Lyngdorf 2175 + BW 604. Hva er galt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyngdorf 2175 + BW 604. Hva er galt?

Når jeg deler frontene mot subben ved 80 Hz så kan jeg spille max 0 på recievern før Lyngdorfen begynner å kutte. Når jeg kobler vekk skinnene bak på HT og lyngdorfen bare driver Mellomtone og diskant (da spiller forsterkeren bare i fra 450 hz og oppover) så kan jeg spille 0 på recievern før lyngdorfen kutter. Dette er vell i mot all logikk. Jeg trudde det var bassen som sugde effekt jeg og ikke diskant\mellomtone. Jeg vurderte å kjøpe en lyngdorf til å bi-amp koble da jeg sytes lyden i den er knall fin. Men det virker som om det ikke hjelper stort da. Når jeg kobler den bare på basserene så drar den dem så de bunner. Jeg kunne by the way spille en del høyere med min Denon 3806 som også er litt rart. Ikke like fint da men. Krever virkelig mellomtone\diskanten på BW 604 over 200Watt alene, og bassen mindre?
    Jeg liker å guffe på litt men det kan jeg glemme med Lyngdorfen. Jeg må si jeg er skuffa gitt. Noen som har noen tanker rundt dette og vil fortelle meg dem så hadde jeg blitt glad:-D .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurte på om du har funnet ut av problemene dine? Har du testet å bruke Oberon blokkene mot 604ene istedet for Lyngdorf? Bare for å teste hvordan det driver i forhold altså?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egilDOTnet
    Bare lurte på om du har funnet ut av problemene dine? Har du testet å bruke Oberon blokkene mot 604ene istedet for Lyngdorf? Bare for å teste hvordan det driver i forhold altså?
    Jeg kjøpte meg et par oberon 6.1 et par uker senere. Forskjellen er faktisk en revolusjon innenfor det å kunne spille høyt.
    Problemet er rett å slett at lyngdorfen ikke har nokk effekt. Eller rettere sagt 604ene drar unna sinnsykt mye effekt. På de fleste høytalerene er ikke dette noe problem men på akkurat disse så er det det. Nå kan jeg spille 8-10 Db høyere før oberonene kutter også. Men da er det så høyt at jeg sjeldent/aldri har hørt høyere. Bassen er også en del mere presis. 604 kan tydeligvis tåle 600 W uten at de kaster inn hånkleet. Og det er det ikke alle høytaler som gjør.
    Det skal sies at hvis det ikke er med en sub som tar seg av bassen så er problemet mye mindre, for da bånner bassen ganske tidlig. Men jeg liker å pille høyt så det er nok ikke noe stort problem for alle dette her da. Men så lenge lyden er rein er det ganske rått hvor høyt man kan spille før det blir ubehagelig.
    I dag så bruker jeg Lygdorfen som center forsterker og der gjør den en meget god jobb.
    Håper dette forklarte litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men så først nå at du har gått for Oberon 6.1! Yikes, det var da en heftig kraftpakke på 604. Trodde at 4.1 skulle holde i massevis - noe jeg skjønner av beskrivelsen din at den nødvendigvis ikke gjør. Men nå er du jo langt over referansevolum når det klipper også da skjønner jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem sitt referansevolum?