Dali Mentor 6 med Helicon senter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Mentor 6 med Helicon senter?

Jeg sitter å tenker nye høytallere. Satt lenge med B&W sine 703 i tankene, men har lest mye positivt om Dalis Mentor 6. Spesielt at den har bra bass også på lavere volum. Noe som er positivt da jeg dessverre har naboer.

Men det er jo ikke kommet noe senter høytaller i den serien enda. Forhørte meg litt på Hifi Klubben, og han mente at det enden var en Ikon eller en Helicon som ville passe best. Og at Heliconen ville ha mer til felles i diskant området.

Jeg hadde allerede tanken på en Dali Helicon C200. Siden det er film og TV-serier som det går mest i, så var tanken å ha en skikkelig senter høytaller.

Hvordan tror dere disse vil gjøre seg sammen?

Regner med å bruke dem sammen med min PSB B25 bakhøytallere, samt en XTZ 99 w 12 subwoofer, drevet av min Pioneer AX4-ASi

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke vente på center i Mentor serien? Klarer deg uten center et par mnd, så får du helt lik lydsignatur. Ellers er Helicon center veldig bra! Du må nesten høre dem sammen for å få et eget inntrykk/mening..

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror\vet det vill fungere meget bra,lyd-signaturen i helicon og mentor er særs lik.
    Center i mentor serien kommer og vill være vesentlig billigere en c200.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte på Hifi-klubben om når center i mentor serien ville komme, og om jeg ikke husker helt feil mener jeg det ble sakt i mars. Så det er jo ikke så lenge å vente, og da vil du jo også ha muligheten til å vurdere/teste om det er verdt å bruke de ekstra kronene på en Helicon center. Eller om mentor centeren vil danne et mer homogent lydbilde (ettersom du skal ha mentor fronthøyttalere). Det skal legges til at jeg forhørte meg på Hifi-klubben i Esbjerg (Danmark) hvor jeg bor. Så kan det hende den kommer noe senere til Norge, men i så fall vil det ikke være snakk om lange tiden.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Hifi Klubben i Marcus Thranes gate så sa han at de fortsatt kun hadde en demo versjon av Mentor senteren i Danmark, og at det ikke var noen lanserings dato klar enda. Men han mente at det ikke ble før slutten av året.

Men selv om det skulle komme en Mentor senter. Vil en Helicon senter gi mer trykk i senterkanalen enn Mentoren (teoretisk) med samme forsterker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •