Høytaler i prisklassen 40000-60000 ? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 140 av 140
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer så mye! Håper du fortsetter å dele inntrykk når du etterhvert får prøvd effektforsterkere. Venter på de samme høyttalerene selv

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Patos Symphonic IV

Uten å ha testet dem på annet en min Rotel RMB-1075, så må jeg si at jeg ikke angrer meg et sekund på valget av Symphonic IV !
    De er helt råe synes jeg !
    De er litt tilbakelente, men samtidig utrolig detaljerte. De spiller ALLE cd'ene mine bedre enn andre høytalere jeg har hørt....alle typer musikk låter bra !
    STOORFORNØYD !!!
    (Klarer nesten ikke vente på å få testet dem med annet effekt-trinn !!!)

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Del gleden med oss da =) Vi vil ha bilder =)

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound !

Har nå en Parasound A21 på hjemlån.
    Synes det låter dritfint jeg !
    (Skal låne den ut uka så får jeg se hva jeg finner på :-)
    Det er ingen tvil om at min Rotel RMB-1075 ikke er i nærheten av A21 på Symphonic IV !!! Synes du får enormt mye for pengene ved kjøp av en A21.

Jeg tenkte en stund: Elektrokompaniet eller noe i liknende prisklasse er det jeg må ha for å bli fornøyd, men den oppfatningen har endret seg !
    I dag kan jeg ikke skjønne hvorfor jeg skal bruke 45000;- på f.eks Elektrokompaniet AW180 hvis jeg kan bruke det halve på en A21 og bli storfornøyd !!!???
    En annen ting er jo at hvis man tenker på innkjøp av ny dvd-spiller, senter og bakhøytalere i tillegg, så har man jo aldri råd til d !

TAKKER FORRESTEN TIL ALLE SOM HAR VÆRT MED OG FULLT DENNE TRÅDEN TIL NÅ !!!

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og titter etter nye høyttalere selv, og tenker akkurat i samme baner som deg. Bare at jeg kommer til å handle alt nytt..

Explorer er fortsatt en av mine favoritter da en kompis av meg har de stående på Hegels H4. Når det gjelder bass har jeg fått inntrykk av at de leverer varene, men at de gjerne må litt opp i volum før de blir inspirerte. Jeg liker også å lytte på lave volum, og det skader derfor ikke med litt fyldig lyd da også. Der er erfaringene mine med Patos utelukkende positive. Har selv hatt B500 og har lyttet mye til Lyric5xx hos venner av meg. Symphonic derimot, er et ukjent bekjentskap sålangt.

Jeg har også samme krav som deg til lyd, kjenner meg igjen i testplatene dine også. Jeg syns Patos har en noe mørk lyd, og jeg har derfor lyst å teste Lyric eller Symphonic på Hegels integrerte H200. Den er fin å se på, har nok effekt og selges til en gunstig pris. I tillegg har Hegel en friskhet i lyden jeg har til gode å høre fra andre produsenter. Håper og tror at Patos og Hegel vil kunne være en magisk kombinasjon.

Når det gjelder kabler, brukte jeg noe tvinnet Kimber-greier som jeg handlet samtidig som jeg kjøpte mine første B500 og Rotel 971mkII effekt-trinn. Brukte også Rotel pre og cdspiller i samme serie. Byttet senere ut Rotel med Yamaha Rxv800 som i "gamledager" var en helt ok surround-amp til ca 10 lapper. Da fikk jeg litt mer rockefot når jeg spilte, i motsetning til komboen med Rotel som jeg syntes ble litt kjedelig og uinspirerende. Byttet også kabler til Mit Terminator (5?), som jeg syns gjorde at lyden åpnet seg litt i toppen samt at jeg fikk mer i bunn. Det hørtes iaffal ut som høyttalerne gikk 10-5hz lavere i frekvens. Jeg har derfor ikke noe tro på Kimber til Patos, men der er mange uenige med meg, det vet jeg.

Det mest spennende for meg pr idag, er Hegel H200+CDP2A som elektronikk, Nordost / Supra kabler og Symphonic IV. Det er virkelig noe jeg kunne tenke meg å teste, helst over flere dager med ferdig innspilte produkter.

Lykke til videre i jakten på "din" lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha testet dem på annet en min Rotel RMB-1075, så må jeg si at jeg ikke angrer meg et sekund på valget av Symphonic IV !
    De er helt råe synes jeg !
    De er litt tilbakelente, men samtidig utrolig detaljerte. De spiller ALLE cd'ene mine bedre enn andre høytalere jeg har hørt....alle typer musikk låter bra !
    STOORFORNØYD !!!
    (Klarer nesten ikke vente på å få testet dem med annet effekt-trinn !!!)
    Jeg er nesten i sjokk selv. Jeg kjøpte Patos Symphonic 2 til 26 000 og det er det beste jeg har hørt på denne siden av 100 000 (dog i mitt 25 m* rom). Den er faktisk mer åpen, ufarget og mykere enn 805S i diskanten, dynamisk, ørevennlig, spilleglede, og JA; De spiller alt (musikk og film), hardrock som klassisk. Det var faktisk langt over det jeg hadde forventet.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg er nesten i sjokk selv. Jeg kjøpte Patos Symphonic 2 til 26 000 og det er det beste jeg har hørt på denne siden av 100 000 (dog i mitt 25 m* rom). Den er faktisk mer åpen, ufarget og mykere enn 805S i diskanten, dynamisk, ørevennlig, spilleglede, og JA; De spiller alt (musikk og film), hardrock som klassisk. Det var faktisk langt over det jeg hadde forventet.

Fint å høre at det er flere av oss
    Jeg har nå gått over til rør på mine Symphonic II AMT, å det spiller helt fantastisk i mine ører !!
    Om du MIGEN skal ha ny forsterker bør du vurdere rør i enten pre eller effekt, anbefales på det varmeste !

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=J.Haugen]Jeg er nesten i sjokk selv. Jeg kjøpte Patos Symphonic 2 til 26 000 og det er det beste jeg har hørt på denne siden av 100 000 (dog i mitt 25 m* rom).QUOTE]

Da kan du ikke ha hørt stort. Høyttaleren fikk 6 av 10 i en stortest i HiFi & Musik. Der omkring synes jeg også de ligger. De er greie, men å sammenligne mot 100k helt useriøst.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Antonx]
    Jeg er nesten i sjokk selv. Jeg kjøpte Patos Symphonic 2 til 26 000 og det er det beste jeg har hørt på denne siden av 100 000 (dog i mitt 25 m* rom).QUOTE]

Da kan du ikke ha hørt stort. Høyttaleren fikk 6 av 10 i en stortest i HiFi & Musik. Der omkring synes jeg også de ligger. De er greie, men å sammenligne mot 100k helt useriøst.
    Det er jeg også selvfølgelig enig i at det er drøyt å sammenligne med høyttaler opp til 100 store. Men at det er en go høyttaler i prisklassen sin opp til 30 er det vel ingen tvil om.
    Jeg er i vertfall kjempe fornøyd, og som med alt annet er det smak å behag her også. Så det er mulig haugen mener og står ved det han skriver.

Jeg ville helt klart valgt noen andre høyttalere om jeg hadde mer penger til høyttalere.

Uansett hva en test sier så er det vel du selv som skal ha disse som bestemmer hva som er best for deg !!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blander med Lyric 302, og Lyric og Symphonic-serien er ikke sammenliknbar. Dersom du har hatt like mye utstyr som jeg siden 1990 (over 100 hifi-produkter), skal jeg spise skoene mine.

De er greie, men å sammenligne mot 100k helt useriøst.
    Du missforstår poenget. Det finnes sikkert høyttalere der ute (f.eks. 802D som jeg har hatt hjemme) som subjektivt er bedre, men jeg er glad i den myke, ørevennlige klangen til Patos. Så for meg er denne høyttaleren verdt like mye som en til 100K. Er du nå fornøyd?

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Fint å høre at det er flere av oss
    Jeg har nå gått over til rør på mine Symphonic II AMT, å det spiller helt fantastisk i mine ører !!
    Om du MIGEN skal ha ny forsterker bør du vurdere rør i enten pre eller effekt, anbefales på det varmeste !
    Takk for rådet men:
    Jeg skulle gjerne ha hatt mere penger jeg og kjøpt alt det jeg ville....
    Denne gangen stopper "effekt-pengene" på litt over 20000 så da ble det Parasound A21 på meg ! (Er nå bestilt etter å ha testet den i 1 uke...)
    Synes den ga meg mye for pengene.

Hvis man i tillegg skal ha både dvd-spiller, signal kabler, senter og 4 surround høytalere etter hvert så er det greit å ikke ta helt av på forsterkersiden når jeg synes jeg fikk et meget bra resultat med A21.
    (Har i løpet av 3 uker brukt penger på produkter vil veil.75000,- så nå får jeg ta det litt med ro en stund....hehe)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blander med Lyric 302, og Lyric og Symphonic-serien er ikke sammenliknbar. Dersom du har hatt like mye utstyr som jeg siden 1990 (over 100 hifi-produkter), skal jeg spise skoene mine.

Du missforstår poenget. Det finnes sikkert høyttalere der ute (f.eks. 802D som jeg har hatt hjemme) som subjektivt er bedre, men jeg er glad i den myke, ørevennlige klangen til Patos. Så for meg er denne høyttaleren verdt like mye som en til 100K. Er du nå fornøyd?
    Da slipper du å spise skoene dine :-D . Sorry for sammenblandingen. Klart det er bra stor forskjell mellom dem. Det du sier med myk, ørevennlig klang tror jeg er grunnen til at mange liker dem så godt. Lette å ha med å gjøre.

Alså har det med preferanser å gjøre (ikke mitt ideal). Synes bare det blir litt vel mye "verdens beste" utrykk fra fansen så jeg prøver å balansere litt ;-).

Jeg antar du ikke har hatt så mange i prisklassen i mellom Patos og B&W 802D?

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Litt av ett luksusproblem du har.... Mitt valg i denne prisklassen ville vært Triangle Magellan Cello. Har hørt en del på disse (oppsett med Electrocompaniet) og det låt helt fantastisk bra. Veiledende pris på disse er ca 65K, og jeg må innrømme at bilen hang i en tynn tråd da jeg begynte å se for meg ett slikt oppsett.

Og så ser de ufornektelig MEGET bra ut også:-D

Samme her Disse nye Cello'ene ser virkelig lekre ut. Har pratet litt med Hallvar angående disse og det blir nok en liten bestseller i Magellan serien. Disse eller Monitor Audio Platinum 300 blir det neste høytalerparet som kommer i hus hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar du ikke har hatt så mange i prisklassen i mellom Patos og B&W 802D?
    Javel, som du vil (samlet etter merke, ikke kronologisk): Grundig High Fidelity 300, Rogers LS3/5A (fantastiske!), Cerwin Vega VS-12 og DC-12, Infinity Ref. 11, Dali: 102, 104, 109, Dali (blå); SC-7, 808, 505 Dali (rød); SR-5, 350, 450 og 850, Dali Grand Diva, Dali Royal Menuett II, Helicon 400 og Euphonia MS4. Snell Type K.5, JMlab Diva Utopia Be, B&W DM602S2, DM603S2, 803N, 804N, 805N, 805 (Sign.), 805S, 804S, 803D, 802D (kun på lån), Audiovector Mi3 Avantgarde, Klipsch RF-3, Klipsch RF-7, Krix Equniox, Apex 3, Audio Pro Black Diamond v2, Patos Basic 100, Basic 300, Basic 400, Basic 410, Lyric 101, 301, 401, 402 mk1/mk2, 302mk1/mk2, Symphonic III 3H, Symphonic III AMT, Symphonic IV AMT (kun på lån), Symphonic II AMT (siste ver.).
    Ellers en del billige ”skrot-høyttalere” fra Sony, Fischer, Grundig, Aiwa og Philips.

Jeg må ta en smule forbehold om at jeg ikke har kommet på alle i forbifarten. Dersom du har god greie på høyttalere, ser du lett hvilke prisklasse det er snakk om her. Jeg må innrømme at jeg knapt tør tenke på hvor mye tid dette ”hifi-greiene” har tatt av tilværelsen.....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, som du vil (samlet etter merke, ikke kronologisk): Grundig High Fidelity 300, Rogers LS3/5A (fantastiske!), Cerwin Vega VS-12 og DC-12, Infinity Ref. 11, Dali: 102, 104, 109, Dali (blå); SC-7, 808, 505 Dali (rød); SR-5, 350, 450 og 850, Dali Grand Diva, Dali Royal Menuett II, Helicon 400 og Euphonia MS4. Snell Type K.5, JMlab Diva Utopia Be, B&W DM602S2, DM603S2, 803N, 804N, 805N, 805 (Sign.), 805S, 804S, 803D, 802D (kun på lån), Audiovector Mi3 Avantgarde, Klipsch RF-3, Klipsch RF-7, Krix Equniox, Apex 3, Audio Pro Black Diamond v2, Patos Basic 100, Basic 300, Basic 400, Basic 410, Lyric 101, 301, 401, 402 mk1/mk2, 302mk1/mk2, Symphonic III 3H, Symphonic III AMT, Symphonic IV AMT (kun på lån), Symphonic II AMT (siste ver.).
    Ellers en del billige ”skrot-høyttalere” fra Sony, Fischer, Grundig, Aiwa og Philips.

Jeg må ta en smule forbehold om at jeg ikke har kommet på alle i forbifarten. Dersom du har god greie på høyttalere, ser du lett hvilke prisklasse det er snakk om her. Jeg må innrømme at jeg knapt tør tenke på hvor mye tid dette ”hifi-greiene” har tatt av tilværelsen.....

Imponerende knippe sammling av gode høyttalere der !!!! Morro at du setter Symphonic AMT så høyt på lista

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var profilen min oppdatert med nye bilder av fronter og effekt forsterker.
    (Skriv gjerne kommentar på profilsiden min :-)

Med dette takker jeg igjen alle som har fulgt denne tråden og kommet med gode innspill og råd !

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen

Jeg tenkte en stund: Elektrokompaniet eller noe i liknende prisklasse er det jeg må ha for å bli fornøyd, men den oppfatningen har endret seg !
    I dag kan jeg ikke skjønne hvorfor jeg skal bruke 45000;- på f.eks Elektrokompaniet AW180 hvis jeg kan bruke det halve på en A21 og bli storfornøyd !!!???
    Hei du.

Først, og viktigst av alt, gratulerer så meget nytt utstyr.
    A21 er uten tvil en effektforsterker som gir utrolig mye for pengene, samtidig som den er bæl-lekker å se på. Men den har også en annen interresant mulighet, det er forholdsvis enkelt å brokoble den, så om du en dag trenger mer kraft og oppdager en på bruktmarkedet, så kan du fort sitte med 2x750w i 8ohm til en forholdsvis rimelig penge. Men, om det skjer, så må du invitere til en liten demo; dette er en løsning jeg lenge siklet på, men som jeg desverre aldri har fått hørt!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Patos

Er utrolig hyggelig å se så mye engasjement om et Norskt produkt her på forumet.
    Lenge leve gutta i Patos! og må de med guds hjelpenede hånd få på palss noen nye produkter i 2008!

Var selv Patos frelst da de begynte med Lyric serien og vi tok de inn for salg.
    Jobber ikke i brasjen lengre nå.

Var desverre vanskelig den gangen å komme gjennom Hifi klubb "veggen" som regjerte før...

Godt å se at det nå er mangfolg i Norge blant oss enkle entusiaster!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også etter en høyttaler i denne prisklassen. Noen formeninger om Hegel elektronikk på Patos Symphonic IV ?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Innlegg kategorisert som, og relatert til, reklame slettet.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •