Senterhøyttaler til et concept 6 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senterhøyttaler til et concept 6 oppsett

Har bestemt meg for å investere i et 5.1 anlegg bestående av concept 6, concept 1 som bakre høyttalere og XTZ 99 W8.16 som sub. Receiver er av typen Yamaha RXV657. Da gjenstår bare valget av senterhøyttaler.

Alternativene er hovedsakelig Ikon vokal 1 eller Suite C0.7. Noen som har noen tanker rundt hvilken høyttaler som er å foretrekke til et slikt oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen tanker å dele? er rimelig fersk i gamet, så hadde vært ok med et par innspill før jeg går til innkjøp i morgen eller fredag :P

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann, suite ligger nærmest concept i lydsignatur, så jeg hadde helt klart gått for den.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke DALI Concept CT Senter når du har concept foran og bak?!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Lurte også jeg på. Har selv Concept 10 høytalere og lurer på om jeg også skal oppgradere til hjemmekino. Hvordan fungerer egentlig Concept 1 høytalerene som bakhøytalere? Noen andre tips om gode bakhøytalere om ikke disse er gode nok. Lurte på å kjøpe en brukt Denon 2106 om den holder.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan svare på spørsmålet ditt om concept 1, det fungerer overaskende godt, kompisen som kjøpte mine C6 var å hentet sine C1 i helga, og til størrelsen så ga de mye morro gitt. Men til C10, så er vel kanskje C2 mer egnet.

Når det gjelder center ville jeg ikke gått for Ikon da den blir endel lysere enn Consept. Suite er slett ikke verst da

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Har selv Concept 10 høytalere og lurer på om jeg også skal oppgradere til hjemmekino. Hvordan fungerer egentlig Concept 1 høytalerene som bakhøytalere? Noen andre tips om gode bakhøytalere om ikke disse er gode nok. Lurte på å kjøpe en brukt Denon 2106 om den holder.

Njaaa... vil si at en 2106 på Concept 10 er selvmord, uansett om du har mulighet for Bi-Wire...
    Lyd vil du få.. men du utnytter ikke høytalere i det hele tatt, samt faren for sprengt element og knekt amp er i høy grad til stede...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart valgt Concept Center til Concept 6/1 oppsett. Til Concept 10 finnes det ikke mange mulighetene. Men personlig ville jeg sterkt vurdert Suite 0.8, eller evt B&W LCR600. Suite vil i mine øyne være en bedre match, men B&W centerne i 600 serien spiller utrolig kult de å.:-D

Vedrørende forsterker, så er absolutt 2106 for svak for Concept 10. Men den er en utrolig god forforsterker. Evt så kan en NAD C272 brukes til å drive Concept 10'ene. Skal du unngå å bruke effektforsterker må du opp på en modell som kan bi-ampes.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept 10 på 2106 er selvmord, C6 er vel så langt en kan strekke kreftene til 2106 å det er max. Da ville jeg heller sett på en mer strømsterk forsterker som fks nad/hk. Evnt 2106 +effekt som er en super kombo som slår de andre alternativene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Concept 10 på 2106 er selvmord, C6 er vel så langt en kan strekke kreftene til 2106 å det er max. Da ville jeg heller sett på en mer strømsterk forsterker som fks nad/hk. Evnt 2106 +effekt som er en super kombo som slår de andre alternativene
    Takk for mange interessante svar. Har ikke veldig peil på dette med hjemmekino så dette hjelper meg mye. Jeg har en Nad C370 som jeg bruker på mine Concept høytalere i dag. Kan jeg f.eks kjøpe meg en Nad C270 eller Nad C272 i tillegg slik at den kan drive Concept 10 høytalerene, mens jeg kun kjører inn Concept1, senterhøytaler og Sub på Denon 2106? Hvordan klarer jeg da å få riktig lydforhold mellom høytalerene når fronthøytalerene drives av Nad, mens de resterende høytalerene drives av Denon? Mulig jeg er helt på jordet, og at det går ann å koble Denon også til Nad C270/272.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525

rett og slett fordi jeg har en feeling om at concept CT senteren blir en anelse spak, og velger derfor å legge litt mer penger i en bedre senterhøyttaler.

Mulig jeg er helt på viddene..

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er du ikke! Jeg holdt nesten på å handle Concept 6 til min kino nettopp fordi de er utrolig mye for pengene. Særlig hvis en investerer det en sparer, på å få like god lyd med andre høyttalere, i 2 subber fra SVS eller XTZ. Eneste grunnen til at jeg ikke gikk for Concept var CT som er fullstendig underdimensjonert som center. Jeg vurderte en stund en stereo effektforsterker og et par Concept 6 som center, men det ble litt drøyt.

Har hørt om andre som har handlet Suite som center. Søk litt i forumet, så kanskje du finner det. Concept CT har blitt debattert tidligere.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Takk for mange interessante svar. Har ikke veldig peil på dette med hjemmekino så dette hjelper meg mye. Jeg har en Nad C370 som jeg bruker på mine Concept høytalere i dag. Kan jeg f.eks kjøpe meg en Nad C270 eller Nad C272 i tillegg slik at den kan drive Concept 10 høytalerene, mens jeg kun kjører inn Concept1, senterhøytaler og Sub på Denon 2106? Hvordan klarer jeg da å få riktig lydforhold mellom høytalerene når fronthøytalerene drives av Nad, mens de resterende høytalerene drives av Denon? Mulig jeg er helt på jordet, og at det går ann å koble Denon også til Nad C270/272.

Det går fint å sette opp en 2106 og en C272.. blir helt konge det jo.. En bruker bare pre-out på 2106 og alt er godt som gull..
    Det kan jo ta litt tid og stille dette inn så det spiller så godt som mulig, men en liten hjelp får du i autosetup muligheten som 2106 har.. Du trenger ikke lenger være ingeniør for å få satt dette opp på en god måte ganske så raskt... Tror du får en bra løsning der ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •