JL Audio fathom F113 - Kongen på Haugen :) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 398
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Jeg vil nok hevde at denne gruser SVS helt klart... tenk deg 250 liters kasse (svs) sammenlignet med en 100 liters kasse (f113) pokker betaler da gjerne ekstra for størelsen alene og atpåtil spillere bedre enn svs betyr jo enda mere villig til å betale mere så slik sett gruser denne svs

Skjønner bare ikke hvordan det skal være mulig å gruse feks en SVS som er kommet så langt innen gjengivelse av lave frekvenser. Men nå skjønner jeg ikke alt heller da Så du påstår at alle de her på forumet som eier en PB12-PLUS/2 sitter igjen med hakeslepp i forhold til når du hører en F113? Som sagt så tviler jeg på dette. Tror det ikke før jeg hører det. Forresten har du hørt den?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Skjønner bare ikke hvordan det skal være mulig å gruse feks en SVS som er kommet så langt innen gjengivelse av lave frekvenser. Men nå skjønner jeg ikke alt heller da Så du påstår at alle de her på forumet som eier en PB12-PLUS/2 sitter igjen med hakeslepp i forhold til når du hører en F113? Som sagt så tviler jeg på dette. Tror det ikke før jeg hører det. Forresten har du hørt den?
    Har ikke sett/hørt om noen her på avfum som har hørt på f113 nei. Men tror nok at noen kjøper seg en snart. Henning er iallefall på god vei til å innhente tilbud fra utenlands forhandler/ringe til agentur/forhandler av JL audio utstyr her i norge. Blir spennende å se om fathom f113 lever opp til forventningene....
    Er nok på den musikalske biten at f113 scorer høyest ifølge test steder, men lydtrykket imponerer også vel og merke. Men for å ha det sagt så skal visst JL audio ha brukt 7 år på å utvikle denne subwooferen...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Her er en liten sammenligning med PB12-PLUS/2 i denne testen.

Home Theater & Sound Equipment Review -- JL Audio Fathom f113 Subwoofer (10/2006)

Hvis en roter litt i tidligere mailer så kan en også se sammenligninger av lydtrykk og den lille JL rakkeren er en tøff negl. Nå forstår jeg at de som har greie på bilstereo så er JL audio ett begrep, og de brukte lang tid på å komme seg inn på hifi markedet.

Men hvis en ser Bang for the buck så er det vel ingen tvil om at PB12-PLUS/2 er uslåelig med den prisen en får dem får de for i Norge, men for meg som ikke har nok plass til to av dem i mitt drømme oppsett i mitt rom så er jo etpar JL fristende om enn dyre fristelser (tviler på at JL blir solgt under 35.000 per stk her på berget desverre).

Ringerunden har jeg ikke fått begynt på enda desverre hektisk på jobb, har flydd fra møte til møte og sånn blir det nok resten av uken. Men neste uke så skal vi se hva vi kan få til! Det er vel ikke akutt at jeg skal gå til innkjøp i følge min fru...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning

Home Theater & Sound Equipment Review -- JL Audio Fathom f113 ..
    Interessant test.............

Testeren forteller oss egentlig at han ikke har klart å kalibrere andre SUBwoofere optimalt.

ARO systemet til JLAudio hjalp til med en flatere respons enn tidligere, så for å kunne vurdere denne testeren seriøst, burde det vært kurver som viste frekvensresponsen til de forskjellige SUBprodusentene i testerens oppsett. Alt annet blir...............synsing, og det er for useriøst for oss som tar de dype frekvensene på alvor

Nå som vi vet at SVS lanserer en separat SUBkalibreringsenhet i samarbeid med Audyssey Welcomes You - blir det spennende å se hva den komboen kan levere i en vanlig hjemmekino.........!

Hvis noen skulle få tauet inn en JLAudio Fathom f113 - er det bare å kontakte KringLYD - så hjelper vi gjerne til med en "shootout" :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Interessant test.............

Testeren forteller oss egentlig at han ikke har klart å kalibrere andre SUBwoofere optimalt.

ARO systemet til JLAudio hjalp til med en flatere respons enn tidligere, så for å kunne vurdere denne testeren seriøst, burde det vært kurver som viste frekvensresponsen til de forskjellige SUBprodusentene i testerens oppsett. Alt annet blir...............synsing, og det er for useriøst for oss som tar de dype frekvensene på alvor

Nå som vi vet at SVS lanserer en separat SUBkalibreringsenhet i samarbeid med Audyssey Welcomes You - blir det spennende å se hva den komboen kan levere i en vanlig hjemmekino.........!

Hvis noen skulle få tauet inn en JLAudio Fathom f113 - er det bare å kontakte KringLYD - så hjelper vi gjerne til med en "shootout" :-D
    Det blir spennende og så kommer den nye SVS ultraen også, sammen med Audussey'en blir det sikkert billigere enn en JL, og det er vel ikke helt usikkert på om at det i et vanlig rom senarie ikke blir en dårligere kombinasjon kanskje bedre??? Det blir noen spennende mnd fremover!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Home Theater & Sound Equipment Review -- JL Audio Fathom f113 Subwoofer (10/2006)

Hvis en roter litt i tidligere mailer så kan en også se sammenligninger av lydtrykk og den lille JL rakkeren er en tøff negl. Nå forstår jeg at de som har greie på bilstereo så er JL audio ett begrep, og de brukte lang tid på å komme seg inn på hifi markedet.

Men hvis en ser Bang for the buck så er det vel ingen tvil om at PB12-PLUS/2 er uslåelig med den prisen en får dem får de for i Norge, men for meg som ikke har nok plass til to av dem i mitt drømme oppsett i mitt rom så er jo etpar JL fristende om enn dyre fristelser (tviler på at JL blir solgt under 35.000 per stk her på berget desverre).

Ringerunden har jeg ikke fått begynt på enda desverre hektisk på jobb, har flydd fra møte til møte og sånn blir det nok resten av uken. Men neste uke så skal vi se hva vi kan få til! Det er vel ikke akutt at jeg skal gå til innkjøp i følge min fru...
    Vet ikke hvor mange som er interessert i å kjøpe 1-2 stk fathom f113 jeg da, men er jo rimelig sikker på at om en gjeng med avforum medlemmer går sammen om å bestille et visst antall f113, og går til flere forhandlere og sier at vi handler så så mange f113 så er jeg rimelig sikker på at vi får prutet endel på prisen samt frakt kostnader per enhet blir lavere. Også argumentere overfor forhandler at de første som bestiller disse subwooferne vil faktisk gi god reklame for disse subwooferne og gi etterspørsel... Må vel funke dette ?

Er det noen som aner hvor mange SVS subber som er solgt her i norge ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende og så kommer den nye SVS ultraen også, sammen med Audussey'en blir det sikkert billigere enn en JL, og det er vel ikke helt usikkert på om at det i et vanlig rom senarie ikke blir en dårligere kombinasjon kanskje bedre??? Det blir noen spennende mnd fremover!
    Kan aldri tillate meg å få plass til slike kjempe monstre som svs subbene. Blir altfor dominerende og er jo begrenset hvor en kan plassere slike monstre. Så jeg kan tenke meg at f113 i så måte blir lettere å plassere/skjule..
    Og ikke minst slipper en luftsug/ulyd fra bassrefleks portene

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mange som er interessert i å kjøpe 1-2 stk fathom f113 jeg da...........
    Det er sikkert noen som fristes av reklamen og omtalene fra andre.

Hjemmekino sin nye kino vil jo være et ypperlig sted å presentere dette "monsteret" for oss AVforumere............

Hjemmekino bestiller 1 eller 2 stk. JL Fathom f113 - og inviterer oss på forumet til en shootout med flere SUB-kandidater tilstede.

En mer nøytral vurdering kan vel ingen andre skryte av ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert noen som fristes av reklamen og omtalene fra andre.

Hjemmekino sin nye kino vil jo være et ypperlig sted å presentere dette "monsteret" for oss AVforumere............

Hjemmekino bestiller 1 eller 2 stk. JL Fathom f113 - og inviterer oss på forumet til en shootout med flere SUB-kandidater tilstede.

En mer nøytral vurdering kan vel ingen andre skryte av ?
    Er det noen som vil ta opp en samlet bestilling tro om noen vil stille opp å forhandle med en forhandler ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vil ta opp en samlet bestilling tro om noen vil stille opp å forhandle med en forhandler ?
    Hvorfor skal vi bruke tid og ressurser på det?

Når(hvis) vi kan få en "gratis" demo og vurdering i Hjemmekino's lokaler :-D

De som blir hekta, kan sikkert kjøpe demo'ene til en gunstig pris ?!

Og er de så bra som noen tror - vil det sikkert bli et fellesinnkjøp eks. direkte via AVforum til en best mulig pris ???

Dette skal bli moro ! (med LYD)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal vi bruke tid og ressurser på det?

Når(hvis) vi kan få en "gratis" demo og vurdering i Hjemmekino's lokaler :-D

De som blir hekta, kan sikkert kjøpe demo'ene til en gunstig pris ?!

Og er de så bra som noen tror - vil det sikkert bli et fellesinnkjøp eks. direkte via AVforum til en best mulig pris ???

Dette skal bli moro ! (med LYD)
    Det er faktisk en mulighet det også ja!
    Hvor er hjemmekino's lokaler da ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk en mulighet det også ja!
    Hvor er hjemmekino's lokaler da ?
    Har du ikke lest denne tråden

http://avforum.no/forum/generell-inf...r-veggene.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt utenfor topic..men..

Ser Flagerborg nevner audyssey romkorrigeringen. Gikk inn på sidene deres og sjekket. Dette må jo være et genialt produkt for alle hjemmekinoentusiaster!
    Noen som vet pris på dette, evt hvor man kan få tak i det? (Har av latskap ikke søkt i prisdiskusjon på forumet...beklager da hvis det allerede er en tråd om dette!)
    Mvh Chris

Edit: Sorry FLAGEBORG...en liten r for mye i nicket ditt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Henning!
    Hvilken dag iløpet av uka hadde du tenkt deg å ta denne ringerunden tro (Betrakt dette som en huskelapp!)

Greit å vite hvor lenge en må vente på svar og

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Henning!
    Hvilken dag iløpet av uka hadde du tenkt deg å ta denne ringerunden tro (Betrakt dette som en huskelapp!)

Greit å vite hvor lenge en må vente på svar og
    Senest onsdag!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senest onsdag!
    Fint fint fint

Spennende å få høre hvem som skal forhandle disse nusselige subbene Går det å koble subwoofer på vanlig linjeutgang ? ikke FL spor ?
    Spørsmålet er igrunn om jeg skal handle subwoofer nå eller vente til jeg har fått meg surround forforsterker..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sikker på at JL ene har innebygget delefilter. Se i manualen på deres hjemmesider. Har ikke tenkt på problemstillingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sikker på at JL ene har innebygget delefilter. Se i manualen på deres hjemmesider. Har ikke tenkt på problemstillingen.
    Joda en definerer crossover punktet....
    FL spor på surround er vel en egen filmgreie ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i kontakt med Audiocom på mail i dag, de inporterer også Sunfire og er tydligvis mest innteresert i å selge det: Svaret var:

"JL Audio har nok ingen planer om å lage en 230V versjon. Så det tror jeg du kan glemme.
    Hva med å sjekke Welcome to Sunfire.com
    Mulig det ligger noen priser på hjemmesiden vår www.audiocom.no"

Jeg svarte tilbake at jeg hadde vært i kontakt med Carl Kennedy "Director of Home and Professional Products" hos JL som har bekreftet at de har 230 volt utgave under CE godkjenning til meg på mail, og at dette skulle være klart om omntrent nå.

Jeg har ikke fått svar på dette.

Jeg har også prøvd å deale på frakten hos forhandleren i USA uten at jeg har fått noe napp på dette enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda en definerer crossover punktet....
    FL spor på surround er vel en egen filmgreie ?
    Hvis du tenker på LFE spor så er det en film greie og på enkelte av DVD-Audio sorround plater.

Side 4 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •