Hjelp til Hjemmekino med WAF

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til Hjemmekino med WAF

Hei
    Holder på å ferdigstille "hverdagsstue" hvor vi skal prøve å få plass til en ok hjemmekino i budsjettklassen. Ønsker ikke å fylle stua med store kabinett og har ikkje mye over 15 000 igjen til å bruke på høyttalere og forsterker (50" plasma gjorde grundig inhogg i budsjettet:???: ). Ønsker fortrinsvis veggmonterte høyttallere. Er glad i noe bass, så trenger vel en real sub.

Er det noen som har prøvd stativhøyttalerene til Cerwin Vega? De var i alle fall rimelige... Kunne isåfall fått klemt inn to av 2X8" eller en 12" sub i budsjettet..... ? Har jo sett på B&W mini theatre, men er redd det blir for spinkelt i bassen med de to rimeligste sub - alternativa..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne serien kanskje? Usikker på prisene.

Infinity Systems - Home Audio

DrE

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cascade 5 ligger vel på rundt 8000,- paret, så skal du ha 5.1 oppsett, så er det litt i overkant. Cascade 3 ligger på rundt 11.000-12.000,- paret.

Jeg anbefaler Audio Pro:
    Audio Pro - sound, science and style

Disse spiller etter sigende veldig bra og er meget pene å se på. Man kan velge mellom de medfølgende "frontskyddene" i fargene svart eller grått/hvitt. Du kan også velge om du vil henge dem på veggen eller på stativ. Det medfølger bordstativ men gulvstativ må du kjøpe utenom. Er usikker på prisene i Norge men i Sverige får du disse så billig som 2600,-paret. For 15.000 får du et helt sett med disse pluss en/flere bra subwoofer/e. Jeg mener disse ble årets høyttalere i Lyd&Bilde for to år siden, men er usikker. De gjorde det ihvertfall bra i testene.

Audio Pro i forskjellige settinger:
    Minhembio.com - Galleribilder innehållande Audio Pro Cinema Precision PM-09C
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Audio Pro

Audio Pro har også andre mulligheter som klarer waf-testen.
    Har selv tenkt kjøpe avanti seriens stativhøyttalere A.10 DC. DC står for design collection og fås i sort eller hvit pianolakk. Selve høyttalerne har en fin buet form. Se på produsentens hjemmeside. Ikke ille

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk hjemmekinoen til 2.verdenskrig, så har du malen til en perfekt WAF-kino! Audiopro'ene han snakker om koster 4000,-/par i Norge, så det er litt å spare ved å handle i Sverige. Da kan du samtidig kjøpe billigere elektronikk + f.eks en XTZ-sub.
    Jeg er enig i anbefalingen av Audiopro. Selv har jeg JmLab Focal SibXL, som jeg (og kona!) er fornøyd med, i mitt forsøk på WAF-kino. Disse koster vel ca5000,-/paret hos HiFi-huset.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andrè på hifihuset.no har endel brukte SibXL stående, og med en eller to stk JMlab Chorus SW700S suber spiller disse veldig bra. Her kan du få en meget prisgunstig pakke med f.eks en Yamaha RX-V659 som receiver
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Takker for mange og interresange svar. AndreWerdenskrieg har jo omtrent ønske stua mi da (mrk. til jeg engang legger ut bilde av min hjemmekino; farger og sofakjøp ble gjort før jeg fikk se bildene her på forumet ).

Skal studere forslaga mere når jeg kommer hjem fra MC treff i Røldal i helga:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •