Dynavoice F6 og kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice F6 og kabler

Hei

Jeg har kjøpt Dynavoice F6 som fronthøyttalere og venter på Dynavoice C4 som senterhøyttaler. Spørsmålet mitt er om jeg bør kjøpe Dynavoice S4 eller bruk Dynavoice F6 som bakhøyttalere også i et 5.1-oppsett. Det er kun snakk om 500 ekstra fra S4 til F6 og kan jo være like greit når jeg først er i gang tenker jeg, men det kan jo være at dette er uegnet på en eller annen måte. Jeg har en Denon AVR-1603 forsterker.

Oppdatering: Det blir F6.

Videre har jeg et spørsmål om kabler. Til fronthøyttalerne er det ca 6-8 meter med kabel. Hvilken dimensjon bør kabelen da ha for at de skal låte bra. Jeg har sett meg ut en diamter på 4mm^2, men bør jeg eventuelt ha enda tykkere? Vi snakker her de gjennomsiktige messingkablene fra Clas Ohlson (jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hører veldig stor forskjell mellom Clas Ohlson-kabelen til 17 kr/m og dyrere kabler som KIMBER KWIK-12, men det kan være at jeg er tonedøv)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker F6 som front,c6 som senter og S4 som bakhøyttalere og det fungerer kjempefint.Jeg kjøpte s4 fordi jeg egentlig ikke har plass til ett par f6 som bakhøyt,men jeg syntes det fungerer veldig bra med s4.de har samme lydkvaliteten som f6ene.men har du plass til de og det er som du sier bare 500 ekstra så blir sikkert det enda bedre enn med s4.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumpedibump