Infinity Cascade

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity Cascade

Hei igjen...!

Sitter å glor på Infinity Cascade serien, problemet er bare det at jeg aner ikke hva jeg skal ha:|

Sitter med en Sony STR-DB790, og vet ikke om det er overkill for denne forsterkeren og gå for disse type høytalerne.

Hva er egentlig forskjellen på feks. Cascade 3, 5 og 9? størrelsen?

suger max ser jeg når jeg ser hvor lite jeg presterer å si her, men håper noen kan hjelpe meg ut herfra

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen forsterker er overkill!

Cascade 3 er beregnet for veggmontering, men man kan også bruke den medfölgende foten.

Cascade 9 er nöyaktig samme höyttaler som 3 bare denne er beregnet for å stå på gulvet.

Casacde 5 er en mindre variant som egner seg bra til f.eks bakhöyttaler.

3 og 9 har et frekvensområde fra 80hz til 20.000hz.

Cascade 5 har et frekvensområde fra 100hz til 20.000hz.

Jeg har selv cascade 3 og er meget fornöyd. Lyden er luftig, detaljert og åpen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpte du ville beære meg med ditt AndreWerdenskrieg!

Fornøyd med disse høytalerne, funker de til stereo-musikk også? Og, er litt skeptisk på oppsettet mitt, en Sony STR-DB790 (6x100w) vil denne klare brasene?

Mine må på veggen tror jeg, og de passer jo staselig godt i stuen din AndreWerdenskrieg!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ingen forsterker er overkill!
    Han lurte vel på om Cascade er overkill ift den forsterkeren han har... Ville kanskje ikke kjøpt Cascade om du ikke har planer om å bytte ut receiveren... Tror heller ikke Sony er den beste matchen med Infinity. Vil tro det kan bli spisst.

Newcomer nightcrowler sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey

Har Infinity Cascade 9 som fronthøytalere og Cascade 3 center.
    Kjører H/K AVR 445 reciver.Er nesten et must og ha en sub til disse etter min mening.Har derfor anskaffet en SVS PB-10 NSD.
    De spiller veldig klart og detaljert men det er liksom noe som mangler.
    Mangler liksom litt dybde i lyden.Kansje det er lite mellomtone, ikke vet jeg.Jeg er ganske noob så ikke slakt meg.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Han lurte vel på om Cascade er overkill ift den forsterkeren han har... Ville kanskje ikke kjøpt Cascade om du ikke har planer om å bytte ut receiveren... Tror heller ikke Sony er den beste matchen med Infinity. Vil tro det kan bli spisst.
    kunne tenke meg ny forsterker, men tenker litt på finansene atm... ny leilighet, nye hvitevarer, nye brunevarer (tv og høytalere) og usikker på om jeg tar meg råd til ny forsterker... Hva må jeg evt. opp i av forsterker da?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    kunne tenke meg ny forsterker, men tenker litt på finansene atm... ny leilighet, nye hvitevarer, nye brunevarer (tv og høytalere) og usikker på om jeg tar meg råd til ny forsterker... Hva må jeg evt. opp i av forsterker da?
    Hva er vel ei pølse i slaktetida? Ville kanskje vurdert en av de større Yamaha-receiverene, de passer bra til Infinity. 1600/1700 f.eks. Tror nok 657 også vil kunne fungere, selv om den er litt rimeligere. Eller Denon 2807, tror den ville fungert bra.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Han lurte vel på om Cascade er overkill ift den forsterkeren han har...
    Ser det nå, leste ikke godt nok.

Sitat Opprinnelig postet av nightcrowler
    Hey

Har Infinity Cascade 9 som fronthøytalere og Cascade 3 center.
    Kjører H/K AVR 445 reciver.Er nesten et must og ha en sub til disse etter min mening.Har derfor anskaffet en SVS PB-10 NSD.
    De spiller veldig klart og detaljert men det er liksom noe som mangler.
    Mangler liksom litt dybde i lyden.Kansje det er lite mellomtone, ikke vet jeg.Jeg er ganske noob så ikke slakt meg.:-D
    Glemte det. En subwoofer er et absolutt must til dette oppsettet!

Angående slank lyd: Dette føler jeg også litt, men jeg har høyttalerne montert på veggen og relativt høyt. Etter hva jeg har lest så trives disse høyttalerne best et godt stykke ut fra veggen. Jeg har også en Denon-receiver som skal ha en noget slank lydsignatur.

Jeg fikk et bedre resultat etter jeg satte crossover på 150hz, derfor investerte jeg også i to subber, slik at man slipper å høre bassen komme fra bare ett hjørne.

Håpte du ville beære meg med ditt AndreWerdenskrieg!

Fornøyd med disse høytalerne, funker de til stereo-musikk også? Og, er litt skeptisk på oppsettet mitt, en Sony STR-DB790 (6x100w) vil denne klare brasene?

Mine må på veggen tror jeg, og de passer jo staselig godt i stuen din AndreWerdenskrieg!
    Takk for det, gEnEsis_AiX!
    Er langt fra erfaren innen hifi og hjemmekino, men jeg synes disse høyttalerne spiller veldig bra. Er du vant med store gulvhøyttalere, er sikkert disse en nedtur. Jeg hadde små satelitthøyttalere før og overgangen til Cascade var brutal, i positiv forstand.

De forsterkerne jeg har sett Infintiy bruke da de har vist frem disse høyttalerne, er Harman/Kardon og Lexicon.

Har ikke prøvd dette selv, men har en følelse at Cascade'ne vil spille bedre med en større forsterker, noe jeg har tenkt å finne ut om ikke alt for lenge.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har en god ide om hvilken forsterker jeg burde velge evt?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Yamaha til Infinity, og mener det er en god match. WW2 mener at Denon kan bli for lyst.. Ellers er Harman/Kardon en bra match til Yamaha, men ikke noe jeg ville valgt, mest på grunn av magefølelsen. Marantz vil jeg også tro passer bra.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle likt å hört dette oppsettet:
    heimkinomarkt.de - Die Internet-Plattform rund um Heimkino und Home-Entertainment

Jeg er overbevist om at det finnes bedre match enn Denon til Cascade'ne.
    Med tanke på receiver synes jeg Yamaha som JD nevnte kan höres spennede ut. Selv har jeg hört Krell på disse höyttalerne og det låt hinsides töft i mine örer. Men da snakker vi jo en helt annen prisklasse...
    Uten selv å ha hört disse inbiller jeg meg at kanskje Rotel eller Parasound kan passe?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen andre som har noen ideer om forsterkere`?

vurderer pioneer sine vsx1016, vsx2016 eller vsxax2... noen ideer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen andre som har noen ideer om forsterkere`?

vurderer pioneer sine vsx1016, vsx2016 eller vsxax2... noen ideer?
    Hei

Jeg ser at du nå har en Onkyo 805 til disse. Hvordan fungerer det?

Jeg har selv bestilt meg Cascade oppsett, og jakter elektronikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •