mentor 2/6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: mentor 2/6

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mentor 2/6

Hei. Jeg skal enten kjøpe dali mentor 2 eller 6 snart. Jeg lurer på hvor stort rom man burde ha for å ha mentor 6? Rommet mitt er nemlig kun på 9 kvadratmeter. Jeg vil jo helst ha mentor 6, men vil jeg få bedre lyd med mentor 2 når rommet er såpass lite? :neutral:

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror mentor 6 vil være overkill på det lille rommet som du skal ha høytalerne. Mentor 2 vil holde mer enn nok
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke ut potensialet i Mentor 6 i et så lite rom, så da kan du like godt kjøpe Mentor 2.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Men vil mentor 2 spille BEDRE enn mentor 6 i dette rommet? Hva er det eventuellt man ikke får utnyttet i mentor 6? Jeg skal jo flytte ut om noen år også og da får jeg nok mer plass. Jeg har heller ikke sett noen tester av mentor 2... Hvorfor tester de ikke den?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vet noe? :???:

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Mentor 2 vil sannsynligvis spille bedre i det rommet. Oppgrader til en større modell når du flytter.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matmal
    ok. Men vil mentor 2 spille BEDRE enn mentor 6 i dette rommet? Hva er det eventuellt man ikke får utnyttet i mentor 6? Jeg skal jo flytte ut om noen år også og da får jeg nok mer plass. Jeg har heller ikke sett noen tester av mentor 2... Hvorfor tester de ikke den?
    Den trenger sikker litt rom for å spille bra, altså du må ha godt med plass rundt dem slik at du får full utnyttelse. Mentor 2 krever mindre slikt rom.

Jeg hadde selv ett rom på den størrelsen, og brukte PSB B25, og de var mer enn nok for ett rom av den størrelsen.

Ta Mentor 2 nå, og bruk de som bak høytallere senere vist surround er av interesse.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok ha gått Mentor 2 da du har så lite rom. Men gled deg til du får flytta ut Om du vurderer Mentor 6 da, så kommer du neppe til å angre et sekund Mentor 6 spiller helt vanvittig bra på nye Master serien til NAD. Så M serien til NAD er å anbefale

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt verken mentor 2 eller 6 men, skal du flytte om en stund da ville jeg gådd for mentor 6, og heller la det bli litt "over kill" en stund,
    så slipper du og bytte senere,,,.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Ta med deg mentor 6 og test det ut.....................På hfk får du deponert.
    Hvis mentor 6 blir for mye,ja da kjøper du mentor2. Eneste måten å finne det ut på...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tidligere et rom på ca 12 kvadrat. Prøvde mange store gulvmodeller uten å bli fornøyd. endte opp med en liten stativhøyttaler med 5" bass. Ser skikkelig pinglete ut, men i det lille rommet spiller de skjorta av de store kassene jeg har prøvd. savnet ikke bassen fra de store i det hele tatt, den var egentlig bare til bry. Lykke til med valget! Hvis du går for en mindre modell kan du jo supplere med en sub når du flytter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espengundersen
    Ta med deg mentor 6 og test det ut.....................På hfk får du deponert.
    Hvis mentor 6 blir for mye,ja da kjøper du mentor2. Eneste måten å finne det ut på...
    Tror jeg må gjøre det Men hvis mentor 6 spiller nesten like bra tror jeg jeg velger den slik at jeg slipper å bytte Men hvor stort rom trenger mentor 6 for å spille bra?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må gjøre det Men hvis mentor 6 spiller nesten like bra tror jeg jeg velger den slik at jeg slipper å bytte Men hvor stort rom trenger mentor 6 for å spille bra?
    De er vel litt vanskelig og si det, kommer vel litt an på selve rommet den skal spille i,, du kan jo spørre på hifi klubben når du skal låne mentor 6?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du bra med luft på sidene av høytalerne, få du de vel til å spille bra i et lite rom også. Blir det litt smat mellom de får du heller sette deg litt nermere:-D

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Dette er det ikke noe fasitsvar på,hfk kan heller ikke gi noe "riktig" svar her.
    Noen liker jo litt overkill lyden (spes. i bassen)så dette må bare testes av den enkelte.
    Lykke til, samme hvem av de du velger får du uannsett gode ht

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •