Høytalere på badet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere på badet

Eg heller på å bygge meg hus og vil i den anledning ha et lite innebygget anlegg på badet. Er det nokon her som har forslag til kva komponenter eg kan bruke?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbygningshøytalere for båt kan anbefales.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gausen
    Eg heller på å bygge meg hus og vil i den anledning ha et lite innebygget anlegg på badet. Er det nokon her som har forslag til kva komponenter eg kan bruke?
    Anlegg på badet? Ja ja,hver sin lyst......du står kanskje mye foran speilen? he he....bare tøyser litt

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bowers og han Wilkins har noen fine høytalere til innbygging. Samt Dali og da. Få FIN lyd på badet. Noen der som ikke koster all verden heller!

Høyttaler - In-fellingshøyttaler | Hi-Fi Klubben

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen gk
    Nautilus inni veggen på badet

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et nytt hus i dag er det ventilasjonsanlegg, noe som minimerer fuktigheten på badet. Dermed står man rimelig fritt til å velge i komponenter, og må ikke benytte spesialprodukter til f.eks båt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg vile sett etter noe som har tålt fukt, dvs. noe beregnet på båt selv om der er relativt tørt på bad i dag. Med mindre du har voldsomme krav til lyden selvfølgelig.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om eg går får innbyggings høytalere frå B&w kva cd spiller trenger eg då?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behøver du egentlig CD-spiller da?
    Jeg la også inn lyd i taket på badet for omtrent tre år siden, og brukte en helt ordinær toveis innfellingshøyttaler. Den låter fortsatt upåklagelig!
    "Lydkilden" løste jeg på følgende måte, selv om den blir litt mer omstendelig:
    I tillegg til høyttaleren, gikk jeg til innkjøp av en liten forsterker fra ELFA, som blir regulert av et passende volumkontroll innfelt i veggen.
    Deretter hentet jeg et linjesignal fra receiveren nede i stua, og dermed har man jo alltid musikk tilgjengelig! P4 står i alle fall på døgnet rundt her.
    Bare som et alternativt forslag til CD-spilleren, som nok er litt mer følsom for fuktighet enn en høyttaler. ;-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke en receiver med sone 2 som du kan dra kabler fra? Det hadde jo vært en grei løsning, og evt. ordnet en "fjernkontroll-link".

Hvis ikke ville sikkert en cd/forsterkerløsning fra Denon kunne vært grei.
    Kanskje noe slikt? DENON DRA/DCD-F102
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på eltek sine innbyggings høytalere. under tusingen for paret, har kjøpt disse selv til å ha på soverom og bad som jeg nå holder på å pusse opp, har B&W innbygging i stuen, disse låter svært godt, så er spent på lyen i disse fra eltek (Dynabel) Sånn rett ut av pakken virker de iallefall svært lovende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Behøver du egentlig CD-spiller da?
    Jeg la også inn lyd i taket på badet for omtrent tre år siden, og brukte en helt ordinær toveis innfellingshøyttaler. Den låter fortsatt upåklagelig!
    "Lydkilden" løste jeg på følgende måte, selv om den blir litt mer omstendelig:
    I tillegg til høyttaleren, gikk jeg til innkjøp av en liten forsterker fra ELFA, som blir regulert av et passende volumkontroll innfelt i veggen.
    Deretter hentet jeg et linjesignal fra receiveren nede i stua, og dermed har man jo alltid musikk tilgjengelig! P4 står i alle fall på døgnet rundt her.
    Bare som et alternativt forslag til CD-spilleren, som nok er litt mer følsom for fuktighet enn en høyttaler. ;-)
    Likte denne løsning her. Det er helst radio eg kunne tenke meg å få inn. Kor mykje koster ein forsterker frå Elfa og volumkontrollen?
    Kva slags Receiver har du?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en T-amp? Den koster vel rundt 400, pluss ne liten strømforsyning. Kan kanskje være noe?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gausen
    Likte denne løsning her. Det er helst radio eg kunne tenke meg å få inn. Kor mykje koster ein forsterker frå Elfa og volumkontrollen?
    Kva slags Receiver har du?
    Jeg er i alle fall veldig fornøyd med en slik løsning!
    Tror jeg betalte 5-600,- for forsterkeren, og spanderte på med en type med integrert tonekontroll.
    Volumkontrollen (potmeteret) koster en bagatell; 20-30 flis. I tillegg til dette trenger du også en strømforsyning til forsterkeren, heller ikke den behøver å koste så mange kronene.
    Type receiver spiller ingen rolle, bare den er utstyrt med "tape-out" eller "pre-out". Fra disse utgangene henter du linjesignalet til forsterkeren på badet, og vha potmeteret regulerer du signalet / volumet.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i alle fall veldig fornøyd med en slik løsning!
    Tror jeg betalte 5-600,- for forsterkeren, og spanderte på med en type med integrert tonekontroll.
    Volumkontrollen (potmeteret) koster en bagatell; 20-30 flis. I tillegg til dette trenger du også en strømforsyning til forsterkeren, heller ikke den behøver å koste så mange kronene.
    Type receiver spiller ingen rolle, bare den er utstyrt med "tape-out" eller "pre-out". Fra disse utgangene henter du linjesignalet til forsterkeren på badet, og vha potmeteret regulerer du signalet / volumet.
    Kjører du da en rca kabel hele veien fra stua til badet?, blir ikke dette litt tungvint? eller misforstår jeg.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig, jeg bruker en rca-kabel mellom receiver og forsterker.
    Tungvint? Jeg synes egentlig ikke det.
    Kanskje fordi jeg er så heldig å ha en ventilasjonskanal mellom 1. og 2. etg, og har brukt den som føringsvei for kabelen.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig, jeg bruker en rca-kabel mellom receiver og forsterker.
    Tungvint? Jeg synes egentlig ikke det.
    Kanskje fordi jeg er så heldig å ha en ventilasjonskanal mellom 1. og 2. etg, og har brukt den som føringsvei for kabelen.
    Ok, kan du legge denne kabelen skjult + at det ikke blir for langt strekk ser jeg påenget.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig en "TV-sender" sombrukes for å sende signal fra a til B kan brukes også. Vet ikke hvilken kvakitet du kan forvente på signalet, men du slipper kabelen om det er OK.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilstereo

jeg har også fundert en del på dette i perioder. Og for meg er ikke lydkvaliteten veldig viktig på badet, skal bare høre mens jeg er i dusjen osv. Typisk til radio på morgenen.

Så jeg trur det enkleste blir en radio/cd-spiller av typen bilstereo og noen bil høytallere montert i taket eller i en annen passenes boks/skap/osv...

Radio,CD og forsterker i en og samme enhet, som kan være rimelig. Har den line in, kan du koble til en mp3 spiller, receiver med 2nd room, eller noe liknende.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en av disse pakkene?
    Elektroimportøren AS - Radio
    Vet ikke hvordan kvaliteten er, men du får iallefall alt i ett...
    Prisen får du opp ved å lage en bruker.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •