Felle? B&W DS6 i partnerskap med CM-serien

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Felle? B&W DS6 i partnerskap med CM-serien

Noen som har erfaringer/meninger/tanker om hvordan det vil fungere å bruke B&W DS6 som bakhøyttalere i et oppsett, som for øvrig består av høyttalere fra B&Ws CM-serie?

Har fått øynene opp for CM-serien, men ønsker bakhøyttalere a la DS6.

Er det store forskjeller i lydsignaturen mellom 600-serien og CM-serien? Eventuelt så store at bakhøyttalerne like gjerne kan være av et annet merke? Eller er dette close to perfect match?

Ellers noen som har foretatt direkte lytte-sammenligninger mellom 600-serien og CM-serien?
    Fortell, fortell - tørster etter noen meninger om nettopp dette. Er CM verdt de ekstra kronene?

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening banker CM-serien lett DM600-serien både på lyd og utseende. Hørte på CM7 og de låt rimelig bra prisen tatt i betraktning. Anbefales om du liker B&W. Men hør på dem selv. Det er vel viktigst.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Etter min mening banker CM-serien lett DM600-serien både på lyd og utseende. Hørte på CM7 og de låt rimelig bra prisen tatt i betraktning. Anbefales om du liker B&W. Men hør på dem selv. Det er vel viktigst.
    Helt enig. Kun egne meninger som er viktige når det kommer til stykket :-D
    Av en eller annen grunn innbiller jeg meg at 600-serien har mer kraft og trøkk i seg, er mer rock'n'roll enn CM-serien, om du skjønner... Men det er helt sikkert bare tull. Har det med å innbille meg ting...

Har planer om nok en lytte-session på hifiklubben. Lider litt valgets kval mellom CM-serien, 600-serien og Dalis Ikon-serie...

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    Har planer om nok en lytte-session på hifiklubben. Lider litt valgets kval mellom CM-serien, 600-serien og Dalis Ikon-serie...
    Jeg og frua var på lytterunde i Oslo for et par mnd tilbake og var innom bl.a hfk for å høre på icon og 603. Vi (hun) hadde opprinnelig et tak på ca 8000. Vi hadde medbrakt musikk (mest rock og indie). Icon passet ikke vår musikk da vi følte diskanten ble i overkant på rock på høyere volum. Om dette skyldtes dårlig rom, dårlig elektronikk eller dårlige ører vites ikke, men de passet ikke oss. 603 var mer behagelig på denne type musikk, litt mer laidback og en fin mellomtone.

Da frua kommenterte de lekre ht som sto ved siden av, var det også klart for en demo med CM7. Lyden i disse var som laget for oss. De spilte bedre på alle parametere, kanskje ikke rart tatt prisforskjellen i betraktning. Men de spilte altså bra nok til at frua foreslo at vi skulle gå for disse, og jeg satt meg ikke ned å blånektet Vi hørte alle ht på likt forsterkeri (thule og etterpå denon)

Disse ht spiller så foskjellig (icon vs b&w), at du hører fort hva du liker best.
    Men husk å ta med deg musikk du hører på daglig, og ikke bare la deg forføre av Lofgren eller Boine som gjerne ligger som demo matriell rundt omkring.

lykke til med innkjøp

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Spastik

Takk for god og nyttig tilbakemelding. Kjenner meg godt igjen i det du skriver om Ikon. Jeg syntes også den har en litt for voldsom musikk til min musikksmak, som tydelig ikke er veldig ulik din. ble derfor ikke mindre interessert i CM, når jeg leser dine erfaringer.

Ellers har også jeg innsett at egne cd-er må til. Merkelig hvor likt utvalg det er på cd-ene rundt omkring. Skjønte hvorfor etter en demo av System Audio. Selgeren kjørte Tool og Nils Lofgren til han ble blå, men da jeg ba han sette på en ordinær REM-utgivelse, falt høyttalerne gjennom så det grein!

Gleder meg allerede til å høre CM-serien!

Takker!

Newcomer pap sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DM bakhøytalere

DM bak og CM foran vil sikkert fungere bra.
    Har ikke erfaring med CM, men kjenner godt 800, CDM og DM serien. Bruker selv B&W 804S framme og DM604-s2 bak. Fungerer utmerket. Lyd signaturen er svært lik. Du kan også vurdere brukte DS7 som er til avertert til salgs.

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Som du kan se av signaturen min så bruker jeg DS6 sammen med CDM serien, og er veldig fornøyd. Men du bør helt klart prøve hvis du har muligheten.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for respons.
    Skal absolutt få testet dette med egne ører hos hifiklubben! Ser ikke bort fra at dette er en løsning som jeg kommer til å gå for.

...takker også for tips om brukt DS7. Det må jeg sjekke nærmere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •