Forvirret - Nye Electra 1027Be kontra gamle 946 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jasså?

1027 Frequency response (+/- 3dB) 38 Hz - 40 kHz
    946 Frequency response (+/- 3dB) 32 Hz - 23 kHz

Men jeg er likevel enig i at trådstarter burde velge 1027. En meget "smuk" høyttaler i mine øyne.
    Jeg opplevde likevel ikke noen spesiell forskjell i bunnen hjemme hos meg på disse. Er klar over at tallene i teorien er ulike.
    Audiomus er en av de heldige som har fått 946 til å vise hva dem kan i hans rom, hvilket er veldig bra. Dette er en fantastisk høyttaler, men likevel vanskelig å få til. Det er ganske mange av oss som har gitt opp etter å ha forsøkt i lange tider. Grunnen til at jeg ikke opplevde noen merkbar forskjell i bunnen kan selvfølgelig ha med rommet mitt å gjøre. Uansett fraråder jeg 946 på 16 kvm
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg opplevde likevel ikke noen spesiell forskjell i bunnen hjemme hos meg på disse. Er klar over at tallene i teorien er ulike.
    Audiomus er en av de heldige som har fått 946 til å vise hva dem kan i hans rom, hvilket er veldig bra. Dette er en fantastisk høyttaler, men likevel vanskelig å få til. Det er ganske mange av oss som har gitt opp etter å ha forsøkt i lange tider. Grunnen til at jeg ikke opplevde noen merkbar forskjell i bunnen kan selvfølgelig ha med rommet mitt å gjøre. Uansett fraråder jeg 946 på 16 kvm
    Vet du hvilken elektronikk han bruker på de? Jeg kjøpte jo dine 946 av Audioaktøren. Har "stort"nok rom til de,men er usikker på hvilke forsterkere jeg burde bruke.

Eller er det som nevnt over, enklere å gå for 1027?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kladdn
    Vet du hvilken elektronikk han bruker på de? Jeg kjøpte jo dine 946 av Audioaktøren. Har "stort"nok rom til de,men er usikker på hvilke forsterkere jeg burde bruke.

Eller er det som nevnt over, enklere å gå for 1027?
    Det er jeg usikker på. Jeg fikk mine til å spille bra med både Thule og Midgard Oberon 6.1, men de var for store for rommet mitt. Fikk derfor faseproblemer og stående bølger jeg ikke klarte å bryte.
    De krever endel strøm, så et alternativ kan jo være Parasound JC1, eller Nakamitchi PA7EII. Vet Kid har hatt et par Nakaer til salgs. Andrè på hifihuset anbefalte Meridian 557 eller Chapter Audio Two.

Med nok luft i rommet ville jeg ikke gitt opp 946. De spiller fantastisk bra når du får dem til
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Etter å ha lest denne tråden ble jeg usikker på 946. Fikk en ubehagelig følelse at jeg hadde gjort et bomkjøp prismessig. Nå har ikke jeg optimal elektronikk enda,så jeg får gi de en sjanse før endelig dom felles.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Etter å ha lest denne tråden ble jeg usikker på 946. Fikk en ubehagelig følelse at jeg hadde gjort et bomkjøp prismessig. Nå har ikke jeg optimal elektronikk enda,så jeg får gi de en sjanse før endelig dom felles.
    Det paret du kjøpte var nye, så prisen du ga var det ingenting i veien med. Du hadde nok måtte betale noe mer på hifihuset. Som det er skrevet tidligere er det en utrolig ht i et stort nok rom, men de er vanskelige i små rom. Utgangspunktet for denne tråden var 946 på 16 kvm hvilket etter min mening passer bedre for 926
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Micro Utopia har jeg aldri hørt, men etter hva jeg har lest om dem er det ikke akkurat en standard monitor. Den leverer nok bra med trykk og detalj, men ifølge specken går den ikke under 40Hz. Skal du ha trykk ned mot 22-25Hz trenger du isåfall en sub ved siden av. F.eks en SVS SB 12-plus som skal kunne jobbe ned til 22Hz
    Du har helt rett Devil:lol: Dette er langtfra en helt "vanlig" stativhøyttaler. Den er rett og slett fantastisk, men den leverer selvfølgelig ikke det værste trykket i bånn, men det gjør vel ingen monitorer, ihvertfall ikke noen jeg har hørt! Denne leverer brukbart trykk, men diskanten er selvfølgelig silkemyk, med en deilig mellomtone, og heeelt sømløse overganger! Med sub i tillegg blir dette selvfølgelig knallbra, men hvorvidt man vil bruke pengene da på en "full-range"-høyttaler er selvfølgelig en vurderingssak.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvilken elektronikk han bruker på de?
    Det står jo i "Focal.JMlab Electra 946" tråden din hva jeg fikk til å fungere hjemme hos meg. Du må selvfølgelig teste hos deg selv for finne ut av hva som passer deg best.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det står jo i "Focal.JMlab Electra 946" tråden din hva jeg fikk til å fungere hjemme hos meg. Du må selvfølgelig teste hos deg selv for finne ut av hva som passer deg best.
    Ups!!! Svimete av meg.ops:

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er vel heller få steder i landet som selger Focal nå til dags...

Hvordan vet du dette forresten, snakker du av erfaring??????
    Hehe, ja, jeg snakker av erfaring. Riktignok av andres erfaring, men dog

Best Hifi i Drammen selger vel også Focal.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •