Høytaler i prisklassen 40000-60000 ? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 140
    Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Triangle

Litt av ett luksusproblem du har.... Mitt valg i denne prisklassen ville vært Triangle Magellan Cello. Har hørt en del på disse (oppsett med Electrocompaniet) og det låt helt fantastisk bra. Veiledende pris på disse er ca 65K, og jeg må innrømme at bilen hang i en tynn tråd da jeg begynte å se for meg ett slikt oppsett.

Og så ser de ufornektelig MEGET bra ut også:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For slag til højtaler.

Hej ta en tit på disse.

dette sunes jeg er grejer:

((o Neeper Acoustics o)) - home

Liste pris på det amerikaske marked er 16.800- USD

Prisen oppe her er ikke endelig fastlagt endnu, håber det er på plas i næste uge,

jeg vil tro at vi kommer løngere ned i pris på det skandinaviske marked

Mvh. Johnny rasmussen

E-mail: johnnyaudio4you@hotmail.com

Tlf. 96831108

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra forslag her, du lever i et valgens kval som det kalles... utrolig mye stilig og bra i denne prisklassen.

Er du bestemt på å ha gulvstående høytalere i front?
    Visst ikke ville jeg utvilsomt sjekket ut stativ høytalere som JBL sin Array 800 BG. Den spiller seriøst sykt!
    Det har sjeldent vært så gøyt å høre musikk og se film..

sjekk de ut på denne linken:

JBL 800 Aray BG

Du kan høre dem på hifi center kjeden rundt om i norge!

Lykke til

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gulvstående

Ja jeg skal ha gulvstående høytalere.

Newcomer nilsjnesse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt godord om PSB Platinum T8, en av guruene på avsforum skriver:

"These speakers reproduce vocals in a way I have never heard in 30 years of being into high end. The clarity and sense of a well recorded performer being in the room was literally off the map. Both the Maggies and the Revel are superb in the midrange and I thought they couldn't be surpassed but these unassuming BIG boxes are revelatory in the midband. Voices are beyond reproach, horns have just that right amount of blat as they do in real life and violins and strings are seductive when need be and piercing when called for. At this point I cannot find any discernable colouration. They are as neutral, or moreso, a transducer as I have yet to hear.
    The soundstage is huge, when it's on the recording, with exceptional delineation of all layers and no truncation of the stage even to the very rear. Imaging is beyond reproach.
    The bass is something I think many wouldn't expect. It first of all is deep, extending to 25 hz in my room and with NO overhang, doubling and a distinct lack of distortion. Basically a stand up bass sounds as it should and tympanis and kick drums are superb with a great sense of skin.
    The highs are more accurate and musical than the Maggie's ribbon tweeter, yes I actually said that. I never, never expected that out of a dome but cymbals have that natural sparkle, that sound of wood or metal to metal and the most natural decay I have heard.
    This has been the biggest surprise to me in all my audiophile "career". The only downside is their looks. Nobody will mistake these for $30,000 by their looks but they would by their sound. This speaker seems to have flown under the radar for many people and it's a shame as I have never heard anything near their price that comes close. I strongly urge you to audition these if you're looking for speaker at their $7000 list price or much higher. I have a feeling many will end up with these in their houses."

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget Er Gjort !

Har akkurat bestilt Patos Symphonic IV......
    Jeg har tenkt gjennom dette en stund nå og har kommet frem til at det er høytalern for meg. (Uten å ha hørt alle høytalerne i verden selvsagt....)
    Har ikke hørt no om leveringstid, men blir kontaktet når det er klart.....

(Ble også enig om å ta med Kimber Kable 8VS høytaler kabel i samme slengen.)

Gleder meg !

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt konge Migen! Vanvittig mye spilleglede i den modellen. Mirage er bra også, men er noe "tilsløret" i forhold. Har hatt Om-7 selv.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget. Dette er en utrolig bra høyttaler :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bar hive meg på gratulsjonene her, mine Symphonic II låter helt fantastisk synes nå jeg ivertfall. Forførende diskant den AMT diskanten, som overgår Helicon 400 sin med go margin :-D
    Og med tanke på hvor mye bra bass mine enkle 6,5 tommere klarer, så må vel dine ha bass i overflod om du har krefter nokk til de. 250W ++ må vel være minimum ??

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Må bar hive meg på gratulsjonene her, mine Symphonic II låter helt fantastisk synes nå jeg ivertfall. Forførende diskant den AMT diskanten, som overgår Helicon 400 sin med go margin :-D
    Og med tanke på hvor mye bra bass mine enkle 6,5 tommere klarer, så må vel dine ha bass i overflod om du har krefter nokk til de. 250W ++ må vel være minimum ??
    Ja jeg tror de trives best med en del watt, men jeg har hørt dem på Elektrokompaniet AV180 monoblokker og det var nok krefter det (180W).
    I dag har jeg Rotel RMB1075 på 5 x120W og det blir helt sikkert litt lite, men jeg får ta høytalerkjøpet først, så får det komme penger til effektforsterker senere.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan komme med kommentar/erfaring på kabelvalget ?
    (Kimber Kable 8VS)
    Er det bedre å gå for Kimber Kable 4TC eller 8TC ?
    (Blir jo litt dyrere, men kanskje det er verdt det ? Kan sikkert endre bestillingen)

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Er det noen som kan komme med kommentar/erfaring på kabelvalget ?
    (Kimber Kable 8VS)
    Er det bedre å gå for Kimber Kable 4TC eller 8TC ?
    (Blir jo litt dyrere, men kanskje det er verdt det ? Kan sikkert endre bestillingen)
    Selv bruker jeg 4VS til diskant og Viblue SC-2 til bass nå, har hatt 8 TC tidligere, men har ikke direkte sammenlignet disse. Store forskjellen er det nokk ikke, bare sørg for bra tverrsnitt til en så stor høyttaler, eventuelt kjør bi wire med to sett 8 VS. Eller 4VS til diskant og 8VS til bassen.
    Selv skal jeg bytte til Synergistic Research med aktiv skjerming når det dukker opp no på brukt markedet. Veldig fornøyd med signal fra SR ivertfall.
    Kabler er veldig individuelt og bør nokk prøves i det aktuele annleg.

Har veldig stor tro på samme merket hele linja, de er jo tross alt laget sammen for å få go lyd :-)

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg Rotel RMB1075 på 5 x120W og det blir helt sikkert litt lite, men jeg får ta høytalerkjøpet først, så får det komme penger til effektforsterker senere.
    Trur kanskje det blir litt spakt ja.. Hadde en rb1070 på mine lyric 402, og dette var nok den dårligeste effekt forsterkeren jeg har testet på di..

Men du kan vel biampe ? Har hørt flere som mener at større rotel og patos er en kjempematch..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært flott med tilbakemelding på hvordan Patos S IV drives av forsterkeren du har nå! Lurer fordi jeg antagelig havner på samme høyttalere selv, og tenker å bruke en Arcam AVR350... I hvertfall i første omgang.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kimber Kable 8TC

Har nå endret bestilling til Kimber Kable 8TC, tror det er en grei investering...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endret bestilling til Kimber Kable 8TC, tror det er en grei investering...
    Fornuftig valg! Jeg har hatt nesten samtlige HT-kabler fra Kimber, og 8TC er ved siden av Monoxle X, min favoritt i forhold til pris. Moen bruker også 8TC når han demonstrerer Patos, så det tror jeg blir full klaff!

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig !!!

Da står Patos Symphonic IV i stua.....for noen herlige skapninger !
    Det låter faktisk "greit" med min Rotel RMB 1075, men så klart vil det bli bedre med en ny effektforsterker. Det er det neste på ønskelista.
    Jeg føler meg trygg på at jeg har valgt en høytaler som virkelig passer for meg og som har et enormt potensiale med rett elektronikk.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står Patos Symphonic IV i stua.....for noen herlige skapninger !
    Det låter faktisk "greit" med min Rotel RMB 1075, men så klart vil det bli bedre med en ny effektforsterker. Det er det neste på ønskelista.
    Jeg føler meg trygg på at jeg har valgt en høytaler som virkelig passer for meg og som har et enormt potensiale med rett elektronikk.
    Tipper at 1075 overhodet ikke yter dem rettferdighet. Kan vi be pent om noen bilder:-D Og da mener jeg ikke av 1075'en

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer =) =) Raska på å ta noen bilder av herligheten =) =)
    Hadde engang rotel rb1070 på mine lyric 402.. Og det var det tammeste jeg har foret di med.. Greit til det ble skrudd opp litt høyrere enn vanligt lyttevolum, så ble det bare tamt...

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja

Så lenge du hører på lavt volum så låter det greit, men det nytter ikke å skru opp noe særlig, da blir det veldig rotete og med lite kontroll.
    Bilder tas snart

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •