Xtz 99 W10.16/ W12.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz 99 W10.16/ W12.16

Lurer på om W10.16 holder til mitt oppsett, planlegger et kjøp om ikke alt for lenge.

H/K 245, Dali 5005, C1000 og R1000

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Det kommer bl.a. ann på hvor stort rommet ditt er og hvor mye bass du ønsker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er nok på 40kvm men selve lytteposisjonen er på ca.15kvm.

Vil vel ha bass nok til å gi film og musikk det lille ekstra, skal ikke skremme naboene eller noe sånt.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Rommet er nok på 40kvm men selve lytteposisjonen er på ca.15kvm.

Vil vel ha bass nok til å gi film og musikk det lille ekstra, skal ikke skremme naboene eller noe sånt.
    Jeg bruker to stk XTZ99W12S i et 40kvm stort rom. Man bør ha såpass. Ingen problem med naboer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he dette var virkelig til hjelp må man si. Men mulig spørsmålet mitt ba om å bli svart med Ja/Nei svar.

Nå er lytteposisjonen kun ca.15kvm, har en åpen løsning(stue,kjøkken,entre) på 40-45kvm. Vil nok tro at det eneste problm. med dette er akustikken.

Prøver nå å gjøre mitt surround anlegg så bra som mulig, men er på budsjett. Det jeg egentlig spør om er:

Vil det bli bedre med xtz 99 w10, kontra ingen sub. Er det verdt å gå til anskaffelse av en sub under 12" ?

Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som har synspunkter på dette som trådstarter tar opp her..?

Lurer også på akkurat det samme.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom den åpne løsningen din inneholder en type L-form tror jeg du vil slite med en 10". Har prøvd både 10" og 12" hjemme hos meg, ca. 35 kvm, L-formet stue. Det ble "nesten" bra med 12". Bruker til vanlig en 15" fra Dali.

Men alt kommer an på hvor mye bass du vil ha. 10" tar liten plass, og det kan være enklere å putte inn en til senere.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Dersom den åpne løsningen din inneholder en type L-form tror jeg du vil slite med en 10". Har prøvd både 10" og 12" hjemme hos meg, ca. 35 kvm, L-formet stue. Det ble "nesten" bra med 12". Bruker til vanlig en 15" fra Dali.

Men alt kommer an på hvor mye bass du vil ha. 10" tar liten plass, og det kan være enklere å putte inn en til senere.
    Vil nok heller beskrive løsningen som en T, hvor lytterposisjonen sitter i streken over Tèn.(hmm dette hørtes rart ut, men håper at beskrivelsen er forståelig).

Vil nok droppe ideen på en 10" og satse på en 12", har ikke plass til å utvide til to 10". Så det får heller bli med en større en, håper at det blir tatt opp på fellesinnkjøpet snart:-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner (trur eg...). Enig med deg i å gå for en 12" da. Regner med at du år litt av de samme virkningene i en T formet stue som en L formet.

Kan hende du må bruke mye tid på plassering, hvis du har flere plasser den kan stå.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skjønner (trur eg...). Enig med deg i å gå for en 12" da. Regner med at du år litt av de samme virkningene i en T formet stue som en L formet.

Kan hende du må bruke mye tid på plassering, hvis du har flere plasser den kan stå.
    Har nok dårlig med plasseringsmuligheter, men har jeg forstått dette med plasseringen av sub riktig skulle et hjørne være ideelt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok dårlig med plasseringsmuligheter, men har jeg forstått dette med plasseringen av sub riktig skulle et hjørne være ideelt.
    Hjørne, helst mot yttervegg.
    Som regel går det bra.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner 10" subber som lett fyller rommet ditt med bass, men velger du en sikkelig 12" sub får du langt bedre dypbass...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde først tenkt på xtz w10.16, da på grunn av pris og omtale. Men etter å ha lest litt i forumet så har jeg kommet fram til at xtz w12 muligens vil passe bedre.

Ikke for at jeg har noen erfaring når det gjelder bruk av sub, har derimot hørt på de som anbefaler 10" for da kan man supplere med en til senere. Men mine planer er å få kjøpt en ok sub spesielt for film, hvis det da viser seg at de funker for musikk så jippi.

Er da ferdig med anlegget, så når jeg nå kjøper så skal det være den riktige investeringen i lyd, med pris som en viktig faktor.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da ferdig med anlegget.
    Tror du ja... Bare vent, det kommer alltids noe nytt du får lyst på.

Ellers er jeg enig med deg i at du kjøper noe du blir fornøyd med med en gang. Har du i tilfelle plass til en SVS PB 10? Eller mulig du vil legge i noen kroner til en SVS SB12 Plus, det er jo en bitteliten 12", menm koster ca. 7000 i rimeligste utgave.

Bare et par alternativ, men det gjør sikkert mer skade enn nytte å slenge frmppå disse forslagene nå.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok sett på de to alternativene, da spes på Sb2 plus på grunn av størrelsen. Samt alt skrytet av svs, men prisen er ligger noe høyt da.

Men etter diverse hyllester til 12" til xtz så ser jo det alternativet aller mest forlokkende.:-D

Synes ikke at jeg kan bruke like mye på subben som jeg har brukt på reciveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

felleskjøp

Hva skjedde egentlig med powerbuy av xtz 10" ? Så entråd om det, men ikke fått svar. Fint med rabatt...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva tråden til felleskjøpet 10" , så kommer det neste gang.

Ser forresten at du selger en 12" dali swa( lagt inn lite bud på dem) hvordan er de på film?

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe kjører 2stk XTZ 99 W12s (XTZ 99 V2.2 2006 pakken) på et lite 9 kvadrats hybelrom. Så mye wromlebass skal man lenge lete etter ass..... Blir fint å få de hjem når skole er over

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva tråden til felleskjøpet 10" , så kommer det neste gang.

Ser forresten at du selger en 12" dali swa( lagt inn lite bud på dem) hvordan er de på film?
    Har SWA-15, og er fornøyd med den. Har også prøvd XTZ, både 10" og 12". Legger ved målingene jeg gjorde med 12" og Dalien, så er det greit å sammenligne...

Regnere med at Dali SWA-12 ikke går så dypt, og heller ikke spiller med samme SPL som XTZ 12". Tror likevel du kan bli fornøyd med den, men skal du "dra på litt" så kan den kanskje bli litt liten.

Edit: Fjern den gule og rosa kurven så er det enklere å sammenligne dem direkte.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •