Sub uten mulighet for å skru av auto-av.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub uten mulighet for å skru av auto-av.

Jeg har en Eltax Atomic 15 aktiv subwoofer som har en lei tendens til å være avslått da jeg trenger den som mest. Den står ikke på lenge etter at den har slått seg på i forbindelse med en actionscene på sourround-anlegget. Denne har ingen mulighet for å skru av autofunksjonen som tydeligvis er innebygget. Er det noen som kjenner til et triks for å få den til å stå konstant på? Jeg har ingen problemer med å "mekke" litt på den, men ser helst at jeg slipper å pønske ut løsningen selv. Eller er det kun ny sub som er løsningen.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på surround receiveren eller prosessoren din har du volum for LFE kanalen. Hva står denne på?Mistenker at denne kanskje er satt meget lavt og da kan du få problemer med signalet til eltaxen din.

Har hatt samme sub selv og kjørte med volum 0 i lfe kanalen(på en skala fra -10 til +10) via receiver og hadde aldri problemer med at subben skrudde seg av.

pt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjorde susen å skru ned litt på selve suben og la forsterkeren gi +5db til +10db. Da slår den seg ikke av under filmavspilling. Jeg kunne fortsatt tenkt meg å hatt en med konstant på da den slår seg av ved tv-titting da det ikke alltid er mye som skjer på lfe kanalen. Men film er viktigst, så dette var til hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har triggerutgang på receiveren din kan du la denne styre et rele som er forriglet mot "av/på" knappen på subben. har gjort dette selv på en yamaha subb med stort hell.ble dritlei av at subben skrudde seg av og på under normal tv titting.bare pass på at releet ikke trekker mer enn triggerutgangen tåler,og det er kun noen få mA.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må vel da sette dette reelet etter autobryteren eller? Ellers vil vel denne slå av subben likevel. Er denne innebygd i av på bryteren?

Edit:
    Forsterkeren min har en AC ut, men denne er på kun 100w. Finnes det en ekstern releboks som jeg kan koble til denne strømutgangen, til strømnettet og videre til suben slik at forsterkerutgangen styrer strøm av/på uten å overbelaste forsterkerutgangen? Jeg har lett, men ikke funnet noe som ligner. om noen har et navn på en slik innretning hadde det vært fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •