de nye ultra-subene til svs og jl audio sine fathom står seg mot hverandre! Men vil tro at man betaler en god del for at men får høy ytelse i et kompakt og mer plasseringsvennlig kabinett (?) De skulle laget noen som var mindre og, så kunne jeg hatt noen bak RF-7 i tillegg :twisted:

Er enig i det som Flageborg sier om testeren i HomeTheaterMag; virker ikke som om han har lagt noe særlig mye arbeid i å kalibrere de subene han har hatt på besøk. Er spent på mer seriøt testing av disse subene!

Det skulle vel heller ikke forundre meg at dette blir en ny bølge ala SVS-bølgen som gikk her på forumet hvis dette slår an
    Så finner vel kanskje folk ut sitt etterhvert om hva de har bruk for og hvor mye penger de akter å bruke på "nye" ting - ikke minst hva de har behov for Men så er det jo oss ekstremister De fleste er vel ute etter value for money? Synes det var litt stiv pris på disse subene.......

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest alt dette fra før...
    JL Audio : Front Row Center Theater & Sound
    er det noen her på forumet som kjenner til JL fathom f110 subben når det gjelder pris. se link over.
    Mvh
    Trond

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondBerg
    er det noen her på forumet som kjenner til JL fathom f110 subben når det gjelder pris. se link over.
    Mvh
    Trond
    Jeg fant dette:

The entry level sub from JL Audio is a 10" model (f110) and MSRP's at $2K. I have yet to hear this model because it just began shipping.
    Frode

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Jeg fant dette:

Frode
    The entry level sub from JL Audio is a 10" model
    Takk Frode!
    Gleder meg til å lese litt om denne "Lille" subben. Tipper den har mer å gi en de fleste andre subber i denne størrelsen. Bra med tanke på WAF også!!!
    Mvh
    Trond

Side 5 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •