H/K 970 på patos? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av turbo13
    Jeg har testa h.k på Patos før og det ramla omtrent sammen. Dere kan vel prøve og finne den så skjønner dere hva jeg mener om h.k .generelt.Og når noen snakker om 75 ampere , så skulle jeg likt og hvite hvordan de er målt.

Du har ikke peiling på hva du snakker om det er tydelig.. Det du skriver over holder ikke mål og har ikke rot i sannheten.

me so angry :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testa h.k på Patos før og det ramla omtrent sammen. Dere kan vel prøve og finne den så skjønner dere hva jeg mener om h.k .generelt.Og når noen snakker om 75 ampere , så skulle jeg likt og hvite hvordan de er målt.
    Hvis det ramla sammen tyder det på for liten forsterkerkraft i forhold til høyttaler. Betyr ikke derfor at forsterkeren brukt er strømsvak, men for strømsvak for jobben. En 1,8l diesel er for liten i en Hummer, men takler en Polo (litt søkt eksempel kanskje)

Og tror ikke de tryller noe særlig når de måler strømmen. Selvfølgelig kan de oppgi gale tall, men mtp. at de aller, aller fleste forbruksvarer blir testet for å avsløre svindel/villedning, er sjansen for å ikke bli oppdaget på grensen til det mikroskopisk. Finnes jo forsterkere som oppgis til 7x100W, mens den trekker max 250 fra strømnettet. Men det er lov å oppgi, fordi brukt målestandard gjelder. Å oppgi at en strømforsyning leverer 100A, mens den i virkeligheten kun leverer 50A, er svindel, fordi komponenten brukt ikke stemmer overens med oppgitte spesifikasjoner (eller finnes det målemetoder for strøm jeg ikke kjenner til? Kan selvsagt være...).

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Har du noe god grunn til at du avskyr hk så veldig???å hva mener du med "ramla omtrent sammen"
    tror heller det er øra dine som har ramla sammen.
    dårligere måte å definere lydbilde på er det lenge siden jeg har hørt...
    Personlig tror jeg du bare kødder,fordi det du skriver her er helt fjernt.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holdt på å ramle sammen her også før jeg fikk mer effekt,men det var fordi recieveren ga seg og mistet kontrollen.

Jeg trodde lenge at den ene diskanten min var i ferd med å ryke,for den vrengte ved høyt volum.Det viste seg å være den ene frontkanalen i recieveren som ga seg før den andre frontkanalen.Det problemet forsvant med de nye monoblokkene.Lydbildet ble mye klarere,bassen mye strammere og det spiller nå med stålkontroll i hele lydbildet.

Jeg kan GARANTERE at H/K 970 blir for svak.Se deg litt rundt på bruktmarkedet etter noen monoblokker f.eks Embla,midgaard eller aller helst Doxa som er kjempematch med Patos,men er forholdsvis sjeldne å komme over.
    Rotel effektforsterkere er vel også en bra match.
    Sikkert mange fler som passer godt.Kanskje noen andre her har flere forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener alt jeg har sagt, har du sjekket hva jeg har skrevet om h.k kontra Doxa så skjønner du kansje poenget. jeg har aldri nevnt at de er watt svake ,men har en svak strømforsyning som kommer til kort med vanskelige høytaler laster.DAjeg testet h.k .på patos 501 så ga den helt opp og da kan den vel ikke hvere så strømserk eller. og det var en h.k. 7000.

Newcomer bsss sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Holdt på å ramle sammen her også før jeg fikk mer effekt,men det var fordi recieveren ga seg og mistet kontrollen.

Jeg trodde lenge at den ene diskanten min var i ferd med å ryke,for den vrengte ved høyt volum.Det viste seg å være den ene frontkanalen i recieveren som ga seg før den andre frontkanalen.Det problemet forsvant med de nye monoblokkene.Lydbildet ble mye klarere,bassen mye strammere og det spiller nå med stålkontroll i hele lydbildet.

Jeg kan GARANTERE at H/K 970 blir for svak.Se deg litt rundt på bruktmarkedet etter noen monoblokker f.eks Embla,midgaard eller aller helst Doxa som er kjempematch med Patos,men er forholdsvis sjeldne å komme over.
    Rotel effektforsterkere er vel også en bra match.
    Sikkert mange fler som passer godt.Kanskje noen andre her har flere forslag?
    takk for at du svarte på det spørsmålet:smile:
    da skal jeg se etter de merkene og se hva jeg finner.
    men vet du om hvem produsent som selger de i norge? eller hvem som er billigst også:razz:

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har aldri nevnt at de er watt svake ,men har en svak strømforsyning som kommer til kort med vanskelige høytaler laster
    I realiteten er det stikk motsatt av det du sier. HK er ikke svake sammenlignet med likt prisede forsterkere. De er ikke så wattsterke, men særs strømsterke...

At de kommer til kort med svært tunge laster er noe du kan si om alle recivere i samme prisklasse...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke på at en HK 970 er for svak for Patos Basic 510. Det jeg mener er at den, selv om den ikke kan drive 510, ikke nødvendigvis er strømsvak. Hvor mange forsterkere kan drive Kappa 9.2? Det er ikke mange, og alle andre blir ikke automatisk strømsvake.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er riktig at den kan gi ut 75 ampere burde den klare de fleste høytalere ,noe den ikke gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jojo. Legger diskusjonen død for min del, da det absolutt ikke er dette tråden handler om. Kan akseptere mye av det du skriver, selv om jeg ikke er helt enig. Står på mitt at den ikke nødvendigvis ikke bør kunne drive de fleste høyttalere med den strømforsyningen, men du har helt klart et poeng du også.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poenget turbo ikke ser er at doxa er et langt mer påkostet effektrinn, som koster mer med sine 2kanaler enn hk sine 5 integrerte med radio, video og annet tull.
    er kretsløpet dårlig så blir lyden dårlig, uansett hvor mange watt!!

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis hk970 ikke kan drive disse Patosene, så er det i såfall spesielle høytalere! At HK er potente forsterkere, som kan drive litt av hvert er det vel liten tvil om. Likevel er det vel heller ikke noe tvil om at det fins merker som har bedre lyd! Det er i alle fall min erfaring etter å ha eid 2 HKer. For min del ville jeg heller ha valgt Rotel i denne prisklassen, og hvis disse Patosene er så tungdrevne at de må ha et monster av en forsterker, så kan det vel være en ide å se etter andre høytalere? Har forøvrig liten erfaring med Patos. De til 5000 har jeg hørt, og de var jo bra...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden tok litt av ja.

MEN tilbake til topic. Jeg mener at harman er perfekt match til Patos. Jeg har hatt og har denne komboen. Jeg har prøvd Yamaha, denon og NAD men endte opp med en Harman kardon. Jeg og en kompis dro irundt og lånte forskjellige forsterkere og testet dette med samme anlegget hjemme hos meg og vi var ikke i tvil om at Harman var den beste. Den som skuffet mest var yamaha, det skjedde liksom ikke noe uansett hvor mye vi skrudde opp..

Men sjekk ut Denon det er et merke jeg har stor tro på

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Hvis hk970 ikke kan drive disse Patosene, så er det i såfall spesielle høytalere! At HK er potente forsterkere, som kan drive litt av hvert er det vel liten tvil om. Likevel er det vel heller ikke noe tvil om at det fins merker som har bedre lyd! Det er i alle fall min erfaring etter å ha eid 2 HKer. For min del ville jeg heller ha valgt Rotel i denne prisklassen, og hvis disse Patosene er så tungdrevne at de må ha et monster av en forsterker, så kan det vel være en ide å se etter andre høytalere? Har forøvrig liten erfaring med Patos. De til 5000 har jeg hørt, og de var jo bra...
    Klart den KAN drive dem,men den vil aldri klare å utnytte det fulle potensialet som de faktisk besitter!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Klart den KAN drive dem,men den vil aldri klare å utnytte det fulle potensialet som de faktisk besitter!
    Men til en fornuftig penge så finnes det vel ikke en forsterker som klarer å utnytte potensialet helt?? jeg har De store ( eldre ) embla og føler at det er mye å gå på selv om volumet nærmer seg 120 med stormskritt

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Men til en fornuftig penge så finnes det vel ikke en forsterker som klarer å utnytte potensialet helt?? jeg har De store ( eldre ) embla og føler at det er mye å gå på selv om volumet nærmer seg 120 med stormskritt
    Du er inne på noe der,det er selvfølgelig grenser for hvor dyr elektronikk man skal koste på de også

Men Embla'ene gjør jobben sin veldig godt syns jeg,men føler vel som deg att Patos'ene tåler enda mer juling.

Om trådstarter beholder sin H/K 970 og koster på seg ett par gode monoblokker(gjerne brukte) så tror jeg det vil gi masse morro for pengene

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har H/K 970 til cv ls12 og det funker fint det.
    eg vil påstå at det er ein av det beste forsterkerene i den prisklasse
    om det driver høytalerene du nevner veit eg ikkje. men den er vertfall veldi kraftig og den får veldi mykje skryt.

Newcomer bsss sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har titta litt rundt på internett i det siste uten noen særlig gode resultater
    men jeg har kommet over Advance Acoustic MAA 405, er det noen som tilfeldigvis har prøvd denne på patos før?
    den er ikke så veldig dyr heller:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe erfaring med advance acoustic,men syns du skal prøve jeg og fortelle oss hvordan du syns det fungerer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk HK 970 i dag og jeg hadde også planer om å bruke denne til Patos Basic 510, evt Klipsch RF-82.

Men spørsmålet jeg har er angående noe annet. Min gamle forsterker er en 10 år gammel Kenwood KA-5090R. Dette var den miste modellen Kenwood hadde den gang, dog en litt påkostet versjon. Og den gir MYE mer trøkk enn HK 970.
    (testet på Magnat Vector 5 høyttalere)

Kenwood`n har "loudness" kontroll, og jeg føler det er denne som gir trøkk.
    Det jeg lurer på er hvorfor HK 970 (som skal være en mye bedre forsterker enn Kenwood`n) gir så lite trøkk selv med bassen på fullt?

Kan godt være dette også gjelder andre forsterkere uten loudness. Må jeg se etter en annen type forsterker (feks Denon har vel også loudness) for å få det trøkket jeg vil ha? (uten sub)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •