Vanlig høyttaler som senterkanal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Talisker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vanlig høyttaler som senterkanal?

Kan man med hell bruke en vanlig høyttaler som sentekanal?
    Jeg har et par Sonus faber Cremona Auditor som benyttes som fronthøyttalere. Den tilhørende senterhøyttaleren koster svært mye og er heller ikke ofte til salg på bruktmarkedet. Heller ikke senterkanalen i Domus-serien er ofte å finne som brukt. Jeg kan få tak i et par Domus fronthøyttalere som jeg eventuelt kan bruke som h.h.v. senter-front og senter-bak.
    Jeg ønsker å få vite hvilke eventuelle ulemper det nevnte forslaget medfører i forhold til å benytte en spesialkonstruert senterhøyttaler. Alle innspill mottas med takk.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mange som har gjort dette med hell, og er ikke noe i veien for at ikke du skal kunne det heller.

Nå vet jeg ikke hvordan det vil låte med de nevnte høyttalerne. Men vanligvis er vel senterkanaler bare forskjellige ved at de er spesielt utformet for å ligge under en tv, pluss at de som regel er magnetisk skjermet.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du plassen til det er det ikke noe problem i det hele tatt.
    Ta et høyttalerpar og legg dem ned på siden du En løsning kan du se på linken som ligger i signaturen min. Men fort deg, for jeg oppdaterer minhjemmekino i kveld...

Ellers kan du jo se her:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ke-senter.html

http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...viktigste.html

http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...obbel-8-a.html

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er het ening om att senter skal vere en kraft kar som frontene. Derfor har eg en Audiopro sub nova 10" koblet sammen med den. Eg får snart en DIY som g-h bygger. Den har 4x5" bass/mellomtone og 2x diskanter. Er to kammer på 40 liter ca. Så den er stor og spiller HØYT

Newcomer Talisker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kakehode]Har du plassen til det er det ikke noe problem i det hele tatt.
    Ta et høyttalerpar og legg dem ned på siden du En løsning kan du se på linken som ligger i signaturen min. Men fort deg, for jeg oppdaterer minhjemmekino i kveld...

Sonus faber Domus egner seg ikke for å ligge på siden pga. formen de har. Tenkte at jeg skulle sette en høyttaler på et lavt stativ under TV'en (CRT enn så lenge), eventuelt prøve å balansere den på toppen av TV'en. Den andre var tenkt som senter-bak. Men hvis dette ikke er å anbefale får jeg heller vente til jeg får en plasma-tv opp på veggen. En senter i Domusserien koster 8.000 ny, det er jo overkommelig, mens Cremona senter koster 28.000 *stønn*, hadde håpet å slippe litt billigere fra det.
    Kanskje noen kan anbefale en alternativ senter i prisklassen 5-10000 som vil fungere godt sammen med Cremona fronthøyttalere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •