Skal sub slås av

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal sub slås av

Hallo et litt dumt spørsmål muligens...
    Jeg har KEF KHT 3005. Aktiv sub. Bør jeg slå denne av hver kveld eller kan den stå på hele tiden.

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, om noken kunne svart på dette så hadde det vert fint.
    Eg slår min aldri av og viss det er skadelig så bør eg kansje slutte med det
    Den er jo lunken når den står i standby...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slår av power på suben min om natten. Slår forøvrig av alt bortsett fra reciveren som spiller radio når jeg legger meg

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slår ikke av SVSen min, den står på kontinuerlig, så fremst det ikke er ferie på gang eller flere dager vekke fra heimen.
    Jeg slår ikke av noen andre forsterkere heller, annet enn receiveren, den setter jeg i stand-by når jeg går.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo litt tungvindt å gå rundt for å skru av sub og forsterkere osv. Men hadde det ikke vært lurt med en remote kabel ala det som blir brukt i bilstereo? Så slipper man at forsterkerene skal stå på og bli utslitt og være en brannfare. Sprarer kanskje litt penger på strømregningen som en bonus og. Bare skru av reciveren med fjernkontrollen så slukker forsterekere og sub samtidig.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min går i standby selv etter litt tid og der får den stå ifred. Gidder ikke å krabbe bak å slå av hoved bryteren vær kveld. Om jeg skal på ferie eller no så ja men ikke ellers.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En digital forsterker trekker vel lite strøm når den står på og det ikke er noe signal inn. KEF suben det er snakk om er vel 250W digital, dersom det er snakk om den nye 'runde' modellen. Min SVS sub står på Auto, altså at den går i standby etter en tid uten signal. Den trekker visstnok 25W selv i standby, men det er jo en 900W BASH forsterker. Dersom suben din har en Auto-innstilling, ville jeg valgt den, bortsett fra som folk sier her om du skal reise bort en tid.

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strømforbruk

Der jeg bor er varmtvann og fyring inkludert i husleia. Bor på 48 kvm.

Har i løpet av de seneste par år gått til anskaffelse av to stk vincent sp-331, en denon 3805, og en svs pb10. Alle komponentene har stått på kontinuerlig.

I løpet av 2006 brukte jeg nesten 3 (tre) ganger mer strøm enn i 2004!

Dette synes jeg er en vesentlig faktor å ta med i beregningen.

Forøvrig er utstyret mitt nå skrudd av når det ikke er i bruk. Så får jeg hele tåle at lyden ikke er 100% optimal med en gang jeg trykker på play :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    En digital forsterker trekker vel lite strøm når den står på og det ikke er noe signal inn. KEF suben det er snakk om er vel 250W digital, dersom det er snakk om den nye 'runde' modellen. Min SVS sub står på Auto, altså at den går i standby etter en tid uten signal. Den trekker visstnok 25W selv i standby, men det er jo en 900W BASH forsterker. Dersom suben din har en Auto-innstilling, ville jeg valgt den, bortsett fra som folk sier her om du skal reise bort en tid.
    Takker og bukker John P. Ja det er den nye runde jeg har. Er jo ikke så veldig mange innstillinger på suben, men noen er det. Men det følte ikke med noe info om valgene. Er en knapp med auto der ja, så skal jeg setten den på auto. Supert. Vet du om det finnes noe mere info om valgene på den suben?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også min aktive sub på "Auto". Effektforsterker står alltid på. Øvrig utstyr settes i "stand by" bortsett fra projjen som er koblet til uttak med bryter slik at jeg slår den helt av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •