XTZ 99 W12s - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: XTZ 99 W12s

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min er også kommet og pakket ut. Men er på jobb så rekkert ikke å montere før i morgen kveld
    Førsteintrykket var veldig lovende:-)
    Eneste jeg tror jeg burde gjort anderledes er å kjøpe venstre istede for høyre, men det får jeg nok svar på når jeg begynner å teste litt:-)
    Uansett vil jeg tro dette blir bra:-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med 99W12S er at de trenger litt luft rundt seg for å spille virkelig bra. Jeg har desverre relativt låst plassering, men jeg merket forbedringer da jeg dro dem litt ut fra veggen og hjørnet selv om det var snakk om små marginer.

Om man har kjøpt høyre eller venstre-versjon tror jeg faktisk ikke har så veldig mye å si. Alt kommer an på plasseringen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv xtz12.Ogdet er riktig at den trenger godt med luft rundt seg for og spille bra.Min er plasert ved siden av sitteplassen og den står på Ikea slakteblokker med gummi puter under, der den står nå låter den veldig bra og godt intregret med front høytalerne Kappa 7.2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, min plassering var tiltenkt som det bildet over, men jeg oppdaget fort at det ble litt for trangt
    Men med litt justeringer kan jeg få den på samme side. Hvis ikke blir den plassert på venstre side istede.
    Andrewerdenskrieg, har du tanker omkring at jeg plasser den på venstre side av tv og venstre front. Da vil basselementet på subben, peke mot venstre front!!!
    Tror du det vil gå bra, eller er det en uheldig løsning?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formann1
    ok, min plassering var tiltenkt som det bildet over, men jeg oppdaget fort at det ble litt for trangt
    Men med litt justeringer kan jeg få den på samme side. Hvis ikke blir den plassert på venstre side istede.
    Andrewerdenskrieg, har du tanker omkring at jeg plasser den på venstre side av tv og venstre front. Da vil basselementet på subben, peke mot venstre front!!!
    Tror du det vil gå bra, eller er det en uheldig løsning?
    Det er vel bare å prøve det.:-D

Jeg kjøpte først høyre-versjonen og jeg hadde den til å spille direkte inn mot veggen som var bare 10cm unna. Jeg syntes det allikevel låt bra. Nå spiller halve subbene direkte inn i racket og jeg synes allikevel det låter som bare det.

Skal du ha absolutt maks ut av subbene anbefaler jeg at du investerer i en RadioShack. Du kan da måle deg frem til beste plassering. Det krever litt tid og innsats, men resultatet er absolutt verd det.:-D

Begge disse er å anbefale i et seriøst oppsett:
    http://avforum.no/forum/pwb_paamelding.php?anbud=5
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheh, nå har vi fått justert å testet litt å det virker jo veldig lovende:-)
    Regner med det blir bare bedre å berdre etterhvert som den blir spilt inn og vi får justert enda mere, samt prøvd diverse plasseringer:-)
    Bare gode ord om den så langt, spesielt i forhold til pris:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W12S XTZ left

Har hatt min W12S left i to uker nå. Fra tidligere hadde jeg en Proson sub på 8". Må bare si at XTS får huset til å riste. Nå var Prosonen skikkelig bæsj og jeg var ikke akkurat godt vant, men allikavæl a! Dette er jo helt rått! Med halv kraft på volum dundrer XTZ`n så krystallet klirrer i hyllene. "Heftig og begeistret" blir bare en klisje i denne sammenheng. Jeg er helt betatt

Jeg tror at left or right betyr lite på W12 når du har to eller flere bassporter åpne bak. Det høres ut som om trykket fra XTZ`n kommer ut fra portene og ikke fra basselementet. Jeg kjører med de to største portene åpne fordi det gir en litt mindre påtrengende og jevn, kraftig bass.

Jeg satt den først i ett hjørne tett inntil vegg - det låt ikke verst, men det ble bedre lyd når jeg dro den 20 cm ut fra veggen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •