Noen som kjenner til KEF coda S (subwoofer)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som kjenner til KEF coda S (subwoofer)

Det ligger en KEF coda s på QXL
    QXL.no - KEF CODA S 10 (HighEnd Subwoofer)

Var litt interessert i denne fordi den er (eller var) magnetisk skjermet. Er ikke mange sub'er som er magnetisk skjermet gitt :roll: Tar gjerne imot tips om andre skjermede sub'er.
    Men det er noe muffens med denne sub'en, på bildet av selve elementet så ser det ut som om det er kitt eller lim langs kanten og selve elementet ser skremmende likt ut som noen gamle MGR elementer jeg har liggende.

Er det noen som har erfaring med denne sub'en og kan bekrefte eller avkrefte modifiseringen av denne som ligger på qxl?

Hvis den er modifisert så er den neppe verdt mer enn noen få hundrelapper.

A

edit: selger har nå bekreftet at det er limt langs kanten av elementet, pga av lekkasjer :shock:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ut her at sub-modellen er fra tidlig 90-tall (men det kan vel allikevel tenkes at han kjøpte sin i 2001), og jeg fant en e-bay auksjon her der bildene kan tyde på at elementet i QXL auksjonen i alle fall er originalt. Tror dog ikke jeg ville gi all verden for denne suben, men nå står den jo foreløpig i 500, så det får bli opp til deg.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen. Prøvde å google etter bilder osv men jeg fant ikke denne auksjonen ;-)
    Jeg så også på KEF sine sider at den er fra tidlig 90-tall, men det er ikke så uvanlig med overliggere som blir solgt mange mange år etter produksjonen stoppet, muligens en slik han har der.

Ser ut til at det er originalt element ja. Sikkert samme OEM produsenten som MGR elementene stammer fra, vet at de tidligere MGR elementene var elementer som ikke bestod kvalitetskontrollen til kunder og derfor ble solgt under MGR navnet og som regel forholdsvis billig.
    Det er ikke slik MGR fungerer idag så vidt jeg vet.

Tja, det er jeg som presset opp prisen på auksjonen. Tror 500,- er maks for min del, det kommer jo frakt fra andre siden av landet (med de risikoer det innebærer) i tillegg, pluss at den feilen han beskriver på lavnivå inngangene kan ligge i forsterkeren i sub'en, men jeg tror mest sannsynlig at den ligger et annet sted i anlegget hans ;-)

Takk igjen :-D

A

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sprake/knitre-lyden når han vrir Gain-potmeteret kan du sannsynligvis fikse ved å ta ut forsterkeren og spraye inn i potmeteret med en bitteliten dasj 5-56 smøringsspray og deretter vri potmeteret rundt noen ganger. Dette vil nok kanskje også løse problemet han nevner med at inngangen "henger seg opp". Har hatt samme problem selv, der suben plutselig sto og duret. Dette - og spraking ved justering av Gain - ble begge fikset ved den ovenstående metoden.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mest sannsynlig bare en rens av pot-meteret som skal til for å fikse sprakingen, uansett ikke noe stort problem for man stiller jo ikke akkurat gain så veldig ofte. Duringen han beskriver tror jeg som sagt ikke ligger internt i sub'en men det kan man jo aldri vite :roll:

Jeg gidder ikke å by videre på denne, tilstanden med lim, småfeil og alder gjør at denne ikke er verdt mere for meg ihvertfall.

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •