JL Audio fathom F113 - Kongen på Haugen :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 398
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nå fått et tibud fra USA på et parJL Audio F113 i Satin finish og 230 volt CE godkjent. Det var ikke helt billig totalen løper på USD 7800.00 levert på døren i Stavanger med FEDEX flyfrakt (dvs at forsendelsen tar under 5 virkedager). For dere som er gode i hoderegning betyr det 1400dollar i frakt (puh! synes det var litt stivt ville ha 1000 dollar per styk så dette er etter en runde med pruting mulig at det går ann å prute mer). I tillegg til dette kommer jo 25% til den norske statskassa....

Dere som inporterte SVS monstere fra USA før L-sound ble importør, hvor mye betalte dere i frakt for de kjempe kassene?

Jeg for min del tror jeg står an av i første omgang (til det forhåpentligvis kommer en norsk inportør (og jeg har fått godkjennelse fra fruen (og den sitter vel litt inne da dette kjøpet kobles mot kjøp av et par 802D og en HTM1D...(må kanskje ta det i ettapper eller hva sier du Å...))). Men hvis det er andre som er interesserte (kanskje du slår til stensvik du har jo fått på plass 802D ene i det minste...) og ikke ble avskrekket av frakten så kan dere sende meg en PM så skal jeg formidle info om forhandler i USA.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Som sagt var jeg vel litt stygg og ondskapsfull, og dette er OT og beklager for dette stensvk!

Min opplevelse av Norsk Hi-fi og hjemmekino presse er det er varierende det er liten vilje til å kommentere negative egenskaper ved produkter det er vel den største svakheten i mine øyne, når en har gruppe tester og tilstadighet oppsummeringen er med små nyanser mhp hvilket produkt som er godt, karaktergivning skiller med plusser og minuser over 8 (da mister karakter systemet sin nytte hvis det noen gang har vært nyttig). Så er det jo min spekulasjon som forbruker at en ikke ønsker å være veldig tydelig mhp preferanser på grunn av annonse inntekter: Når det heller ikke er informasjon om hvilket utstyr (referanse utstyret) den tester eller blad eier eller låner fra importør, eller om den enkelte tester/blad kjøper utstyret etter en test (ideelt ville jeg gjerne vite hava den enkelte tester har betal for utstyret (slik at det er åpent og ikke enkelte importører selger utstyr testere til "Gi bort pris" for å få gode omtaler). Igjen momenter som er viktig for meg som forbruker mhp å oppleve at en får uhildede råd.

Videre så synes jeg at mange såkalte tester virker ikke spesielt grundige mener jeg: Ingen målinger, TV sammenlignet uten å være kalibrerte, skjeden info om rommet en bruker, ikke alltid info om hvilket utstyr det er testet sammen med, hvis det er info ofte bare testet i ett oppsett og ett rom (det som på norsk er en test vil være kaldt en "First look" eller first impression i den tyngre delen av utenlandsk presse.) Videre så er jeg ikke sikker på at alle feil med utstyr, havarier dvs det som går på
    byggekvalitet alltid kommer frem.

Men når dette er sagt så er det bedring så spore. Hjemmekino er på gang og har løftet seg det siste året (og det er kanskje takket blant annet deg Gorm (som jeg synes gjør en skikkelig jobb (og ditt utstyr har du jo informert om))). Her er det kaliberingsutstyr kjøpt inn og brukt, grundigheten er blitt bedre det siste halve året. Fidelity er vel også blitt bedre etter hvert. Lyd og bilde er vel det verste eksempelet, for meg så der det stort sett et annonse blad, og har tatt kaka når ( og nå overdriver jeg litt) når nesten alle produktene som har vært testet får enten gull eller sølv priser (Som da importørene bruker i sine annonser).

Når det gjelder en generell kritikk til all Hjemmekino og Hi-fi presse (Både i inn og utland) og som jeg selv gladelig faller for så er det evnen til å hype det nye som kommer. En kan få inntrykk av at det er dag og natt forskjell på produkter, og for noen produkt kategorier er det vel det (Projektorer, TV er og sikkert andre) men på høytaler teknologi, forsterkere som er rimelig modne prinsipper så har det vel ikke vært mange store revolusjoner/forbedringer de siste 10 - 15 årene.) Men en selger jo ikke flere blader på å si at det gamle utstyret en har er omtrent like godt, og produsentene synes vel heller ikke noe om det. Når det er sakt så er jeg en av de som med glede lar meg "lure" og stadig har lyst på noe nytt...

Det jeg ønsker meg som forbruker er en fagpresse som gjør jobben for meg som forbruker. Hvis en gjør en god jobb for oss kjøper vi blader og annonsørene vil komme enten en har gitt ett produkt en kritisk test eller ei. Det jeg ønsker hjelp til er å smalne inn det feltet av produkter jeg selv trenger å kikke eller lytte på ved neste innkjøp. For det en kjøper bør en alltid ha hørt i eget rom og sammen med eget utstyr og med egne ører før en slår til.

Dette ble langt men kanskje klargjørende, og beklager til de som rettmessig eller urettmessig kritisert... ; - )
    For å holde meg OT: Siste nummer av Hjemmkino var definitivt det beste så langt, testen av 801D holdt meget høy standard håper det kommer mer av den sorten!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått et tibud fra USA på et parJL Audio F113 i Satin finish og 230 volt CE godkjent. Det var ikke helt billig totalen løper på USD 7800.00 levert på døren i Stavanger med FEDEX flyfrakt (dvs at forsendelsen tar under 5 virkedager). For dere som er gode i hoderegning betyr det 1400dollar i frakt (puh! synes det var litt stivt ville ha 1000 dollar per styk så dette er etter en runde med pruting mulig at det går ann å prute mer). I tillegg til dette kommer jo 25% til den norske statskassa....

Dere som inporterte SVS monstere fra USA før L-sound ble importør, hvor mye betalte dere i frakt for de kjempe kassene?

Jeg for min del tror jeg står an av i første omgang (til det forhåpentligvis kommer en norsk inportør (og jeg har fått godkjennelse fra fruen (og den sitter vel litt inne da dette kjøpet kobles mot kjøp av et par 802D og en HTM1D...(må kanskje ta det i ettapper eller hva sier du Å...))). Men hvis det er andre som er interesserte (kanskje du slår til stensvik du har jo fått på plass 802D ene i det minste...) og ikke ble avskrekket av frakten så kan dere sende meg en PM så skal jeg formidle info om forhandler i USA.
    Hmmm... er det ikke mulig å høre med bilradiospesialisten (eller var det en annen forhandler) om de tar inn disse subbene?.. de importerer jo elementene til JL audio ... ta en telefon til dem ? CE godkjent sier du ? hvor har du fått denne infoen ? Betyr jo at en sjappe kan når som helst ta de inn da! Ta en ringerunde rundt og forhør deg med en forhandler.. så kan de heller same opp en bestilling og sende en container isteden....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg må ha på plass en surround forforsterker/prosessor først *sukk*. Venter på denon's kommende godsak

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å holde meg OT: Siste nummer av Hjemmkino var definitivt det beste så langt, testen av 801D holdt meget høy standard håper det kommer mer av den sorten!
    Litt oftopic :twisted:
    Skriv nicket/navnet RETT da for ****
    Hva du ellers har skrevet offtopic er jo bare en fryd å lese

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjem - Audiocom as er vel norsk importør for JL bilstereo. Jeg aner ikke om de også har produktene som omtales her.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Hjem - Audiocom as er vel norsk importør for JL bilstereo. Jeg aner ikke om de også har produktene som omtales her.

Frode
    Hmm De har agentur på JL audio ja.. og bilradiospesialisten er forhandler til audiocom...

På tide å ta noen telefoner da Henning
    Om ikke henning starter egen virksomhet og overtaler audiocom til å være eneforhandler av JL audio subwoofere gotham/fathom serien...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Litt oftopic :twisted:
    Skriv nicket/navnet RETT da for ****
    Hva du ellers har skrevet offtopic er jo bare en fryd å lese

Som du skjønner så er jeg medlemm av FSP (dvs Norges Dysleksi Forbund...) Beklager Stenvik : - )))

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm De har agentur på JL audio ja.. og bilradiospesialisten er forhandler til audiocom...

På tide å ta noen telefoner da Henning
    Om ikke henning starter egen virksomhet og overtaler audiocom til å være eneforhandler av JL audio subwoofere gotham/fathom serien...
    Det ser ut som det er på tide å få frem telefonen ja. Ser i usa så er det separate kanaler for bilstereo og hjemmeutstyr men det kan det jo hende at det ikke er internasjonalt. Når det gjelder CE godkjenningen så har jeg fått en mail fra JL direkte som påstår det, om det stemmer vet jeg ikke. Forsto at konverteringen mhp europeisk strøm var den enkle delen, det var mer krevende å dokumentere at det ikke var brukt giftige kjemikalier i produktet og fremstillingen av det.

Noen SUB importør har jeg nok ingen ambisjon om å bli (selv om det sikkerte er spennenede), tror det er mindre penger i det enn i Oljå som de sier her i Stavanger!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henning: Du har et rålekkert oppsett :-D

Men det ser ut som "hodene" på dine B&W ikke er vinklet til optimal lytteopplevelse............

Kan du poste et bilde fra SweetSpot, som viser begge "fronthøytalerhodene"?

Jeg fikk god hjelp av B&W-eksperter for å stille inn mine, og etter det sitter lyden "så ei kula"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Henning: Du har et rålekkert oppsett :-D

Men det ser ut som "hodene" på dine B&W ikke er vinklet til optimal lytteopplevelse............

Kan du poste et bilde fra SweetSpot, som viser begge "fronthøytalerhodene"?

Jeg fikk god hjelp av B&W-eksperter for å stille inn mine, og etter det sitter lyden "så ei kula"
    Takk for innspilll!

Slik de er vinklet nå så er de vinklet så de står rett på (dvs at diskant mellomtone peker rett mot dette punktet) lytte senter i rad 2 på kinoen. Med tre rader så blir det jo et kompromiss og dette var det jeg regnet med ble det minste av flere onder. Har ikke eksperimerntert mye med dette har du noen stalltips så er jeg klar for å experimentere.... Dvs tips mottas med takk. Ideellt borde det jo vært i denne tråden men der var det ikke mye respons: http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...ers-group.html

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspilll!

Slik de er vinklet nå så er de vinklet så de står rett på (dvs at diskant mellomtone peker rett mot dette punktet) lytte senter i rad 2 på kinoen. Med tre rader så blir det jo et kompromiss og dette var det jeg regnet med ble det minste av flere onder. Har ikke eksperimerntert mye med dette har du noen stalltips så er jeg klar for å experimentere.... Dvs tips mottas med takk. Ideellt borde det jo vært i denne tråden men der var det ikke mye respons: http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...ers-group.html
    Ser ut som du må forandre litt på 'minhjemmekino' der det står om planlagt.. svs sub nå ser det jo derimot ut som du handler fathom *hint*

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som det er på tide å få frem telefonen ja. Ser i usa så er det separate kanaler for bilstereo og hjemmeutstyr men det kan det jo hende at det ikke er internasjonalt. Når det gjelder CE godkjenningen så har jeg fått en mail fra JL direkte som påstår det, om det stemmer vet jeg ikke. Forsto at konverteringen mhp europeisk strøm var den enkle delen, det var mer krevende å dokumentere at det ikke var brukt giftige kjemikalier i produktet og fremstillingen av det.

Noen SUB importør har jeg nok ingen ambisjon om å bli (selv om det sikkerte er spennenede), tror det er mindre penger i det enn i Oljå som de sier her i Stavanger!
    Venter spent på resultatet av ringerunden din
    Du skriver vel naturlig nok rapport her håper jeg
    Spent på hva prisene blir og da du helt sikkert brenner etter å få vite hva veiledende pris blir på disse subbene

Kanskje finne ut om hvem som har JL audio agentur i sverige og se om noen svenske butikker allerede har satt priser på fathom...

Lykke til forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har ikke vurdert å sette dem på båt da? Med jetcarrier.no blir frakten rundt 1000kr inn til Norge + mva og litt innlands frakt. Tar en drøy måned, men du sparer rundt 10k NOK - penger det og... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afoelges
    Du har ikke vurdert å sette dem på båt da? Med jetcarrier.no blir frakten rundt 1000kr inn til Norge + mva og litt innlands frakt. Tar en drøy måned, men du sparer rundt 10k NOK - penger det og... ;-)
    Er nok mere safe med flyfrakt med hensyn på transport skade etc. Men aller tryggest er jo at en importør tar de inn så slipper en problemer om det skjer ting og tang under transport... Å sende en høyttaler med båt gir jo ingen garanti for at høyttaleren har vært transportert på tilfredstillende måte med hensyn på fuktighet etc. Også blir det jo MYE enklere om en får problemer/produksjons feil med utstyret og må ta det på garanti.. er jo ikke bare bare å sende 60 kg's klump over dammen på garanti når det koster flere høvdinger å sende en vei! Tror nok at jeg venter på at en forhandler tar de inn jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...hvordan står f113 seg i mot SVS PB12-PLUS/2? Med den prisen så burde den jo gruse denne i forhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Hmm...hvordan står f113 seg i mot SVS PB12-PLUS/2? Med den prisen så burde den jo gruse denne i forhold.
    f113 gruser nok en hvilken som helst SVS sub ja.. spesielt når det kommer til kvalitet på musikk avspilling.
    Når det sies at SPL til en f113 tilsvarer 2 stk velodyne DD18 ved 20 Hz så sier det jo litt om hvor mye lyd trykk en slik sub leverer.. Velodyne DD18 sies å være heftigere enn de fleste SVS subber.. er godt mulig at SVS kan ha høyere lydtrykk... men musikk kvalitet teller jo mye også. Det er jo bare å lese ut ifra topp 10 listen som er postet her i tråden... SVS havner litt ned på listen her..
    Edit: det var den visst ikke, her kommer den... er hentet fra avsforum:
    1. $3200 + (shipping?) JL Audio Fathom 113: 103 points.
    2. $4995 + (shipping?) Velodyne DD-18: 100 points.
    3. $2150 + (shipping?) ACI Maestro: 97 points.
    4. $2200 + (shipping?) JL Audio Fathom 112: 95 points.
    5. $999 + ($105 Shipping) Hsu VTF-3 HO + Turbo: 94 points
    5a. $899 + ( $80 shipping) Hsu VTF-3 HO w/o Turbo: 92 points
    6. $649 + ($75 shipping) VTF-3 Mark III w/o turbo: 91 points
    7. $1299 + ( $99 shipping) SVS PB12-Ultra: 90 points.
    7T. $1200 + ( $0 shipping included) Axiom EP-500: 90 points
    8. $1299 + ( $99 shipping) SVS PB12-Plus/2: 87 points.
    9. $599 + ($50+ shipping) PB12-NSD: 86 Points
    10. $1099 + ($100 shipping) Rocket UFW-12: 85 points (provisional)
    11. $429 + ($50 shipping) SVS PB10-NSD
    12. $199 + ($43 shipping) Rocket X-Sub: 78 points
    13. $99 + (shipping?) Rocket Tyke: 60 points

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    f113 gruser nok en hvilken som helst SVS sub ja.. spesielt når det kommer til kvalitet på musikk avspilling.
    Når det sies at SPL til en f113 tilsvarer 2 stk velodyne DD18 ved 20 Hz så sier det jo litt om hvor mye lyd trykk en slik sub leverer.. Velodyne DD18 sies å være heftigere enn de fleste SVS subber.. er godt mulig at SVS kan ha høyere lydtrykk... men musikk kvalitet teller jo mye også. Det er jo bare å lese ut ifra topp 10 listen som er postet her i tråden... SVS havner litt ned på listen her..
    Edit: det var den visst ikke, her kommer den... er hentet fra avsforum:
    1. $3200 + (shipping?) JL Audio Fathom 113: 103 points.
    2. $4995 + (shipping?) Velodyne DD-18: 100 points.
    3. $2150 + (shipping?) ACI Maestro: 97 points.
    4. $2200 + (shipping?) JL Audio Fathom 112: 95 points.
    5. $999 + ($105 Shipping) Hsu VTF-3 HO + Turbo: 94 points
    5a. $899 + ( $80 shipping) Hsu VTF-3 HO w/o Turbo: 92 points
    6. $649 + ($75 shipping) VTF-3 Mark III w/o turbo: 91 points
    7. $1299 + ( $99 shipping) SVS PB12-Ultra: 90 points.
    7T. $1200 + ( $0 shipping included) Axiom EP-500: 90 points
    8. $1299 + ( $99 shipping) SVS PB12-Plus/2: 87 points.
    9. $599 + ($50+ shipping) PB12-NSD: 86 Points
    10. $1099 + ($100 shipping) Rocket UFW-12: 85 points (provisional)
    11. $429 + ($50 shipping) SVS PB10-NSD
    12. $199 + ($43 shipping) Rocket X-Sub: 78 points
    13. $99 + (shipping?) Rocket Tyke: 60 points
    Tviler så absolutt på at denne gruser SVS subbene nok til at det forsvarer prisen. Har en PB10 selv og den er meget bra på musikk. Kan aldri i verden tenke meg at F113 kan omtales som å "gruse" denne. Tror jeg ikke før jeg hører det. Tro dette er høyst marginellt og bortkasta penger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Tviler så absolutt på at denne gruser SVS subbene nok til at det forsvarer prisen. Har en PB10 selv og den er meget bra på musikk. Kan aldri i verden tenke meg at F113 kan omtales som å "gruse" denne. Tror jeg ikke før jeg hører det. Tro dette er høyst marginellt og bortkasta penger
    Jeg vil nok hevde at denne gruser SVS helt klart... tenk deg 250 liters kasse (svs) sammenlignet med en 100 liters kasse (f113) pokker betaler da gjerne ekstra for størelsen alene og atpåtil spillere bedre enn svs betyr jo enda mere villig til å betale mere så slik sett gruser denne svs

Side 3 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •