Høytaler i prisklassen 40000-60000 ? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 140
    Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Array

Valget faller nok på Patos Symphonic IV hvis ikke noe annet skulle overbevise meg, men jeg er absolutt åpen for å ta noen flere tester.
    Jeg og samboern har bestemt at det ikke skal brukes mer enn 50 lapper på høytalere så dermed er enkelte høytalere jeg hadde i kikkerten luket bort.
    Skal bruke tiden frem til ca. midten av juni til å bestemme meg og vil i løpet av den tiden se om jeg får tatt noen lytteturer.
    Selv om jeg hadde ville hatt Array så er det slettes ikke sikkert jeg hadde fått min bedre halvdel til å godkjenne det "litt" spesielle utseendet de har.
    Hvis jeg får muligheten skal jeg få testet flere av høytalerne i den aktuelle prisklassen.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Klipsch RF-83 pakke m/center, surround og sub. Selv har jeg Mirage, jeg har snart hatt dem i ti år og er veldig fornøyd. Men nå vurderer jeg å bytte, rett å slett for å prøve noe nytt. Hadde jeg hatt råd ville jeg kjøpt B&W 802D med tilhørende surround høytalere i tillegg til oppgradert forsterkeri. Men pr idag tror jeg kanskje at jeg ville gått for et Klipsch-anlegg (mens jeg sparer til et B&W-anleggg).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke lyden bestemme alt? å ikke hvordan det ser ut?

Finnes det virkelig så mange "tøffel helter" der ute altså?

Har på følelsen at WAF faktoren bestemmer mere enn hvordan man liker lyden.

Kjøp de høyt DU vil ha, å la henne bestemme hvilken gardiner dere skal ha i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA

Kjøp de høyt DU vil ha, å la henne bestemme hvilken gardiner dere skal ha i huset.
    hehe veldig bra!

Hvem er det som skal høre på HT? Nei, nå du bestemme dette selv. Aldri i verden om en dame skal bestemme hva jeg skal kjøpe av HIFI! Hun bestemmer sikkert nok av det andre i huset eller?

Har du råd til Project Array så kjøp dem! ASAP

Lykke til!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hm, høres ikke ut som du har partner i ditt livet ennå Ikke altid at gardinene har alt å si..

(Ellers kan jeg bare si at Milan vant med dommeren på sin side i dag..:evil: )
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om jeg skal kjøpe høyttalere -ikke f..n om jeg drar noen digre beist inn i stua, selv om de spiller bra. Man skal tross alt bo der...

(Nei, jeg er ikke homo )

Newcomer Lokkeand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lettere å få tilgivelse enn tillatelse. Satte disse inn i stua
    Dama synes de var litt vel store, men nå er hun fornøyd med de. Veldig pene da.

kanskje disse hadde vært verd en lytt... Elac FS 609 X-PI

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
    (Veldig bra høytaler, men manglet liksom det siste i bassen)

Audiovector Mi 3 Avantgarde (Herlig dynamikk, mellomtone og diskant, men for lite bass) (Mitt klare 1.valg i mindre rom !)

B&W 804S (Synes den låt tamt rett og slett)

Patos Symphonic II (For lite bass, herlig mellomtone og spes diskant.
    Her tror jeg Symphonic IV vil gi det jeg savner...)

Klipsch RF-83 (Elendig kabinett, dårlig bass, skarp diskant, lite holografi)
    MEN: Herlig dynamikk og spiller drithøyt!
    Dette er som jeg skulle skrevet det selv! Jeg har testet alle (!) patos-høyttalerne som er i produksjon i dag (joda, jeg bor i Kristiansand), deriblant hele Symphonic-serien. Trådstarter har konkludert riktig. IV er modellen å gå for. Den er den mest velykkede i topp-serien fordi her har Moen klart å kombinere både en tilbakelent og samtidig dynamisk spillestil som duger til både film og musikk.

Men det er synd at du skrinla B&W802D (prisen er selvsagt horribel). Den høyttaleren er ved siden av 805S den helt klart beste i 800-serien og kan spille "alt". (804s og 803s låter alt for tamt, 803D er bra, men mangler den gode mellomtonen til modellene over og diskanten er plassert noe for høyt i forhold til lytteposisjonen).

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som jeg skrev tidligere om Klipsch:

"Klipsch RF-83 (Elendig kabinett, dårlig bass, skarp diskant, lite holografi)
    MEN: Herlig dynamikk og spiller drithøyt! "

Ergo: Klipsch er ikke aktuelt!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette er som jeg skulle skrevet det selv! Jeg har testet alle (!) patos-høyttalerne som er i produksjon i dag (joda, jeg bor i Kristiansand), deriblant hele Symphonic-serien. Trådstarter har konkludert riktig. IV er modellen å gå for. Den er den mest velykkede i topp-serien fordi her har Moen klart å kombinere både en tilbakelent og samtidig dynamisk spillestil som duger til både film og musikk.
    rettet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken musikk tester du med? Hvordan vil du at det skal låte?

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De testplatene jeg har med meg er plater jeg har eid en stund og har testet på utallige høytalere:

(Synes det er vanskelig å beskrive hvordan platene brukes, mange detaljer må liksom høres og er vanskelige å formidle med ord.)

Toto - Falling In Between (Spor 8: Let it go)
    Dette er en sang som kan bli veldig rotete på mange anlegg.
    Her hører jeg egentlig på helheten. Ingen har spilt dette sporet så helhetlig som Martin Logan Vantage. Manglet litt i bassen for at jeg skal bli helt fornøyd.

Toto - Tambu (Spor 2: I will remember)
    Bruker denne til å høre på detaljene og tyngden i perkusjon og bass/basstrommer. Samspillet mellom perkusjon/bass og vokal/piano er også viktig. Patos Symphonic IV var meget bra her !

Bjørn Eidsvåg - Tålt (Spor 3: Mysteriet deg)
    Her er det den silkemyke perkusjonen + den tyngre perkusjonen/bass i starten på sangen og hvordan gitaren får deg til å bli beroliget samtidig som at du ikke klarer å sitte rolig. Stemmene til Bjørn Eidsvåg og Lisa Nilsson er det jeg hører på til slutt. Patos Symphonic IV og Martin Logan var gode på hvert sitt område. Patos med skikkelig tyngde og detaljer, Martin Logan med en perfekt sammenheng mellom instrumentene.

Simply Red - It's Only Love (Spor 11: Thank You)
    Her blir man spent på hva som bor i høytalern etter den litt kjedelige starten på sangen. Mellomtonen/diskanten når trommene kommer i gang er det første jeg hører på. Bassen må være i perfekt samspill med nok "bånn" og gitaren må flyte og ikke drukne sammen med resten av instrumentene.
    Stemmen kommer igjen til slutt. Mick Hucknall sin stemme må ikke bli for spe !
    Her merket jeg veldig stor forskjell fra (Mirage OM5 som jeg har hatt før) og f.eks Patos. Mer fremtredende mellomtone og totalt sett et mere balansert lydbilde.

Tower Of Power - Souled Out (Spor 11: Once You Get A Taste)
    Her er det stort sett bare bassen jeg hører på. På veldig mange høytalere så høres bassen her ut som en ny og uinnspilt høytaler. Det buldrer liksom litt og bassen blir ofte litt slapp. Her var mine gamle Mirage OM5 helt råe ! Synes Patosen var bra her også !

Bo Kaspers - Hittills (Spor 2: Ett & Noll)
    Igjen er det perkusjon og kontrabass som preger starten, sammen med nylonstrenge-gitar. Her er det virkelig INGEN som har vært i nærheten av Patos på akustisk gitar !!!!! I det hele tatt: Akustiske instrumenter er helt rått på Symphonic IV ! Og når endelig basstrommen kommer i gang så hører vi om det er et lite 6,5 tomms element eller om det er 2 stk 8" som ligger og lurer.

Bo Kaspers - Hittills (Spor 7: Undantag)
    Perkusjonen er viktig her. Man hører på samspillet mellom bass og mellomtone, om det er no pondus i perkusjonen... Så kommer gitar og piano (og litt trompet som lurer seg inn) Her skal det svinge etterhvert, men ikke for skarp lyd !

Bo Kaspers - Hittills (Spor 12: Fyrarättersmål)
    Stort sett det samme som de 2 ovenfornevnte sangene.
    Kanskje litt ekstra forus på gitaren og perkusjonen

Dire Straits - On Every Street (Spor 6: You and your friend)
    Her er det detaljene, flyten og roen jeg hører etter.
    Vanskelig å beskrive. Her må jeg ha en skikkelig høytaler for å bli fornøyd !

John Mayer - Heavier Things (Spor 9: Only heart)
    Her skal det svinge ! Du skal ikke sitte rolig her ! Obs! Ikke for rotete !

John Mayer - Heavier Things (Spor 1: Clarity)
    Mye forskjellig å høre på her. Bass, klarhet i gitar, de små "smellene" i rytmen på starten. Den litt hese stemmen. Og sammenhengen når sangen kommer skikkelig i gang.

Dance With A Stranger - The Best Of (Spor 3: Everyone needs a friend)
    (Ikke kjempegod innspilling, men dynamikk og detaljer i massevis.)

Dance With A Stranger - The Best Of (Spor 9: African Road)
    Mye av det samme som over men ekstra trykkog fyldighet i bassen

Dette var noen av det jeg pleier å ha med meg, men jeg har også med Nightwish, Iron Maiden + diverse andre rocka ting. Da stort sett for å høre på totalinntrykket og trykket fra høytalern. Rocka musikk kan ofte være greit for å finne ut om lyden kan bli litt rotete og skarp. (Også heavy metal)
    Slik musikk bruker jeg stort sett til å luke bort uønskede faktorer ved høytaleren. Jeg mener at en skikkelig høytaler skal formidle alle typer musikk på en bra måte.

I senere tid har jeg brukt litt Kari Bremnes, Mari Boyne og Nils Lofgren - Acoustic Live for å teste et par høytalere.
    Sistnevnte MÅ testes på Patos Symphonic IV ! Det var helt rått !!!

Håper dette ga en viss pekepinn og svar på hvordan jeg tenker/liker det !
    (Ble visst litt langt innlegg da men...:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var et utfyllende svar :-D . Morsomt å høre andres måter å teste. Men du har ikk nevnt hvilke medspillere som ble brukt og hvordan rommet var (som påvirker bassen mye).

Jeg må si jeg ble overrasket over at du likte Patos bedre enn Martin Logan og spesielt at du syntes Patos er mere detaljert. Jeg har bare hørt Symphonic II på Electrocompaniet og selv om det låt bra ble det for varmt og avslappet uten å imponere på noen parametre. ML Vantage er i en helt annen klasse enn Patos S II etter mine ører i allefall. Det er kanskje mere enn bass som er forskjellig opp til IV?

Selv om veil. pris er høyere med ProAc D38 er Tor ganske grei på pris. Jeg synes du bør høre den høyttaleren :-D ..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du likte Array 1400 også. Den har jeg hørt med Mcintoch og bortsett fra bassen skuffet matchen stort. Jeg tror elektronikken kan spille oss et puss slik at høyttalerinntrykkene ikke blir helt optimale.

Hvilken CD-spiller og forsterker har du tenkt å bruke?
    Ellers synes jeg du burde høre Usher. At du syntes Dali Ms4 er overpriset overrasker meg litt også. Hvilken forsterker ble brukt?

Edit: Nå er jo da ikke Martin Logan akkurat noen "rockehøyttaler".

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte Array 1400 på Hegel (Hificenter kjeden Oslo)
    Vet ikke hva slags cd-spiller jeg skal bruke men det heller mot Elektrokompaniet effekforsterker.
    Har hørt Usher CP-8571 II , Usher CP-8871 Be II og BE-20. Alle med McIntosh elektronikk. Jeg har veldig sans for utseendet på disse høytalerne, men har ikke plass til dem. Jeg har heller ikke testet dem i optimale rom.
    Husker ikke hva som ble brukt på Dali MS4, men det var på Hifi-klubben, Grensen Oslo jeg testet dem i januar/februar 07.
    Det at jeg synes de er overpriset er fordi jeg ikke synes de leverer lydkvalitet til den prisen !
    Jeg er også HELT klar over at Martin Logan ikke er en rockehøytaler ja !

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet og Patos har ganske så lik lydfilosofi, har de ikke? Blir det ikke litt for mye i den retningen? Jeg bare spør...

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker

Det har blitt sagt fra Patos at det de får til å spille best sammen med Patos er nettopp Elektrokompaniet og Plinius

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC og Patos samarbeider så det er ikke så rart de sier det....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg tipse om mine egne som er for salg?
    Xavian xn360

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemmer meg innen noen uker nå for hva jeg skal velge.
    Patos ligger veldig godt an !

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •