Defekt diskantelement Dali 450

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Defekt diskantelement Dali 450

Hei!
    Den ene lederen til spolen er brent av.
    Kanskje noen har hatt samme problem, eller vet hvilke elementer som står i disse?
    Går det an å lodde denne, evt få tak i nytt element?
    mvh Kent Haugen
    Bergen

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at det er noe vits i å prøve å reparere den, hele spolen er nok skadet hvis tråden er brent av. Hør med hifi klubben om nye dikanter. Er vel Vifa produserte elemnter som sitter i de høyttaleren så kan jo sjekke med Eltek eller Ljudia om de har\kan skaffe modellen du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar!
    Burde jo tatt med magneten, der står sikkert hva den heter osv, (jeg husker iallefall at det står "made in Norway", på en lapp der.

Kent

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da kan det være et SEAS element, sjekk modellbetegnelsen på magneten og se om Eltek lagerfører det. Mulig det er spesiallaget for Dali så det kan være du må bestille gjennom hifi-klubben eller dali.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kent Rune Haugen
    Hei!
    Den ene lederen til spolen er brent av.
    Kanskje noen har hatt samme problem, eller vet hvilke elementer som står i disse?
    Går det an å lodde denne, evt få tak i nytt element?
    mvh Kent Haugen
    Bergen
    Jeg har Dali 400 med maken diskanter, og den ene døde for ikke så lenge siden.
    Det viste seg at HFK skal ha 12-1300 for en ny, så jeg byttet begge til bedre silkediskanter fra SEAS i stedet. De originale er ikke fra SEAS men de andre norske der (jepp, har jernteppe for øyeblikket) og Eltek har ingen diskanter som passer heeelt i de originale hullene.
    Husker ikke helt hva de jeg kjøpte heter men jeg kan sjekke det for deg hvis du vil, evt så kan du gjerne få kjøpe den originale jeg har liggende (den som ikke er ødelagt så klart ) for en overkommelig sum?

Send meg en PM i begge tilfeller du, så slipper jeg å lete etter tråden for å sjekke..

Edit: med at de ikke passer mener jeg at den ytre diameteren på de originale er noe større enn de som Eltek selger pluss at det er bare fire skruer på de sånn at det er litt jobb å få de montert sånn at det ser OK ut, og at jeg måtte sage et spor i kassa for å få plass til tilkoblingene på diskantene fra SEAS.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Jeg har Dali 400 med maken diskanter, og den ene døde for ikke så lenge siden.
    Det viste seg at HFK skal ha 12-1300 for en ny, så jeg byttet begge til bedre silkediskanter fra SEAS i stedet. De originale er ikke fra SEAS men de andre norske der (jepp, har jernteppe for øyeblikket) og Eltek har ingen diskanter som passer heeelt i de originale hullene.
    Husker ikke helt hva de jeg kjøpte heter men jeg kan sjekke det for deg hvis du vil, evt så kan du gjerne få kjøpe den originale jeg har liggende (den som ikke er ødelagt så klart ) for en overkommelig sum?

Send meg en PM i begge tilfeller du, så slipper jeg å lete etter tråden for å sjekke..

Edit: med at de ikke passer mener jeg at den ytre diameteren på de originale er noe større enn de som Eltek selger pluss at det er bare fire skruer på de sånn at det er litt jobb å få de montert sånn at det ser OK ut, og at jeg måtte sage et spor i kassa for å få plass til tilkoblingene på diskantene fra SEAS.

andre norske??? er det andre enn seas i norge som lager elementer:???: .....du kan ikke bytte over frontplatene på diskantene da=org.fronter og nye "innmater":-?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    andre norske??? er det andre enn seas i norge som lager elementer:???: .....du kan ikke bytte over frontplatene på diskantene da=org.fronter og nye "innmater":-?
    Ja, er det ikke? :roll:

Jeg tenkte også på å klone, evt finne et repsett, men fant ikke noe som passet og ga opp (relativt fort) og byttet begge i "uoriginale" ..

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Ja, er det ikke? :roll:

Jeg tenkte også på å klone, evt finne et repsett, men fant ikke noe som passet og ga opp (relativt fort) og byttet begge i "uoriginale" ..
    tror bare det er seas som er hvert å nevne fra norge(mulig jeg tråkker noen på terne)men scanspeak:-D de er danske sammen med vifa- skaaning peerless og sikkert mange andre..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •